Afhængig af at samle på hunde ? {{forumTopicSubject}}
Ser nogengange et program på Animal Planet som handler om et engelsk firma der lever af at transportere kæledyr verden rundt.
Altså sørger for at alle papirer, sundhed osv er i orden. Står for karantæne osv.
Der er tit Napolitanske Mastiffer med i programmet og de har alle den samme ejer som udstiller dem meget rundt i verden.
Flere gange skal hundene i karantæne i 6 mdr fordi at der er ikke er orden i papirene e.lign.
Denne gang så jeg så at fyren var i Italien og købe en multivindende champion og han sagde der at han så havde 20 Napolitanske mastiffer derhjemme i forvejen, men han måtte bare eje denne hund.
Hans ven som var med og hente hunden i den italianske kennel endte også med at impulskøbe en hvalp derfra..
Begge hunde kunne nu se frem til 6 mdr i karantæne når de landede i England.. (Hvalpen var 3 mdr)
Dvs 6 mdr i firmaet som programmet handler om's faciliteter som ligner en hundepension facilitetsmæssigt.
Jeg sad bare og tænkte..... Hvorfor i alverden vil man ha' 20 hunde ?! Hvad får man ud af det. Man kan jo umuligt nå at lære hver enkelt at kende ordenligt. Man kan da heller ikke motionere 20 hunde hver dag. (Nu skal Napolitanske Mastiffer sikkert ha' minimum af motion men stadigvæk)
Virker det ikke lidt som om at manden bare samler på hunde som man samler på frimærker !?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Jo men der var ikke rod i tingene her.
Manden har jo tydeligvis penge nok og hundene var sunde og raske.
Men man kan vel også være samler uden at misrøgte dyrene..
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.835
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
De skal bare tjene en masse penge ved at spytte hvalpe ud af hundene så ofte som muligt
Nu så jeg ikke lige dét program, den synes simpelthen ikke det er heeelt forsvarligt at have SÅ mange hunde.
Man kan da umuligt give dem alle et drømme liv, tænker jeg?
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Man må kende sin grænse - og tænke på hundene i stedet for sig selv og penge.. Hmm..
Med mindre de selvfølgelig boede i 900 kvm villa med stor have, og har ansatte i hjemmet til at fokusere på hundene Meen, det er vidst de færreste der kan prale af dét.. He!
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Nej bare fordi at man har penge og giver hundene mad og vand, betyder det jo ikke at det nødvendigvis er godt.
Skulle bare lige høre om det var mig der var sensitiv *G*
Ceteris -
Ja stakkels hvalp.
Og den var så utryg da mændene stod og snakkede, mens den krøb rundt om deres ben for at finde tryghed. Og der var bare ingen der så at den var usikker og havde brug for støtte.
Afhængig af at samle på hunde ?