{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

hvad ville i have gjordt {{forumTopicSubject}}

hej alle hg,er
i dag da jeg skulle ned og hente min datter tar jeg nevada med som jeg plejer og binder hende ude foran vuggestuen hun begynder så at gø som hun også plejer når jeg går ned men da jeg hade været derinde i et stykke tid kan jeg pluselig ikke høre nevada mere tænker lidt at det var meget mærkeligt og tænker så tænker jeg ikke så meget mere over det da jeg så kommer ud til hende finder jeg ud af der sidder en lille pige og holder/krammer hende tænker bare lidt det ville jeg sgu ikke turde med min datter og hendes mor stod et godt stykke væk fra hende og snakkede med nogle andre hvad ville i have gjordt i sådan en sitoresion ved ikke lige hvordan man staver det nevada gør ikke noget men man ved jo aldrig når jeg ikke er der og hun er bundet og hvad ville der ske hvis nu hun hade bidt hende tror over hovedet ikke hun kunne have fundet på det på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad ville i have gjordt
  • #1   11. jan 2010 Tjae, der er ikke så meget at gøre??

    Jeg ville nok have sagt til moderen at en anden gang skulle hun ikke lade barnet gå hen til hunden uden at spørge dig om lov først..

    Man kunne evt. forklare moderen at hun nemt kan ende med en unge med bidsår i hele ansigtet, hvis datteren ikke lærer at respektere hunde, men det lærer hun vel tidsnok???....


  • #2   11. jan 2010 hmm... jeg ville nok ikke binde hunden udenfor en vuggestue, der er børnene så små, de har svært ved at forstå, de ikke må gå hen til en bunden hund...

  • #3   11. jan 2010 Karina M : I min nabos datters vuggestue må man faktisk slet ikke binde hunde udenfor af samme grund.

    Men ja jeg ville slet ikke binde min hund et sted jeg ikke havde fuldt opsyn over ham....for det første ved jeg ikke om han ville reagere pænt hvis nogen gik hen og stak hånden hen til ham- børn eller ej. Derudover findes der så mange syge mennesker i denne verden, ville aldrig byde min hund at blive udst for noget slemt, af den ene eller den anden karakter.



  • #4   12. jan 2010 Undlade at binde hunden sådanne steder, særligt når den står og gør (et tydeligt tegn på at den faktisk ikke synes det er fedt at blive efterladt på den måde).



  • #5   12. jan 2010 jeg ville heller ikke binde min hund uden for en vuggestue. jeg har selv en hund der er bange for fremmede når de kommer tæt på og hun står alene! også begynder hun at gø og der er så bare ingen der fatter at gå igen, nej istedet for skal vi da helt hen til den og røre ved den, for den savner sikkert sin mor og ihh hvor jeg hadder det og dette er både børn og voksne der gør det!!! jeg ser tit børn gå hen til en vildt fremmet hund og kræmme den selvom den er bundet, hvilket jeg ikke fatter deres forældre tør, et bid og hunden vil altid få skylden hvilket er forkert i dette tilfælde.

  • #6   12. jan 2010 jeg ville ha givet moderen en verbal røvfuld der ville få englene til at synge til barnet var fyldt 45... en ting er at lade sit barn klappe en hund, en anden er at stå et stykke derfra og ikke være opmærksom... hun skulle da som det mindste ha klappet hunden først og været blevet der mens barnet klappede

  • #7   12. jan 2010 det kunne godt være det var en god ide og lade være med at tage hende med der ned mere det er bare rigtig syndt for vi har en rigtig hyggelig tur derned og bagefter går mig og nevada over på sådan et dejligt grønt område hvor jeg kan slippe hende og lege med andre hunde tror faktisk også hun ville blive rigtig ked af det for en har været vandt til det fra da hun var en lille hvalp dusif jeg synes også det var utroligt at hun var lige glad med hendes datter fatter det sgu ikke min datter er også hel viil med hunde men jeg forklare hende da vær gang at man skal spørger om man må klappe hunden først man tak for jeres svar

  • #8   12. jan 2010 Camilla -men hun nyder jo ikke at stå dernede. Hvis du VIL have hende med derned, så skulle du om ikke andet LÆRE hende at stå bundet uden at kunne se dig.



