{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.843 visninger | Oprettet:

Foder og legekammerat, malteser! {{forumTopicSubject}}

Hej!

For det første: min dejlige malteser fyr mangler en god ven i Odense, eller nær Odense. Helst en på hans egen størrelse. smiley

Skriv meget gerne til mig hvis du har en hund der vil lege med min! Min er så sød overfor alle hunde, og han elsker at lege!

Derudover...

Jeg fodrer ham med Purina Pro Plan Puppy til de små racer. Jeg har intil videre kun kunne finde gode erfaringer med Purina - er der nogen som har dårlige erfaringer med det?

Jeg vil meget gerne gå over til økologisk foder da jeg er øko - fanatiker, men er samtidig bange for at der så er for meget fedt i osv. som man jo hører om forskellige "naturlige" mærker, fx Olivers.

Derudover... Hvor mange gram af Purinaen skal jeg give ham om dagen? Han er fire ½ måned, og han skal op og veje 3,5 kg som voksen - lige nu vejer han ca 2700 gram, måske lidt mere.

Jeg synes han er en anelse tynd, men ved ikke, om han er FOR tynd. Han skulle helst ikke vokse hverken for lidt eller for meget eller for hurtigt, så hvad er den rette mængde for ham? Han er normalt aktiv for en hvalp vil jeg sige - ca 30 min gåtur om dagen fordelt over nogle ture, også leger vi selvfølgelig med ham udover det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder og legekammerat, malteser!
  • #1   19. jan 2010 Hej

    - Jeg har ikke forstand på foder smiley

    Men jeg har en Jack Russell hvalp på 4 mdr. der mangler legekammerater. Jeg ved ikke helt hvor "lille" din er, for jeg kender ikke racen så godt.
    Milo er vel omkring 23 cm til skulderene pt. Han skulle max bliver 28 cm i alt.
    Han er en rigtig sød hvalp, og han vil rigtig gerne lege. Hans eneste ulempe er at han gøer hvis den anden hund ikke vil lege.. Men det kunne jo være så meget værre smiley
    Vi bor i Odense, i Agedrup.
    Skriv hvis det har interesse.


  • #2   19. jan 2010 Hej Natasha

    Tillykke med skønheden!

    Ang. foder mængde så skulle det gerne stå på posen ang. mængde? Det er nemlig forskelligt fra mærke til mærke hvor meget de skal have for at være dækket ind. Men det er altid kun en rettesnor - så hvis du synes han er lidt for tynd, så prøv at give lidt mere, det kan jo både være kulden eller andet gør han har brug for lidt mere at arbejde med smiley
    (link fjernet)

    Hvis i mangler en voksen vaps i ca. samme størrelse som han ender så bor Mynte og jeg i Odense c smiley Hun er rigtig god til hvalpe - tilpasser legen til hvalpen hun nu er sammen med, rolig og tryghedsskabende, men kan også lege mere vildt, hvis vapsen er med på den smiley


  • #3   28. jan 2010 Hej Natasha, Marianne Og Ginne!

    Jeg har en jack russel blanding på 5 mdr, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at han kunne få en legekammerat. Vi bor i Odense M, men jeg har bil, så det er ikke noget problem at køre til f.eks. Agedrup med Simba.

    Hvis nogle af jer har mod på at mødes med os, så kunne vi evt. mødes i en af hundeskovene i nærheden, så hundene kan løbe frit første gang de mødes? Jeg har desværre ikke en indhegnet have hvor jeg kan byde velkommen smiley

    Jeg håber at I er friske smiley



  • #4   28. jan 2010 Milo er altid frisk smiley

    Og vi kører også gerne med ham.

    Vi har kun været i hundeskoven mellem havnen og skibhuskvarteret, men den virkede ok.

    Så vi er klar, du siger bare til smiley


  • #5   29. jan 2010 Ej hvor kanon!

    Vi har også mest været i den hundeskov - lige ved Marielystcentret, ikke?

    Jeg satser faktisk på at køre derude når jeg kommer hjem fra arbejde i dag. Så kl. 17? Ellers lørdag eftermiddag omkring kl 14?


  • #6   29. jan 2010 Lige i dag har vi huset fyldt med gæster, men i morgen kl. 14 kan vi sagtens smiley
    Det glæder vi os til smiley

    Skal vi bare mødes på P-pladsen ved Marienlystcentret?


  • #7   29. jan 2010 Det er en aftale! Både Simba og jeg glæder os rigtig meget smiley


  • #8   29. jan 2010 Kanon smiley
    - Jeg er rigtig elendig til at genkede folk, men vi kører i en sølvmetallic Seat Leon Fr, og Milo har sele på smiley

    Vi ses i morgen smiley


  • #9   1. feb 2010 Hej

    Jeg har en lille malteser tæve.
    Jeg har ikke erfaringer med dit foder, men jeg giver min Happy Dog.(det fik hendes forældre også)

    Jeg tror Luna vejer knap 2 kilo nu og hun er snart 4 måneder. Så du skal ikke være bekymret for ham.

    En skam du ikke bor tættere på Kolding.

    Hilsen
    michella


  • #10   1. feb 2010 Michella:

    Ja, kunne da være sjovt hvis de mødte hinanden...

    OK, kan se din hund er fra DRU, de er vidst også en del mindre end en DKK malteser, er de ikke? En DKK malteser må ikke veje under 3 kg eller blive over 4 kg, mens en DRU hund kan være 2 kg... Men altså dyrlægewn siger at han vil ende på 3,5 kg som er den idelle vægt for en DKK malteser...


  • Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   26. jan 2015 Hvor mange gr. tørfoder skal en malteservalp have pr. dag, min malteservalp er født den 20-11-2014 så den er lige lidt over 2mdr. og veje 920 gr.

    Hilsen Hanne


Kommentér på:
Foder og legekammerat, malteser!

Annonce