{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Aktivering af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har jordens dejligeste hund smiley
Han får masser af motion - flere små gåture og en lang hver eneste dag. Han bliver leget med. Kælet og nusset med. Men jeg fornemmer bare, at han vil have gavn af at blive aktiveret endnu mere. Ikke så meget hvad angår motion, det tror jeg er passende. Men jeg tror han har brug for at få aktiveret hjernen noget mere.
Jeg tænker lidt på aktivitetslegetøj. Er der noget I kan anbefale?
Eller andre måder at aktivere de "små grå"? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af hund
  • #2   29. okt 2013 Tak! Der er mange fine ideer der, som vi skal til at afprøve smiley

  • #4   29. okt 2013 Det vi bruger er:
    - træning, tricks osv.
    - godbidsbolde, vi har en let og en svær
    - aktivitetsspil
    - søgeøvelser både hjemme og nede på marken smiley
    - mad på græsplæne

    Det er alle sammen ting der gør hende helt smadret smiley


  • #6   29. okt 2013 Jo, skal prøve at lege søg med ham smiley
    Marie, det med mad på græsplænen gør jeg også nogen gange - og han elsker det smiley
    Mht aktivitetsspil, så kender jeg ingenting til det. Er der noget du kan anbefale?


  • #7   29. okt 2013 Ingen måltider må gives i skål - det skal enten være på græsset, eller i fx en aktivitetsbold, flaske o.lign. - den skal arbejde og bruge hjernen, for at få foder, i stedet for bare at få det serveret.

    Og så nyder hundene generelt at bruge hjernen. Vores to hunde er begge helt vilde med alle former for tricks og øvelser, og Chessie har en kæmpe kærlighed for mere fysisk krævende opgaver - altså forskellige kropskontroløvelser og agility-lignende øvelser, hvor hun skal bruge hovedet til at regne det ud. Fx at lære at gå på en stige, der er hævet lidt over jorden, og så må hun ikke røre jorden, men skal gå og balancere på stigen. Og andre ting, hvor hun skal bruge hele kroppen og tænke sig lidt mere om, med hvor hun sætter fødderne osv.

    Du kan fx starte til hundetræning, så får I helt sikkert gode idéer til en masse spændende træning, I kan gå igang med. :o)


  • #8   30. okt 2013 Jeg har et par spil som vi bruger ja :-).. De bliver super trætte i hovedet, men det er selvfølgelig kun nogle de skal have engang imellem. Vi giver dem altid med hvis hun skal passes eller er med et sted hvor hun gerne må være rolig (har hende nogle gange med i hallen til håndboldtræning) smiley

Kommentér på:
Aktivering af hund

Annonce