5.980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hjemmelavet Agilitybane.. Hjemmelavet Agilitybane..

Uhh, jeg har altid ønsket mig en agilitybane herhjemme, man kunne stille frem ( ja måske endda have fremme altid).
Men når jeg kikker på nettet over sådanne, ja så er jeg ved at falde bagover.
Er de lavet i træ koster hver del vel 2-3000 kr.
Det går ikke!!
Men er der mon nogle af jer fingernemme, der selv har lavet sådan en bane??
Jeg vil helst den var i træ... og måske jeg så kunne lokke kæresten til at lave en her i den kolde vinter smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet Agilitybane..
  • #2   27. jan 2010 kigger også lige med

• #3   27. jan 2010 Jeg lurer også ;o))

• #4   27. jan 2010 Fint at have en bane hjemme. Men hvis du skal går til træning i en hundeskole under kyndig vejledning, (anbefales), skal du passe på, ikke hunden bliver træt af det.

• #5   27. jan 2010 Regitze: uhh, lyder spændende...kan man på nogen måder tigge sig til at se billeder af det!!???

• #6   28. jan 2010 Regitze: Men du mangler vist en del viden.

Max spirnghøjde for store hunde er 65 cm. Det ved enhver der har beskæftiget sig med agility.

Jeg er ved at være træt i ansigtet af alle de mennesker der Experimenterer med agility uden at vide en pind. Det er uforsvarligt overfor hunden.

• #7   28. jan 2010 Godt Anette, Hvor er jeg enig. Jeg har set vidioen ,på din profil, Regize, og er rystet.

• #8   28. jan 2010 enig med regitze

• #9   28. jan 2010 hahaha... det er skuda noget mærkeligt at få ondt i røven over... en whippet kan springe godt 2 m uden tilløb... hvordan skal det på nogen måde kunne kaldes dyrmishandling... for at være helt ærlig virker det som nogle utrolig højrøvede agillity freaks som udtaler sig somom de ved alt.. og det er da også fint at snakke om hva man har forstand på ... men hvad ved i lige om vædeløbere ? og deres naturlige lyst og talent til springning og løb ?

• #10   28. jan 2010 en hund som er lavet til at accellerere til 70 km i timen på under halvandet sekundt tager næppe skade af at springe 1m smiley

• #11   28. jan 2010 For det første snakker vi om agility i denne tråd, og der er max højde 65 cm. Så skal ma ikke begynde og oreslå forhindringer på over en m.
    Dernest er det ikke ok og lade den sprineg over faste forhindringer, der ikke kan rives ned. Agility er ikke for heste men hunde og det er styrbarheden der her er vigtigste, og sikkerhed.
    Ja din hun kan springe højt, men det betyder ikke den ikke kan komme alvorligt til skade ved fast forhindring. Og med din kommentar om ikke mangelfuld viden om hunde viser med tydelig du har. End ikke ved de store stævner i ridebanespringning bruger man for hindringer der ikke kan rives ned.
    Vil du gøre dig klog på AG baner så lær noget om det inden du begynder og lære andre om forhindringshøjde. .

• #12   28. jan 2010 okok ... lad os da starte helt forfra... forstår godt din pointe .. men jeg træner ikke min hund til agility stævner.. jeg træner min hund i "hjemme" agilty som suplement til vædeløbstræning.. for at han skal have det sjovt... og... en hund går ikke sådan i stykker af en fast forhindring... og springet skal være mindst 1,5m før det er relevant at snakke om en løs forhindring...

• #13   28. jan 2010 Jeg har engang set et program i TV, hvor der blandt andet var noget om højdespringning med hunde. De havde nedspringsmåtter for at skåne hundene.

• #14   28. jan 2010 Den med at hunden ikke tager skade af en fast forhindring er nu kun hvid hunden kommer over, men sætter forkert af ,kan det koste den livet, hvis uheldet er ude. Jeg har kenskab til to hunde der er kommet alvorligt til skade, ved faste forhindringer i haver..
    Samtidig må man regne med at mange herinde æder det råt, hvis nogle foreslår høje forhindringer, så rådgivning bør være så rigtig som muligt
    .

• #15   28. jan 2010 jeg synes det værste ved det hele er at (undskyld udrtrykket) snobbede border collie tosser representere en ellers god sport på så usmagelig en måde som at gå og belære andre somom i ved alerdens ting og sager... jeg var fornyligt ude og besøge en agility klub for at se om jeg ville være interesseret i at starter... men jeg har ALDRIG mødt så ubehagelige mennesker... og jeg er virkelig stadig chokeret over hvor ubehagelige og EKSTREMT "bedrevidene" højrøvede idioter... og nu kan jeg jo bare bekræfte min forestilling omkring bordercollie ejere, som synes de ved ALT om hundesport ...

• #16   28. jan 2010 der slap jeg jo for at skrive en masse fornuftige ting smiley ... men for fanden.. hvordan kan man uden at være helt skudt i hovedet, sige at man presser en konkurence vædeløber for hårdt ved at lade den springe 120cm ? 120 er hans opvarmning for fanden... er du klar over at man bruger pensionerede greyhounds til at slå rekorter i spring... de kan uden tilløb spring op imod 3m. ...

du siger jo heller ikke til en konkurence vægtløfter at han kun må løfter 100kg ?

eller til en løber han kun må løbe 30km/t ?

• #17   5. apr 2014 Hunden med den højeste springrekord er 172.7 smiley

• #18   5. apr 2014 Ro på søren smiley
    Der er nok nogle gode erfaringsmæssige og videns grunde til at man i Agility har lavet visse regler for at skåne hunden. I agility går det lynhurtigt og en forkert landing kan have svære konsekvenser. Især desto højere højde - siger jo sig selv, da højden jo øger "kg landingen" med 2-4 gange af din hunds vægt.
    Og en fast forhindring øger jo blot chancen for skade.
    -Går ud fra at de feste hundeejere vil deres hund det bedste. Hvor ville du sende dit barn over vejen? Lige over den trafikerede vej eller over fodgængeroverfeltet smiley

Og der er også flere ting indblandet. Agility hunde har en langt bedre fysik til at forebygge skader end en typisk familie hund. Og ejere har nok en vis viden om hundens anatomi og hvordan den bør opvarmes.

Men omvendt så skal man jo selvfølgelig heller ikke være bange for at ens hund dør af et lille spring. Men det er værd at tage sikkerheden med i sine overvejelser, og især når der er en stor gruppe der har en dyb viden i netop agility smiley

Kommentér på:
Hjemmelavet Agilitybane..

Annonce