{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Hvodan får jeg ham til at forstå det?! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ønsker mig inderligt en legekammerat til Fiona (min kat på 16 måneder). Men min kæreste hader (HADER) virkelig katte. Han syntes de er irriterende og trælse. Jeg kan så ikke se det irriterende i fiona. hun sover 90% af tiden og de sidste 10% spiser og leger hun. Alle møblerne er mine så hvis hun kradser i dem så er det bare too bad. Sådan er det. Det kan han ikke blive sur over.
Fiona keder sig bravt. Og så savner hun os(mig) om natten. Hun står og miaver udenfor soveværelset. Har sagt at det sikkert vil hjælpe på hendes ensomhed med en lillebror eller storebror. Men det kan han slet ikke se. Han stiller det op sådan her 2 katte=dobbelt irritation.
Han betaler intet til fiona. Jeg står for foder, kattegrus mm. jeg fodre hende, aktivere hende, tømmer kattebakke og børster hende. Kan slet slet ikke se hvad han har sådan i mod hende. Bliver så sur på ham. Vi bor sammen er fælles om lejligheden men alligevel tror han at han bestemmer alt. Det irriterer mig grænseløst.


Hvad ville i gøre ? Jeg er så frusteret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvodan får jeg ham til at forstå det?!
  • #1   9. jan 2009 Og det mest mystiske er at han selv købte hende til mig i fødselsdags gave.

  • #2   9. jan 2009 sig at sådan er det, og hvis han er utilfreds kan han bare flytte.
    ellers må du jo bare acceptere


  • #3   9. jan 2009 Har snakket,plaget blevet sur osv. men det preller bare af på ham. Men han må godt have 3 akvarier der fylder det halve af stuen (50l - 20l - 200l) og nu vil han sælge det på 200L for at få et der er ENDNU størrer. Men jeg siger intet til det. Har sagt at han må få alle de akvaier han kan magte for det er hans hobby. Men katte er MIN hobby og har sagt at det er pænt uretfærtigt.

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #4   9. jan 2009 Behøver ikke være katten der kun er problemet, ku være noget helt andet og så substiuere han bare problemet, men jeg ka tage fejl.

    I har sikkert snakket om det før men så snak om det igen, (hvis den er helt galt nødløsning B og uden pis gi ham lidt at drikke plejer gerne hjælpe, mænd er bare så meget mere åbne...)

    Men hvis det er samme problem og du synes du har snakket nok om det, så er der ikke andet end komme videre.


  • #5   9. jan 2009 Syntes bare det er så hammer irriterende. Føler slet ikke at jeg ikke bor hjemme mere. Der måtte jeg jo heller ikke bestemme.

  • #6   9. jan 2009 Hvis han anskaffer sig akvarier når det passer ham uden om dig og er ligeglad med din mening kan du jo i princippet også være ligeglad med hans holdning men det var ikke et forhold jeg gad at have hvor min mening og holdning ikke blev respekteret.

    Men nu er jeg så også et ekstremt selvstændigt menneske :o)

    Husk nu at det ikke er sikkert at din kat vil acceptere at der kommer endnu en kat ind i hjemmet ... Min ville dræbe enhver der kom inden for døren.

    Jeg håber at du finder en løsning. Men synes da at I skal tale om det.
    Han bør da kunne komme med nogle bedre argumenter og om ikke andet så har du vel i princippet lov til at gøre præcis hvad der passer dig med dit liv? Også at anskaffe en kat til ...


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #7   9. jan 2009 Præcis Lucky & Disney-

    Ka være han føler han må havde de ting han vil, og du er egentlig ligeglad med hans akvarier. derfor for han et sørre og mere prangende, han vil gerne have du siger NU SMIDER DU KRAFTEDME DE AKVARIER UD, jeg gider ikke se på det jeg synes ikke det passer ind, og gå på kompromi, han kan evt havde et mindre, men osse anderkende at han er irretret over du ikke er ireterret over at hans akvarier fylder og at han har et problem med din kat.

    ved godt det lyder lidt omvendt, men ka meget vel være.


