495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Min hund er i løbetid... HjÆLP ?! Min hund er i løbetid... HjÆLP ?!

Gode råd søges...

Nu er min tæv efor første gang i løbetid (og sikke hvor grisser) :o(

Hvor lang tid kan jeg forvente hun bløder?

Jeg har også en han hund og de må for alt i verden ikke parre sig nu, er det så nu jeg skal holde dem fra hinanden eller er det noget med at det først er en uge efter hun begyndte at bløde at de vil parre sig??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er i løbetid... HjÆLP ?!
  • #1   28. mar 2006 er nok en god ide at holde dem fra hinanden igennem hele hendes periode:-)
    ja det var også noget grisseri hos os første gang.. men anden gang kunne vi næsten ikke se noget.. der holdte hun sig godt ren selv:-)
    Molly blødte en uges tid men ved ikke med sikkerhed hvor lang tid de har det..

• #2   28. mar 2006 okay. det lyder da godt at det ikke altid vil grisse sådan :o)

Hvor tit kommer de i løbetid

• #3   28. mar 2006 Fortvivl ikke...hun skal jo lige lære at holde sig ren...det kan godt tage et par løbetider, men er du heldig, lærer hun det allerede i løbet af denne løbetid ;o)

Med hensyn til hanhunden, er det rigtigt, at den højløbske periode, som regel indtræffer efter en uges tid og indtil da accepterer de fleste tæver ikke tilnærmelser fra hanhunde, men da hun er så ung og måske ikke så god til at sige fra, vil det være en god idé, at holde ham på afstand allerede nu - du må under ingen omstændigheder lade dem alene bare 1min.

• #4   28. mar 2006 For de fleste tæver er det ca. hvert halve år, men enkelte tæver har kun 1 eller hele 3 løbetider om året

• #5   28. mar 2006 Hej Helle.

Jeg synes at I skal prøve at få én af hundene "udstationeret" så længe den står på løbetid.. Det er enormt stressende for hannen især at gå sammen med tæven og han vil højst sandsynligt blive fuldstændigt rundt på gulvet af det...

Overvej det lige en gang, for det er meget lettere på den måde *S*

God fornøjelse ;0)))

• #6   28. mar 2006 Hvor lang tid kan jeg forvente at hun er i løbetid

• #7   28. mar 2006 *Christel & Klaus *:
    ja mente også det var mellem 1-3 gange om året.. men min har allerede været det de første 2 gange.. er det ikke vildt når hun kun er lidt over et år??
    hun må være en moden hund:-) hæ hæ..

• #8   28. mar 2006 June : ja det lyder egentlig meget logisk det vil jeg lige kraftig overveje :o)

• #9   28. mar 2006 June:
    hvor lang tid skal hannen så være væk??
    for de kan jo lugte det lang tid efter at hun hunden er færdig med at være i løb..
    ved ikke om du har prøvet det??:-) nu bliver jeg nemlig nysgerrig.. hæ hæ..

• #10   28. mar 2006 Helle...håber hun bliver ligesom Zif.....hende kan jeg først se er ved at komme i løb når hanhundene viser interesse! Hun bløder overhovedet ikke så jeg ser det!
    Heldigvis ved jeg hvornår jeg skal begynde at være på vagt for hendes løbetid kommer meget regelmæssigt.

• #11   28. mar 2006 Helle - Det synes jeg at du skal gøre *S*

Sanne - Ja, jeg har prøvet det. Vi sendte den ene hund på ferie den dag den begyndte at bløde meget lidt. -Og hun var på ferie i 14 dage derefter (anbefalet af dyrlæger og enkelte HG-eksperter på området) ... Skulle jeg gøre det om var hun dog blevet sendt derud meget før for Joker stressede så meget op at han tabte et par kg af det...

• #13   28. mar 2006 Hvornår synes I det er forsvarligt at få hvalpe på sin tæve, altså hvor gammel skal de være???

• #14   28. mar 2006 Sanne > hun er da en lille dame, der vil noget....det er nu ret normalt at de første 3-4 løbetider er uregelmæssige og forskellige i deres forløb (blodmængde, varighed)

• #15   28. mar 2006 Helle - Som 2 årig.

• #16   28. mar 2006 Helle > hun skal være færdigudviklet, både fysisk og mentalt. For de fleste tævers vedkommende er det omkring 2 års alderen, men nogle tæver er længere tid om at blive voksne en andre. Og så skal du naturligvis sikre dig, at hun er sund og rask, ikke har HD o.s.v.

• #17   28. mar 2006 *Christel & Klaus *:
    hun må virkelig have ønsket sig hvalpe.. hæ hæ..

June:
    var det ikke hårdt at skulle undværre ham så lange??
    det tror jeg ikke jeg ville kunne hvis jeg havde to hunde.
    men kan godt se det kloge i det..

• #18   28. mar 2006 okay

Og tusind tak for svarene alle sammen
    - det er ikke sådan og være lidt ny i faget :o)

• #19   28. mar 2006 helle:
    jeg vil næsten sige 2-3 år.. men kommer jo også an på hunden.. den kan stadig være for umoden i den alder..

• #20   28. mar 2006 Sanne - Det var <i>ikke</i> Joker som blev sendt på ferie ! ;0)

• #21   28. mar 2006 nå det var det jeg troede June:-) det måtte da have været hårdt:-) hæ hæ..

• #22   28. mar 2006 Helle > det har vi alle været...men vi kan stadigt lære ;o)

• #23   28. mar 2006 Tjek evt.
    (link fjernet)

Jeg kender til alt med både at have en hunhund og en hanhund og problemerne med løbetid. det bedste vil helt klart være at sende din hanhund på ferie, for det er mega hårdt for ham. Der kommer et tidspunkt i løbetiden hvor han bliver total stresset og ikke vil spise. Desuden kan jeg kun tilslutte mig at tæven min skal være 2 år.

Kommentér på:
Min hund er i løbetid... HjÆLP ?!

Annonce