{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Mathias F
Mathias F
Tilmeldt:
4. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Minde om Hund {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på at få en lille tatovering til minde om min afdøde hund Nanoq (stor flot alaskan malamute).
Jeg har tænkt på en tatovering af nordstjernen som et symbol på, at hun altid har vejledt mig igennem svære tider, men har også tænkt på en silhuet af et ulve hovedet med teksten Nanoq under. Den skal side på venstre eller højre skulderblad.
Nogle ideer???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minde om Hund
  • #1   4. okt 2016 Idéer til hvad helt præcist ? Motiv, placering, tatovør eller ?

  • #2   4. okt 2016 Hmm jeg ville personligt synes det var lidt synd at placere den så der kræver spejl at se den selv, men jeg har heller ikke selv tatoveringer så jeg ved ikke om det er et reelt problem. Og hvis du vil have et ulvehoved, hvorfor så ikke hundens hoved? Det var bare mine tanker:)

  • Mathias F
    Mathias F Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   4. okt 2016 Ja okay, så hendes hoved på overarmen kunne godt tænkes

  • #4   4. okt 2016 Ja altså det skal jo være lige det der er dig.. Har du søgt på hvad andre har fået lavet i forhold til hund? jeg ved nogen får lavet en pote, men det bliver jo lidt svært for dig nu.:)

  • #5   4. okt 2016 Jeg har begge mine to gamle hunde tatoveret.
    Begge sidder på arm/håndled, så jeg kan se dem; 9 af mine 10 tatoveringer sidder på mine arme, for jeg kan godt lide at jeg selv kan se dem - det er jo for min egen skyld jeg har fået dem lavet. smiley

    Den ene af mine er et portræt i stregtegning med en lille smule skygge.
    Den anden er en silhuet af hele hunden der står på/i en sky nu han er en himmmelhund.
    Begge hunde har navn, fødsels- og dødsdato under (den ene fik det tilføjet da hunden var blevet aflivet; for portrættet var lavet, da han stadig var i live).

    Men spørg din tatovør om et udkast, de er som regel rigtig gode til at lave noget ud fra ens idéer.

    Her den ene lige da første etape var overstået:




    profilbillede
  • Mathias F
    Mathias F Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   4. okt 2016 Det en rigtig god ide til en tatovering smiley
    Hvad siger folk til den? altså at den er så synlig, og har det været noget problem nogensinde.
    kan i anbefale nogle tatovører, bor på midtsjælland, så kan sagtens tage ind til kbh


  • #7   4. okt 2016 Jeg fik min første tatovering for....øh tælle tælle.... snart 19 år siden og jeg har aldrig haft problemer med det.
    Som skrevet, så er de fleste af mine temmelig tydelige, da de sidder på armene, men jeg har aldrig hørt noget for det - kun når folk spørger om betydningen for de forskellige. smiley


  • #8   4. okt 2016 Ps. Søg efter Alex Cappellini - han arbejder lidt rundt omkring og er rigtig dygtig!! smiley

  • Mathias F
    Mathias F Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   4. okt 2016 Fedt at høre, det vil jeg gøre

  • #10   4. okt 2016 Vær obs på, at man i mange brancher ikke må have synlige tatoveringer, så det KAN gå hen og blive et problem, alt efter, hvor man gerne vil arbejde smiley

  • #11   4. okt 2016 Hvis man søger arbejde i en branche, hvor tatoveringer ikke er velset, så er det ofte noget med en langærmet lyseblå skjorte på og så er den ged egentlig meget nemt barberet.

    Det er i Danmark ikke er tilladt at tatovere på hænder, hals og hoved og det ér da smart, at man lige kan "gemme" tusserne ved at tage en langærmet skjorte/bluse/trøje på.

    I sundhedsvæsnet, hvor jeg har arbejdet i snart 20 år, må vi max have 3/4 ærmer på af hygiejneårsager, men der har jeg da både oplevet læger, sygeplejersker, assistenter, plejepersonale, portører m.m. med tatoveringer, uden de har været dårlige til deres job, så der er det heldigvis ikke noget problem. smiley


  • #12   4. okt 2016 I servicebranchen (ihvertfald i den koncern jeg er) er det fuldstændig no-go.
    Og der er da en del af "drengene" herude, som er lidt kede af, at de ikke kan have kortærmede skjorter eller t-shirts på, når der er 30 graders varme smiley


  • #14   4. okt 2016 Pia, ja det må du da. smiley
    Var den blevet lavet ud fra et foto af ham, hvor han stod med fronten mod kameraet, havde den været med, da det var en meget karakteristisk tegning.
    Men på dette billede, var den ikke så tydelig, da han står med siden til og så syntes jeg ikke den skulle med.


  • #16   4. okt 2016 Jeg fik lavet min hunds pote. smiley Superunik idét hans forskelligfarvede trædepude er fremhævet. Den sidder på siden af mit håndled, og jeg er enormt glad for den. Jeg overvejede selv om den skulle sidde i nakken, men ombestemte mig da jeg gerne vil kunne se den selv.

    profilbillede
Kommentér på:
Minde om Hund

Annonce