  • #8   9. jan 2009 Altså hvis Fiona og den nye ikke kan enes må den nye sælges. men den risiko vil jeg gladeligt tage. Det kan jo være at de bliver bedste venner.

    Syntes bare det er nogle ''lamme'' agumenter han kommer med. Den irriterer mig. Jeg hader den. Ja men HVORDAN irriterer hun dig fordælen :s Det kan han jo ikke forklare.


  • #9   9. jan 2009 Det gælder om at blive enige...sådan er et parforhold...

    Jeg "måtte" heller ikke få kat nr 2 for min eks....så det første jeg gjorde, da jeg flyttede fra ham...var selvfølgelig at få kat nr 2.....og det var bare så dejligt... smiley

    Der er en helt forfærdelig følelse - det at føle sig magtesløs - og så endda i dit eget hjem.....det går altså ikke...du må tage en snak med din kæreste.....


  • #10   9. jan 2009 og hvis han siger den er dyr i drift, så kan du passende stikke el regningen op i snuden på ham, for akvarier er dyre i strøm

  • #11   9. jan 2009 Henriette

    Ja det er så træls og bliver virkelig ked af det. ber jo ikke om at få en hest eller en hund. Nej vil bare gerne have en ven til min kat. Men nææ nej. Nogen gange tror jeg at han kun siger sådan noget fordi han ''nyder'' at have magten.


  • #12   9. jan 2009 hvorfor finder du dig i det ??

  • #13   9. jan 2009 hundesind

    Han siger intet om hvad den koster osv. For det skal han da slet ikke blande sig i smiley


  • #14   9. jan 2009 hundesind

    Fordi jeg elsker ham og han elsker mig. Og det er stort set det eneste der er galt.


  • #15   9. jan 2009 sig til ham at katten keder sig så meget, at du har overvejet at tage lågene af til hans akvarier, så kan katten bruge tid på at fange fisk;-)

  • #16   9. jan 2009 Min første kat...havde også lyst til at tage livet af den nye kat...ingen tvivl om det...men efter et par dage - eller 4 - var de bedste venner.... smiley

    To katte er bare så dejlige at kigge ppå...de nyder virkelig hinandens selskab....og jeg synes at det er så uretfærdeligt, at vores mænd altid skal bestemme....hmmm.....

    Slå i bordet.......to katte fylder ikke mere end en....


  • #17   9. jan 2009 karin---->>>>> *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*...den var sgu god...! smiley

  • #19   9. jan 2009 har ikke læst det hele men henrik kunne heller ikke lide katte (det er karina henriks kæreste der skriver) men da jeg brændene gerne ville have kat gik han med til det han er opvokset med hund så han er mere hundemenneske men han elsker også minekatte (fik 2 på en gang)
    da henrik så gerne ville have hund skulle han da også have lov til det (jeg kommer fra et hjem uden dyr) jeg har været meget bange for både hunde og katte da jeg var mindre henriks forældres hund har omvendt mig og nynne er jeg bare såglad for selvom jeg var lidt skebtisk i starten.. '
    tror måske din kæreste er jaloux på at katten får så meget af din opmærksomhed, det lyder som om du tager dig godt af den, måske vil han ikke dele din kærlighed med flere dyr.. men snak med ham om det for der er ikke meget mere arbejde ved 2 katte end 1...


  • #20   10. jan 2009

    OPDATE

    Fik ham vist sat på plads igår. Og i dag snakkede vi stille og roligt om det igen. Og han ombestemte sig sku smiley Har et smil, til op over begge ører smiley

    Ved jeg svinede ham lidt til i de første indlæg, men var simpelthen så sur og skuffet. Han er tilgivet igen nu, og nu går jeg og glæder mig til lørdag hvor vi skal hente FIona's nye storebror eller lille bror. Hvis der vel og mærke er en som passer ind smiley Tak for al jeres respons smiley


Kommentér på:
Hvodan får jeg ham til at forstå det?!

Annonce