{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.023 visninger | Oprettet:

anal kirtler... {{forumTopicSubject}}

hej,

min hund han virker lidt sløv lige nu.

han er ret hævet bagi nærmest som en kugle under "anus" og der lugter jævnligt meget grimt derfra..

desuden synes jeg han drikker mere vand end normalt..

skal jeg kontakte dyrlægen akut eller er det noget man kan vente med til i morgen?

for kender ikke rigtig noget til det og vil ikke være overpylret.. men skal han til læge skal han til læge.. har forsikring så det ikke fordi det koster mig noget..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anal kirtler...
  • #1   10. jan 2010 Hold øje med ham natten over og er det ikke bedre imorgen så ring til vagtdyrlægen og få ham tjekket, det kan godt være betændelse i anal kirtlerne men så vil han oftes være meget irreteret i dem dem og bide, klø sig meget bagi.

• #2   10. jan 2010 det jo det.. er meget bekymret.. men vil jo ikke være overpylret og ringe til dyrlægevagten hvis det ikke er så alvorligt..

men det skal jo heller ikke være så hunden lider..

synes bare den er stor.. det er sådan som en 2 krone i omkreds der stikker ud og det er en pomeranian på 2,6 kg så i forhold til hvor lille han er så synes jeg det er meget..

har også læst om svulster osv. så er meget bekymret for min lille bedste ven..

• #3   10. jan 2010 han bider og klør sig meget bagi og i skridtet.. troede i starten at han bare var meget hygiejnisk men nu du siger det og jeg tænker over det så er det nok irritation..

• #4   10. jan 2010 nej... hvordan gør man det? har han aldrig fået gjort de gange han har været ved dyrlægen.. også selvom han har været der 4 gange i det år jeg har haft ham fordi han har haft betændelse bagi..

• #5   10. jan 2010 det skal lige siges hvis man skal have fingrene ind så tror jeg ikke det kan lade sig gøre.. har meget lange negle som jeg ikke kan klippe af og de gider ikke opløses af neglelakfjerner.. og er desværre alene hjemme og ingen kan hjælpe mig smiley

• #6   10. jan 2010 uha der han er hævet er sådan set ikke omkring hullet, men en lille cm nedenunder hullet starter det... mon det så er noget andet han fejler?

• #7   10. jan 2010 Hvis det var min hund , havde jeg ringet til dyrlægen.

• #8   10. jan 2010 Hvis han har haft betændelse bagi, hvorfor har de så ikke tømt dem?? Jeg har selv en hanhund der har haft nogen problemer med analkirtler og de bliver skam tømt og renset ud osv hos dyrlægen hver gang og det hjælper.

• #9   10. jan 2010 Nej han trækker ikke numsen over gulvet, eller han gør det måske en gang om ugen..

han fik bare noget antibiotikum da han havde betændelse... det var med slim og lidt blod men det er noget tid siden sidst...

måske man bare skulle ringe til dyrlægevagten for at være sikker..

• #10   10. jan 2010 jeg har det ikke godt med det.. men han er lige stået op og har drukket noget vand og forsøgt at stjæle madrester (lagsagne fra aftensmaden)..

• #11   10. jan 2010 tror også jeg venter til i morgen når vi står op.. så har jeg også bil. det nok ikke nemt med taxi i nat..

• #12   10. jan 2010 Hej Lisa worst case scenario: Skidtet sprænger og det begynder at bløde(hvis det er analkirtel) Min mors papillon har lige haft en sprunget analkirtel. Han kom til dyrlæge om mandagen fik det renset og kom på noget medicin..

• #13   10. jan 2010 Min tæve havde hævet analkirtler sidste år, den ene var ca 5 cm i diameter indvendigt i hende sagde dyrlægen. Den sprang af sig selv, da dyrlægen ik ku tømme den. Hun var på pencilin i 10 dage tror jeg det var. Har ik døjet med det siden.

• #14   10. jan 2010 Mikala: ja ringe til dyrlægen ville jeg også gøre, og mon ik også hun gør det.

Kommentér på:
anal kirtler...

Annonce