1.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

alfa problemer alfa problemer

vores tæve på 2 1/2 er føre i vores hunde flok, men vores nu snart 10 måneder gamle hand hund , vil meget gerne over tage pladsen, og den vil hun ikke afgive. så det udløser nogle voldsome kampe,
er der nogen der kender nogle gode råd til at få han til at acepter det er hende der bestemmer

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alfa problemer
  • #1   25. jan 2010 problemmet er at tæven ikke vil afgive sin plads, jeg ligeglad med hvem af dem der bestemmer, bare de finder ud af det, har prøvet at stoppe da det er lidt voldsomt inde i stuen. men er der ikke andre muligheder til at få en af dem til at indse den anden bestemmer.

• #2   25. jan 2010 Det er godt nok sjældent, at hannen får noget at skulle have sagt når der er en tæve i familien.

Måske du har det gale fokus, når du tænker alfa/ikke-alfa.

• #3   25. jan 2010 Mit gæt - hvalpelicenset er udløbet, nu skal der opdrages....

• #4   25. jan 2010 Stemmer i med CH. Det er self svært at gætte når man ikke har set det, men i reglen er det nu tæverne der bestemmer, og hannerne ved det;o)

• #5   25. jan 2010 enig med CH og michelle... hannerne har sjældent noget at skulle have sagt... ligesom i menneskeverdenen ;o)

samme skete her, da Athos blev ældre..... og den kører stadig til tider.......

T

• #6   25. jan 2010 Hæhæ!
    ''Hannerne har sjældent noget at skulle have sagt... ligesom i menneskeverdenen ;o)''

HØRT! *LOL*

• #7   25. jan 2010 De sidste par uger har jeg set nogle kampe mellem Fjotte (ca 6½ år) og vores Trunte (knap 2 år)
    Er det sådan noget??
    Jeg har skældt ud hver gang, det blev FOR voldsomt, men det er måske forkert af mig?
    Fjotte er jo den ældste og har sådan set altid tidligere sat dagsordenen her, men nu vil Trunte gerne blande sig...

En (næsten) nabo fortalte mig for år tilbage om en familie, som kom hjem og fandt begge deres tæver døde efter kamp, så jeg var meget i tvivl med at få Trunte, men dyrlægen sagde, at man sagtens kunne have 2 tæver sammen...
    Bossen opfører sig som en rigtig mand og kender sin plads - så ingen bøvl med ham - dygtig dreng

Undskyld, jeg lige drejer emnet i egen retning, men da jeg nu så tråden, så begyndte jeg da at tænke på, om der kunne være en sammenhæng med vores oplevelser her

• #8   25. jan 2010 Linda -er fjotte og trunte begge tæver? I så fald synes jeg der er ret stor forskel på det, og så på at en vksen tæve og en ung han kommer op at toppes.

Begge tæverne kan mene at have retten til at bestemme, og det kan give problemer. Om det gør det, er meget forskelligt, og tildels osse afhængigt af racer (nogen racer har sværere ved at acceptere andre tæver mens det sjældent er et problem ved andre racer).
    Hvis tæver virkelig kommer op at slås, er det sjældent de kommer til at kunne enes bagefter. Men self kan der være småting der lige skal sættes på plads.

Trådstarters hunde er en han og en tæve, og her er det altså normalt at tæven er boss, og så må hanhunden indordne sig, og gør det jo osse oftest uden de store indvendinger. Dermed ikke sagt at der ikke kan være lidt småting der lige skal sættes på plads engang imellem

• #9   25. jan 2010 Jeg er bestemt gså enig med CH. Jeg vil bare lige tilføje at hjemme hos os er det Sigurt der bestemmer, ihvertfald ind til videre. Asta er ca. 1,5 år så hun kan sikkert nå det endnu *g*

• #10   25. jan 2010 Alle mine 3 hunde er dansk-svenske gårdhunde. Bossen er hanhund, mens Fjotte og Trunte er tæver

Fjotte plejer at vinde, men på det sidste har det set ud til, at det har været en meget hård kamp... det har været så voldsomt, at jeg har skældt ud, og så stopper de godt nok

Jeg har godt nok regnet det hen under opdragelse, men nu kommer jeg da i tvivl

• #11   26. jan 2010 Vi har en tæve på snart 9 år, og en han på 22 mdr.......vores han hund er meget alfa over for tæven. Hun har aldrig forsøgt at sætte ham på plads ( det ville ellers være rart, så han ik' dominerer hende så meget)
    Den eneste alfa"kamp" de har, er når han vogter over hende og hun så ik' tør røre sig. Den "kamp" kommer når der er mad på bordet, eller hvis hun blander sig når han leger med min mand ( min mand er dog den øverste alfa)
    Så der findes da hanner der er alfa'er......;o)
    Det ska' li' nævnes at de begge er dobermann, og det er en dominerende
    race....

• #12   26. jan 2010 Karina & Flemming - det lyder ikke særlig "Alfa'sk" det, din han gør ;o)

Det lyder som om, han er ressourceforsvarende, hvilket er noget ganske andet.

Kommentér på:
alfa problemer

Annonce