  • #9   12. jan 2010 michelle jeg tror nu ikke hun har noget i mod at stå bundet nevada gør af alt og alle så bare det mindste hun høre begynder hun at gø som en vild jeg kan dog godt engang i mellem komme ud til hende hvor hun bare sidder og kigger og hun ved jo også godt at når jeg kommer ud igen så skal vi over og lege og hvis hun er meget heldig så er der andre hunde hun kan lege med men hvordan lære man hende at holde hund hvis det altså er fordig hun ikke kan lide at sidde derude helt alene

  • #10   12. jan 2010 Jeg synes altså ikke at det er ejeren der skal tage ansvar her.. det er sku moderen til barnet som vil hilse på hunden.
    Foran en vuggestue render der ikke små børn rundt uden deres forældre ??? det er jo kun inde i selve vuggestuen..

    Den kunne ligeså godt have stået foran et supermarked..

    hvis hunden er godt opdraget og man stoler 100% på den ikke kunne finde på at bide eller andet synes jeg at det er i orden at stille den foran butik/vuggestue/bank whatever.


  • #11   12. jan 2010 jeg tror virkelig ikke på at hun kunne finde på at gøre noget ved nogen hun er altid så glad og vil helt vildt gerne hilse på alle og spicalt børn og skal altid slikke helt vildt men det der cohkerede mig var at moren ikke sage noget til sin datter og at hun ikke holdte øje med hende pige der sad og krammede hende sade også det var en meget sød hund jeg hade og den slikkede hende rigtig meget på fingrene


  • #12   12. jan 2010 det er ikke alle hunde der kan lide at blive krammet, jeg synes helt klart at ansvaret ligger på pigens mor og ikke dig smiley

  • #13   12. jan 2010 er overresket over hvor mange der er imod/dårligt indstillet på at man lader sin hunde stå bundet, om jeg så skal bare ned på hjørnet til købmanden og tilbage igen vil jeg næsten altid tage budda med, om han sider og venter udeforan en butik, eller han sidder der hjemme og venter på mig kan da være et fedt... og ja det er helt sikkert moren der laver fejlen i denne situation, hvis det var mig tror jeg at jeg ville have gået hend til barnet sat mig på huk, også forklare barnet sødt at selvom min hund ikke gør noget er der andre hunde der måske gør og man derfor ikke må gå hend til fremmede hunde... at give moren en verbal balle, ville med stor sandsynlighed skramme barnet hvilket ikke ville være fair..

  • #16   12. jan 2010 Jeg ville nok have sagt til moren at det ikke var SÅ smart igen. Det er vel hendes opgave at holde øje med sit barn. Og som en anden vist skriver så kunne det jo også være sket alle andre steder. Så jeg kan heller ikke se noget galt i at du har hunden med til vuggestuen.

  • #17   12. jan 2010 stina, ja selvfølgelig er riskoen for at der skulle ske nogen noget støre hvis jeg lader min hund stå uden foran brusen, ind hvis den lå der hjemme, mem man må individuelt bedømme hvor stor den risiko er, man kan ikke pakke hele verden ind i vat.. og jeg bedømmer personligt at min hund som ikke er aggresiv, og som ikke er bange for at stå alene udenforan en butik. ikke er stor nok til at ændre på mine nuværende vaner som er nemmere og bedre for både mig og min hund, hvis min hund var bange og nervøs når den stod alene ville jeg kunne forstå dit synspunkt, og jeg vil også opfordre trådstarter til at træne sin hund i at stå alene

  • #20   12. jan 2010 Det er som verdenen ser ud idag, hvor mange hunde bliver "angrebet" af medierne Vigtigt at børn lærer at omgås hunde på rigtig vis. Jeg ville Helt klart forestrække at børn's forældre tager deres ansvar at opdrage børnene til at respektere hunde og ikke kontakte hunde hvor ejeren ikke er der.
    At en hund står bundet udenfor en vuggestue eller børnehave er den oplagte mulighed for forældre at lære børnene derom. syntes ikke den der binder hunden gør noget forkert så længe den er bundet. så må forældrene tage sig af børnene.


  • #22   12. jan 2010 Jeg ser først at det er hunde ejerens problem hvis hunden er løs, eller har for lang line, så den folk ikke kan gå forbi den på almindelig vis. Men er man ansvarlig hundejer, så må de også være forsvarlige forældre.
    Det var da sådan vi lærte at omgå hunde da vi var små, så det burde stadig være muligt. smiley


Kommentér på:
hvad ville i have gjordt

Annonce