{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.017 visninger | Oprettet:

Min hund - klodset,uheldig eller vild? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har et spørgsmål angående min JRT Laila.
Det er ikken nogen hemmelighed at Laila er temmelig legesyg og elsker at være ude! Jo mere jo bedre!
Men desværre er vi kommet ind i en rigtig uheldig tendens at hun kommer en del til skade! Det har heldigvis ikke været noget alt for alvorligt endnu! Men det har da kostet en tur til DR.Dyr hver gang :S

Hun har flere gange forstuvet benene, fået flænger i poter, under trædepuder, blevet syet og lappet, har været på antibiotika og smertestillende! Så sent som i går var vi afsted igen pga en trædepude der lige skulle have et lille sting!
Laila er 11 mdr nu, vokser hun fra det? Er hun bare en legesyg hvalp eller er hun ganske enkelt for vild?

Håber på at høre noget fra nogle af jer der måske har samme erfaringer!

PFT

Snevejrs hilsener fra AL og Laila


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund - klodset,uheldig eller vild?
  • #1   2. feb 2010 Eii det kunne da lyde som om hun både er klodset, uheldig OG vild smiley Lille trold - sikke meget hun har prøvet.... Begynder i at synes i ser doktor Dyr lige lovligt meget? hehe.

    Vores gamle hund brækkede en tå - 3 gange - forskellige tæer og det er åbenbart yderst sjældent de gør det. 3 gang var det bare SÅ pinligt at skulle til dyrlægen - som om vi selv ikke passede på ham smiley

    Men nogle er nok bare en kombi af lidt mere uheldige og lidt mere klodsede end andre - ligesom mennesker!!


  • #2   2. feb 2010 Hehe har før hørt om hvalpe/unghunde som er lidt for modige og derfor kommer til skade hele tiden. Vores hvalp render også rundt med en flænge han fik i poten, mellem trædepuderne. Mon ikke hun vokser fra det når hun bliver mere rolig? Håber jeg da ellers må I pakke hende i vat så hun ikke kommer så meget til skade... Små børn kommer jo som regel også mere til skade end store børn smiley

  • #3   2. feb 2010 Jeg har selv en hund der ikke passer på sig selv, jeg skal konstant bede ham stresse ned, være rolig, kigge for han går og gøre opmærksom på det er glat.

    Min hund ELSKER sne, han stresser let op - og når han gør det har han ingen motorik.

    Jeg har trænet ham fra jeg fik ham (11 måneder) i kommandoerne "stress ned" og "rolig" da han ligesom din desværre forstrækker/forstuver benene når han spasser rundt.

    Min hund har så ledproblemer i forvejen, han har HD og skal helst holdes igan med motion og derved muskulatur.
    - Det er møg bøvlet når han kommer til skade, det er 3-7 dage i ro; korte ture og ingen spasserier. Det er et tålmodigt arbejde at have sådan en hund !

    Jeg vil foreslå dig at lave øvelser (når sneen er væk engang) der styrker hans motorik. "hund, kend din krop" *GG*

    Forskellige underlag, forskelligt tempo. Det er fint at indøve kommandoer der får hunden til at falde til ro og koncentrere sig om at placere stængerne korrekt =)

    Held og lykke =)


  • #4   2. feb 2010 Det er ihvertfald ikke normalt. Vi har en JRT herude på 2-3 år (mener jeg) og hun får da smårifter når hun render rundt inde i buskadset, men ikke alle de skader du skriver..

  • #5   2. feb 2010 He he nååh så det er ikke bare min! smiley

    Verdens bedste vuffer: jo det er MEGET pinligt at skulle til dyrelæge hele tiden, de sagde det endda til mig i sidste uge ( fordi hun var blevet steriliseret) at de syntes de så hende lidt for tit, men han grinede og sagde at de jo kendte hende! Men hun er også svær at holde i ro, og så hader hun den skærm hun har på, så nu har hun den kun på når hun er alene!

    Maria S: Jo jeg håber hun vokser fra det! For hendes egen skyld, jeg bliver helt dårlig hver gang hun kommer til skade efterhånden!

    Nina: Jo det er jo lige det med de kommandoer... men man er vel teenager for tiden ikk? smiley Men jo jeg har også ROLIG kommandoen... og så kan hun godt lige stoppe op og glo lidt på mig! smiley Hi hi det er vel et spørgsmål om at jeg er lidt mere opmærksom og at hun bliver ældre!! smiley


  • #6   2. feb 2010 Jeanette hvordan er jeres JRT af sind? Altså vores er MEGET vild og kræver utrolig meget aktivering og opdragelse!

  • #7   2. feb 2010 Annelise: haha kender det godt. Efter vi havde været der 3 gang med brækket tå, var min veninde deroppe med sin hund som havde fået en flænge i poten - så sagde dyrlægen: Sikke mange poter vi behandler, vi har lige haft en hund som har haft brækket en tå 3 gange, og det sker simpelthen så sjældent at vi ikke kan forstå det" Hehe så måtte hun sige at hun jo godt kendte Dusty.

    Men meget rart ens hund kommer nok hos dyrlægen mens den er ung, til at den ikke er bange for dem:-) Når man nu skal se positivt på det....


  • #8   2. feb 2010 Nu er Maggie ikke min, men de bor her i bebyggelsen og vi møder dem rimelig ofte. Maggie kan løbe, løbe og løbe.. og så løbe lidt mere.. Hun er meget pinde- og boldfikseret.. Begynder man at lege med hende, så stopper man altså ikke bare igen.. :o)

    Og hun gør, hvad hun vil. Lystrer rimelig godt, hvis det passer hende.. Man er vel terrier *S*

    Hun er ikke vild overhovedet.. Men en dejlig sød bette tøs smiley Desværre har jeg ikke mødt dem en dag, hvor jeg har haft kameraet med, så jeg har ikke billeder af hende.. endnu..


  • #9   2. feb 2010 jeg tænker lidt om det kunne hjælpe at træne kropskontrol med hende?
    Har selv en border der også har MASSER af krudt der skal brændes af, når han er ude, men fordi han har så god kontrol over sin krop er han 7 - 9 - 13 aldrig kommet til skade. Trods det at han løber igennem det vildeste buskads med huller osv.


Kommentér på:
Min hund - klodset,uheldig eller vild?

Annonce