{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Josephine b
Josephine b
Tilmeldt:
3. feb 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hvor langt ville i gå? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund der har været udsat for lidt af hvert i dyrlæge verden efterhånden. Dertil skal også siges at hunden ikke har det stærkeste sind, får nemt angst, blir bange , lydfølsom osv.

Han er ikke blevet 4 år endnu, men har været igennem følgende:

Kasteration
Patella operation- 1 knæ.
Opereret da han brækkede 2 tæer. Gips i lang tid.
Genoptræning i 6 måneder for patella, vand træning, fys, akupunktur. 1-2 gange om ugen.
Dertil indlagt af 1-5 dages varighed omkring 5 gange pga maveproblemer/mavesmerter- foruden 1000 konsultationer af den ene eller den anden grund smiley

Nu skal han imorgen have en kikkertundersøgelse. da han igen reagerer i maven med smerter- og det en af de sidste udveje for en løsning. Han har det rigtig skidt lige nu, og vil kun være hos mig. Vi skal derned i morgen tidlig- og efter aftale med dyrlægen er det bedre at han er her, end ligger hos dem, da der ikke er så meget at gøre pt.

Hvis ikke vi finder noget efter imorgen, kan man så åbne ham i bughulen og se om man kan se noget.. Og det handler virkelig ikke om penge- selvom hunden her jo ikke er bilig i drift smiley MEN hvor meget skal min hund gennemgå? Især hvis vi ikke finder nogle svar? smiley

Jeg er bare ked af det og frustreret lige nu- er ked af at min hund har ondt smiley


Kommentarer på:  Hvor langt ville i gå?
  • #1   3. feb 2010 Josephine
    Jeg syntes det lyder voldsomt for din hund og jeg syntes det er underligt at din dyrlæge ikke har kunnet give dig svar på hvad det er at din hund fejler.
    Har du kun brugt denne ene dyrlæge uden at kunne få et fyldst gørende svar?


  • #2   3. feb 2010 Hej Josephine.

    Ved du er ked af det lige nu og er lige bange for at lyde hjertekold og det er bestemt ikke min intension men hvis det var min hund ville jeg sige stop. Synes ikke hunden skal gennemgå alt dette. De kan jo ikke selv sige fra og fortælle at de ikke kan holde til det mere.

    Jeg har selv gennemgået 4 store maveoperationer og ved hvor hårdt og svært det er at komme på højkant igen og hvor smertefuldt det er.. Jeg ville aldrig have at min hund skulle gennemgå dette "bare" for at jeg kunne være glad.. Jeg synes du vil være enormt ansvarsfuld hvis du siger fra på din hunds vegne. Hvis altså i ikke finder noget og der er en løsning.

    Håber du finder svaret på dit spørgsmål inde i dig selv og tager en beslutning som du kan leve med.

    Mange knus og tanker til dig og din hund


  • Josephine b
    Josephine b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   3. feb 2010 De kan ikke give et svar- der er taget blodprøver for alt, prøvet med speciel foder fra Hills, binyrebarkhormon flere gange, piller mod mavesår. Men han får stadig disse smerteanfald i bugen(maven) Det er KBH dyrehospital jeg har brugt og en anden dyrlægeklinik. Syns bare det er synd han skal have så mange smerteoplevelser hele tiden. Han er virkelig ynkelig pt smiley

  • #4   3. feb 2010 Josephine
    Har din dyrlæge ikke selv gjort opmærksom på hvor grænsen går med hensyn til din hunds ve og vel. Det har de jo pligt til.


  • Josephine b
    Josephine b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   3. feb 2010 Gitte N : Det var en meget fin besked du fik kringlet der. Den er jeg glad for tak. Håber og krydser fingre for at vi får nogle svar imorgen- men jeg personligt holder snart heller ikke til det her mere, lever altid i angst for at han nu skal blive syg i maven igen smiley Det gør mig rigtig ked af det og stresset at skulle se min hund få det så skidt smiley

  • #6   3. feb 2010 jeg kender alt til at skulle træffe denne rigtig svære beslutning.


    og nu udtaler jeg mig kun ud fra hvad du har skrevet. men jeg ville også sige stop hvis i morgen ikke giver noget.

    havde din hund ellers været velfungerende så ville jeg nok have set anderledes på det.

    jeg har selv et lille skravl. han har væet igennem to store clp operationer og en krypto operation. men er ellers en super velfungerende lille dejlig hund. der trods dyrlægens ret voldsomme indgreb stadig elsker hende. han er kun 1½ år - men virkelr til at være på den anden siden nu. men vi har overvejet at få ham scannet igennem for evt andre defekter.


    det du skal gøre op med dig selv er hvor meget livkvalitet din hund har. har de enkelte indgreb nogen effekt i gforhold til smerter og kan mentaliteten holde -- der ud over er der jo et økonomisk aspekt. har du råd til at fortsætte. jeg ved ikke om du har en forsikring. men under alle omstændigheder så dækker den jo no ikke for evig.

    der er mange der siger det ikke skal være et spørgsmål om penge. men man er altså nød til at se på om man rent faktisk får en hund der fungere for de penge man bruger.


    i bund og grund er der kun en til at tage den afgørelse. og det er dig. desværre er det ikke alle dyrlæger som er i stand til at sige stop.


    lyt til din mavefornemmelse. orker du at leve med en hund der evt er kronisk syg. har du kræfterne til at kæmpe med det hver eneste dag de næste 10 år


  • Josephine b
    Josephine b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   3. feb 2010 Kasteration var ikke nævnt som en sygdom eller for pengene- men fordi jeg efterlod min hund der og han var i smerter bagefter. Jeg tænker mere på alle de gange sammenlagt jeg har efterladt ham i nogen gange flere dage i et bur hos dyrlægen, alene og syg. Han har et sart sind- og ved det ikke er en god oplevelse for ham.
    Derudover er det også hårdt psykisk for mig, aldrig at vide hvornår han blir syg igen, hvornår vi igen skal akut ud på hospitalet - og hver dag går jeg og kigger efter små tegn på ondt i maven hos ham. Jeg bliver tit hjemme fra skolen fordi han virker dårlig, igen i dag har jeg været hjemme, og det går jo stærkt ud over mit fravær.

    Jeg har ha forsikret- og jeg ved godt at hunde bliver syge og skal til dyrlæge- jeg er derude bare ved et tegn på det mindste- men det tærer jo også på mig psykisk, at skulle skaffe penge hele tiden til når han blir meget syg med maven. Det koster jo bla 7-9000 i morgen og det kostede mig 8000 for 2-3 måneder siden og sådan er det hele tiden. De penge skal jo skaffes. Men det gør jeg jo også. Jeg kan ikke undvære ham, men det er bare hårdt altid at have en frygt for at han snart får ondt igen smiley

    Et andet aspekt e


  • #8   3. feb 2010 havde det været en af mine jagt hunde var den blevet aflivet for så en hund ville jeg ikke kunne bruge men et kæledyr som din jo nok er er mange folk klar til af gå langt fo også for langt mange gange

  • #9   6. feb 2010 HEJ!
    JEG HAR STIFTET EN NY GRUPPE FOR EJERE AF PATELLA LUX RAMTE HUNDE, GRUPPEN ER TIL AT UDVEKSLE ERFARINGER, TRÆNINGS METOGER OG ALTERNATIV BEHANDLING, SAMT KIGRUGISK BEHANDLING..

    KOM OG VÆR MED! smiley

    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=3859


Kommentér på:
Hvor langt ville i gå?

Annonce