1.057 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
alfa problemer alfa problemer
vores tæve på 2 1/2 er føre i vores hunde flok, men vores nu snart 10 måneder gamle hand hund , vil meget gerne over tage pladsen, og den vil hun ikke afgive. så det udløser nogle voldsome kampe,
er der nogen der kender nogle gode råd til at få han til at acepter det er hende der bestemmer
0 synes godt om
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 195
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Måske du har det gale fokus, når du tænker alfa/ikke-alfa.
aug 2006
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
samme skete her, da Athos blev ældre..... og den kører stadig til tider.......
T
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
''Hannerne har sjældent noget at skulle have sagt... ligesom i menneskeverdenen ;o)''
HØRT! *LOL*
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
Er det sådan noget??
Jeg har skældt ud hver gang, det blev FOR voldsomt, men det er måske forkert af mig?
Fjotte er jo den ældste og har sådan set altid tidligere sat dagsordenen her, men nu vil Trunte gerne blande sig...
En (næsten) nabo fortalte mig for år tilbage om en familie, som kom hjem og fandt begge deres tæver døde efter kamp, så jeg var meget i tvivl med at få Trunte, men dyrlægen sagde, at man sagtens kunne have 2 tæver sammen...
Bossen opfører sig som en rigtig mand og kender sin plads - så ingen bøvl med ham - dygtig dreng
Undskyld, jeg lige drejer emnet i egen retning, men da jeg nu så tråden, så begyndte jeg da at tænke på, om der kunne være en sammenhæng med vores oplevelser her
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Begge tæverne kan mene at have retten til at bestemme, og det kan give problemer. Om det gør det, er meget forskelligt, og tildels osse afhængigt af racer (nogen racer har sværere ved at acceptere andre tæver mens det sjældent er et problem ved andre racer).
Hvis tæver virkelig kommer op at slås, er det sjældent de kommer til at kunne enes bagefter. Men self kan der være småting der lige skal sættes på plads.
Trådstarters hunde er en han og en tæve, og her er det altså normalt at tæven er boss, og så må hanhunden indordne sig, og gør det jo osse oftest uden de store indvendinger. Dermed ikke sagt at der ikke kan være lidt småting der lige skal sættes på plads engang imellem
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
Fjotte plejer at vinde, men på det sidste har det set ud til, at det har været en meget hård kamp... det har været så voldsomt, at jeg har skældt ud, og så stopper de godt nok
Jeg har godt nok regnet det hen under opdragelse, men nu kommer jeg da i tvivl
feb 2009
Følger: 32 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 226
Den eneste alfa"kamp" de har, er når han vogter over hende og hun så ik' tør røre sig. Den "kamp" kommer når der er mad på bordet, eller hvis hun blander sig når han leger med min mand ( min mand er dog den øverste alfa)
Så der findes da hanner der er alfa'er......;o)
Det ska' li' nævnes at de begge er dobermann, og det er en dominerende
race....
aug 2006
Det lyder som om, han er ressourceforsvarende, hvilket er noget ganske andet.
alfa problemer