{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

aktivering af hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Hvilken aktivering af hund, kan jeg lave uden at selv skulle bevæge mig for meget? jeg har desværre fået noget, som gør at jeg for tiden har mange smerter ved bevægelse.

Desværre hjælper lidt gufsøgning ikke nok.. smiley han har alt for meget krudt i røven.. og nu har han jo haft flere dage hvor der ikke har været meget aktivering, så han er lige lovlig rastløs, som jo er forståeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktivering af hund
  • #1   4. feb 2010 Fyldte marvben eller kong'er, der har været frosset ned.. Det tager nogen tid at tømme..

  • #2   4. feb 2010 Jeg giver tit Louis en tom halv liters flaske (cola eller sådan noget) og putter godbidder ind i flasken, selvfølgelig uden låg, det kan han lege med i flere timer, og så selvom han får tømt flasken inden.

  • #3   4. feb 2010 mette- hehe har vi prøvet, han kværner flasken og får dem ud på den måde, så den er ikke så god..

    Jeanette - Dem har han også dagligt, men ja, som sagt er det en hund med masser af energi, og han trænger til mere smiley

    Puha ikke sjovt at ha sådan en hund når man har smerter


  • #4   4. feb 2010 Vi har en bestemt bamse som vi kun bruger til at leget søge med.
    enten inde eller ude - hvad der lige passer.
    Når vi tager bamsen frem, viser vi den til hundene og så lukker jeg dem ude på badeværelset, mens jeg gemmer bamsen et eller andet sted i huset - det kan være alle steder. når jeg så åbner for hundene og siger søge, så fisser de rundt i hele huset og leder. det kan godt tage dem 5-7 min før de finder den og imens ser jeg bare tv eller noget og når de så finder den, så roser vi dem og lukker dem på badeværelset igen og så forfra.

    Det er en leg vi bruger hvis de har lidt for meget krudt en aften hvor vi har brug for lidt afslapning. sådan en 10 gange i løbet af en times tid.så er de glade...


  • #5   4. feb 2010 der findes masser tricks du kan lære ham, som ikke kræver at du er aktiv - hvis han vel og mærke kan belønnes med mad.

    Ekspempler: pote over snude, krydse forben, dutte på tommel-, pege- lillefinger osv, lukke døre, slukke lyset, start indlæring til apport osv osv
    Bruger du klikker? Ellers kunne jo bruge tiden til at indlære klikkeren og læse lidt litteratur om emnet.

    Men uanset hvad er en malle nok bare nødt til også at skulle ud og have brændt noget fysisk krudt af


  • #7   4. feb 2010 jeg fandt mit nina ottosen spil frem (som jeg havde glemt at jeg havde) og så fik jeg fundet et sted hvor jeg kunne have ham løs og spurte rundt uden der ville komme andre smiley så nu kan han nok ligge stille i 15 min smiley hehe

    Dina - det ser ud til at være en lækker boldt og han ville helt sikkert have glæde af sådan en, HVIS vi havde have.. smiley længe leve at være ung og ikke have råd til at bo et sted med have


  • #8   4. feb 2010 Har du en kastearm eller lignende og han elsker at rende efter en bold og komme retur med den.

    Jeg har nogen dage, hvor jeg er knap så mobil. Så noget at sidde på, en stor græsplæne og så sidder jeg og kaster bold med dem.. 10-15 min kaste med bold med kastearm er de fuldstændig færdige smiley


  • #9   4. feb 2010 Jeanett: uhh, det ville jeg nu ikke gøre med en malle. At kaste med bolde til den type hund avler oftest bare mere energi...

  • #10   5. feb 2010 ja kastearm er nok ikke lige den bedste idé til ham, det bliver garanteret værre end det gør gavn.. han kommer til at stresse alt for meget op, og skal bruge endnu længere tid på at få ham til at slappe af igen.

Kommentér på:
aktivering af hund

Annonce