{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Allergi! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har været ved dr dyr i dag med Cosmo, og han har foder allergi, og fik at vide at racer som amstaff, boxer og andre som minder om dem, meget nemt får allergi.

Tænkte på om nogen herinde fra har samme problem?

Cosmo´s tegen var hans mave var halv tynd og har været i engen uger nu, og jeg har prøvet alle de gode gamle hus råd, men i går begyndte han at slå ud inde i hans øre og dfe blev røde og varme.

Så nu er vi på spicel fodder og skal ha piller i en uge, samt vi skal dryppe hans øre.

Så nu håber jeg han kommer på toppen igen, (vi har faktisk ikke kunne mærke det på ham, kun set hvordan hans afføring har været og hans øre)

Min dyrelæge sagde det var godt vi kom så hurtigt, for trækker man det, kan man ende med at ens hund skal har piller, eller andet resten af livet, så det er jeg glad for.

Men nogen som har en hund med allergi og hvordan forholder i jer til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi!
  • #1   28. mar 2006 Jep - min hund har masser af allergi : )

    Ej det er ikke spor sjovt

    Vi har dog ikke problemer med foder allergi

    tag evt et kig på min hjemmeside under allergi

    www.123hjemmeside.dk/nelly

    Det er rigtig vigtigt at man finder en fod dyrlæge - ikke bare sin egen almindelige - tit ved de bare ikke nok om det!

    Foder allergi er svært fordi man ikke kan teste - der findes en test som nogle dyrlæger hævder at kunne teste for foder emner men alle de kloge siger at den ikke er noget værd og at usikkerheden er tårn høj så brug endelig ikke penge på det

    Foder allergi er også meget krævende da hunden skal på skrap diæt og den må IKKE få andet - og det er virkelig bogstaveligt talt

    hvis den bare spiser lidt brød eller fugle frå under foderbrættet eller en fremme giver den en godbid til træning- så er det hele spildt og man kan starte forfra

    tit skal man fodre med special foder i mindst 3 mdr for at man kan begynde at regne med det men det har din dyrlæge sikkert fortalt...

    Skriv endelig hvis du har spm - måske kan jeg hjælpe


  • #2   28. mar 2006 Hun sagde at nu prøver vi med det her i første omgang og er det ikke begyndt at hjælpe inden den 10 (der skal han kasteres), ville hun tag nogen prøver. Men hun håber at vi kan tag det i opløbet og slå det nd, så det ikke blivre værer.

    Det fodder vi er kommet på hedder hypoallergenic fra Royal canin. Og må vi kun bruge nogen godbidder fra dyrelægen også, hun kalder dem laksestykker, og dem er han hel vild med.

    Så nu håber jeg det virker.

    VIl lige læse om det på din side, det kan være jeg kan lære noget.


  • #3   28. mar 2006 vi brugte også noget fra royal canin men skiftede til Hills Z/D ultra - det skulle være bedre.

    hvad så hvis han ikke kan tåle laks?

    I princippet må han kun få det foder - intet andet selvom det er død svært!


  • #4   28. mar 2006 Synes du jeg skal kontakte ham jeg har købt den af? Ellers skal jeg se om jeg kan nøjes med det fodder, for det koster kun 50 kg mere end det jeg bruger nu.

  • #5   28. mar 2006 Ja det er rigtigt. men i de sidste 3 uger har jeg prøvet at fjrene alt fra ham (på nær hans tørkost) og så gav jeg ham kun en ting foruden det kunne være tykkeben eller godbidder, og de ting hvor hans mave ændre sig, droppede jeg igen, og hans mave belv ikke dårliger af de stykker, derfor mente hun at han godt kunne tåle dem.

    Men nu får han til den 10 og er det ikke hjulpet, må der andre folk på sagen..

    Sjovt at jeg ikke vidste at den race virkelig er plaget af det, har ellers undersøgt alt, men det smuttede lige i farten.


  • #6   28. mar 2006 Mener du dyrlægen eller hvad?

  • #7   28. mar 2006 ja amstaffs har også allergi problemer at slås med

    både med og uden stamtavle desværre


  • #8   28. mar 2006 Ja det er dyrelægen.

    Kan alle hans virke grimme prutter ha noget med det at gøre også?

    Han kan næsten slå ihjel når han lukker en ud. *griner*


  • #9   28. mar 2006 Ja.. men sjovt jeg ikke har ståt på det, med alt det jeg har undersøgt.. det må være noget folk går stille med.

  • #10   28. mar 2006 Jeg hopper i seng. men håber nogen flere skriver.. kigger i morgen.

  • #12   29. mar 2006 Hej Ugly har også allergi(foder og skimmelsvampe) Han er på Prednisolon og skal være det resten af livet,han har været så meget igennem det lille pus.

  • #13   31. mar 2006 Hej Line
    Vi har oplevet flere hunde med diverse former for allergi typisk foder og nikkel allergi.. det er rigtig træls specielt fordi hundene klør og kradser sig konstant med sår og bare pletter tilfølge det er en god ide at få dyrelægen til at diagnosticere det og han /hun vil formentlig udskrive piller eller salve til at lindre symptomerne, du har derudover mulighed for at bruge naturprodukter til pelspleje der afhjælper mange af de symptomer hunden bøvler med vi har super gode erfaringer med Aloe Vera til dyr som vi køber engros og får leveret lige til døren det består af en Scampoo. en akut spray( tager kløen og hjælper med regennereringaf bare pletter) og en Coat closs der holder pælsen fin blank, derudover fjerner det evt. parasitter og sørger for at tæger lopper og lus ikke længere kan og vil bo på din hund, vi har brugt det i 2 år nu og har ikke haft lopper, tæger eller hudproblemer siden kan kun varmt anbefale at prøve ... interreseret lig en besked på vores side og vi tager kontakt til dig god bedring til vovsen


Kommentér på:
Allergi!

Annonce