{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Et minde om en dejlig hund {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver først dette indlæg nu fordi jeg ikke har været klar til det før og da jeg sad og kiggede Kingos billeder igennem kom jeg jo til sidst til billedet af trille som jeg ellers har prøvet at undgå, fordi jeg ikke har kunne håndtere det at skulle miste hende...

men her er historien vi har 3 børn. Philip, mette og kingo. Vi havde et 4. barn, blandingshunden (rottweiler og schæfer) Trille, hun var nogle uger ældre end Kingo, men vi måtte desværre aflive hende i efteråret 2005. Hun var ca. 10 uger da vi hentede hende på en gård hvor hun boede i en hestestald sammen med rigtig mange andre racer. Vi så straks at det ikke var et rart sted, og da trille virkede som en glad og sund hund valgte vi at redde hende fra sine omgivelser! Hun var så dejlig. På vejen hjem vidste det sig hun havde meget tynd mave og hun måtte direkte hjem i bad pga af dette.
Allerede da hun kom hjem opdagede vi hvor sky hun var, hun krøb over gulvet og en forkert bevælgelse var hun væk.. Vi fik rettet hende meget op og hun lærte at alle ikke var imod hende... Hun var dog stadig en smule sky og bange for gråhåret mennesker. hun gøede også meget, men vi opfattede det som at prøvede at være vagthund, det gik virkelig godt synes vi... Men så pludselig gik det ned ad bakke igen og hun simpelthen utilregnlig, hun gik amok på alt der kom for tæt på bilen når vi var ude og køre, biler cykler, scootere, mennesker ja endda træer. Hundene kunne ikke være alene hjemme uden at de splittede alt inkl. møbler. På en uge gik hun til angreb på en af vores gæster og smadrede bagruden i vores bil fordi hun havde set noget hun ville ud til!! Så turde vi ikke andet end at aflive hende, hun stod ikke til at redde og vi var bange for hvad der ville ske hvis hun pludselig fik et af sine trip over for Vores søn og ville hun kunne håndtere at et barn mere var på vej?? alle vores overvejelser kom til samme resultat, det var også bedst for hende selv, det måtte ikke være rart konstant at være bange for alt... det vidste sig også senere at mange af vores venner og familie var bange for hende, men vi havde lukket deres hentydninger ude fordi vi ikke ville indse hvor det bar hen..

Nå men det var lige en historie jeg måtte fortælle, hun betød meget for os og det er først nu jeg kan snakke om hende eller se hendes billede uden at græder og får forfærdelig skyldfølelse fordi JEG tog beslutningen om at hun skulle dø (Mikael var stadig klar tl at give hende flere chancer). Men nu er vi også overbevist om at det var den rigtige beslutning.

Jeg forventer kke at i skal sige at det var det rigtige jeg gjorde eller at det var det forkerte, men jeg havde lige brug for at fortælle om en kedelig hundeskæbne, som jeg stadig er meget berørt af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et minde om en dejlig hund
  • #1   29. mar 2006 undskyld de mange fejl, var meget følelsesladet da jeg skrev


  • #2   29. mar 2006 Hejsa....
    Jeg sys du gjorde det rigtigt... jeg havde gjort det samme, hvis jeg var jer...


  • #3   29. mar 2006 Du skal da ikke undskylde..

    Syns det er flot du er nået dertil hvor du kan tale om det, for det er bestemt ikke en beslutning man bare tager!

    Men set fra min side af skærmen var det en gor beslutning du/I fandt frem til, også for Trille der må have haft det enormt stressende.

    Knus og kram fra Tanja


  • #4   29. mar 2006 Tanker til jer...

  • #5   29. mar 2006 gor = god

  • #6   29. mar 2006 Tak for jeres svar, det er rart at høre at også andre mener at den beslutning jeg tog den gang var rigtig!! Hvilket jeg har været længe om at overbevise mig selv om.

    Vi mener at en af grundene til at hun var sådan var at hun havde fået tæsk før... Hun var simpelthen angst når hun så en der mindede hende om hendes tidligere ejer.


  • #7   29. mar 2006 Synes det var det rigtige du gjorde, du gav hende et godt hjem, i et stykke tid, et meget bedere hjem end det hun kom fra.
    At du tog besltningen om at hun skulle aflives, tror jeg var den rigtige, hun har jo været skadet, og forvirret i sit hoved, og den beslutning er heldigvis vores at tage.
    Så helt sikkert det rigtige du gjorde for HENDE.


  • #8   29. mar 2006 Du skal ikke have skyldfølelse. Hun trivedes jo tydeligvis ikke, når hun følte at hun skulle gå ind og beskytte sig selv (og jer) mod alt muligt. Og som du skriver, så ved man jo ikke, om hun pludselig kunne få et trip på en af jer.....

    Men det er endnu et eksempel på, at man ikke skal "redde" en hund fra en dårlig "kennel", da der bare bliver lavet flere hvalpe, fordi opdrætteren jo kan afsætte dem.....


  • #9   29. mar 2006 Jeg er helt enige med alle herinde, du kunne ikke have taget et bedre valg..
    Jeg forstår du savner hende meget, derfor skal du tænke på, at du gjorde hvad du kunne for hende, du tog hende til dig og jeg tror personligt selv, at når hun sidder og kigger ned på jer, så tænker hun: "Det var den dejlige familie der gjorde mine sidste dage gode, trods jeg aldrig ville komme mig helt og de gjorde alt det bedste for mig." Nu har hun endelig fået den ro hun skulle have og det har hun jer og takke for.. Mange Knus


  • #10   30. mar 2006 mange tak for svarene alle sammen... og du har ret berit, det er en dårlig ide at købe hunde fra dårlige kenler/hundefabrikker...men hvor er det svært ikke at føle trang til at redde det stakkels dyr

  • #11   30. mar 2006 mor til 2+1:
    Du skal heller ikke opfatte det som en bebrejdelse mod dig (Min første hund var også født et forrygt sted..... og jeg var ikke klogere dengang)
    Jeg skrev det kun for at minde om, at når man støtter sådanne opdrættere, så holder man også forretningen igang og der kommer bare endnu flere hunde med skidt i bagagen


Kommentér på:
Et minde om en dejlig hund

Annonce