{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

aktivering af hund {{forumTopicSubject}}

Min veninde og hendes kæreste har en hund, 5 mdr og blanding af bla. labrador.

Hunden er rigtig sød, men den kan hverken være alene hjemme, og er understimuleret, ræser rundt hele tiden, og kører i allerhøjeste gear

hvad pokker skal jeg gøre?
Jeg prøver at give hende lidt råd, om at det ikke er nok at gå en tur med den og kaste lidt bold

Har ikke selv meget erfaring med hunde med højt aktivitetsniveau, da mine ikke er meget krævende.

Hvad skal jeg gøre ? Jeg er tæt på bare at skrige af frustration over, at den hund bare går til spilde.. Den er nemlig ellers rigtig sød og virker lærenem.

Derudover har de ikke ret mange penge, og hunden er hverken chippet vaccineret eller forsikret..
Det er hundes 3. hjem


Hjælp mig !! Hvad skal jeg sige til min veninde ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktivering af hund
  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #1   8. apr 2010 At hun nok ikke burde have hund.
    Nej det siger man jo ikke til vennerne, men fodersøg, næse arbejde og ting den skal bruge hjernen til.
    Drop boldleg, hunde der kører så højt, skal man ikke lave den slags lege med.
    Gem i stedet nogle pølsestykker i græsset og i buske og lad den selv finde dem.

    Og sidst men ikke mindst, meld dem til træning.


  • #2   8. apr 2010 Ja jeg har også mest lyst til at sige de nok ikke burde have hund.
    Men det har man jo heller ikke lyst til at sige til en veninde, og at hunden skal ud i 4. hjem inden den er 6 måneder duer jo heller ikke.

    Har også foreslået at hun skal få hunden til at arbejde for sin mad, f.eks. lede efter det i græs, lave tricks osv, gå spor, og hvis begge ejere er ude at gå kan den ene gemme sig så hunden skal bruge næsen for at finde den der har gemt sig..

    Og har sendt hende på bibliotkeket efter bøger om hundeadfærd og hundetræning

    Er ret så frustreret !!


  • #3   8. apr 2010 De har en aktiveringsbold de bruger lidt..

    de går begge hjemme, men tror ikke de bruger ret meget tid på at ektivere hunden, og de har jo alverdens tid til at træne lydighed, gå en masse gode ture, og træne den i at være alene hjemme. men det gør det bare slet ikke !!


  • #4   8. apr 2010 Jeg ville nok give hunden en udfordring, smid dens hundemad ud ovet et stort område på græsset, så går det tid med at finde det, og det gør den træt, det er jeg begyndt med min, den er også meget aktiv.

  • #5   8. apr 2010 Husk dem på ikke at kaste bold eller pind.
    måske kan i finde en lege / gå tur ven i nærheden som kan lege med din venindes hund.

    se om du kan finde en som bedre kan trænge igennem med vigtigtheden
    om at hunden skal trænes rigtigt ellers kan det gå galt.


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #6   8. apr 2010 Det lyder som om du har sagt / gjort det rigtige, det er desværre begrænset hvad man kan gøre. Men få dem til at forstå at hunden har bedre af at bruge hovedet end bare stresse rundt.
    Cola flasken havde jeg helt glemt, den er et hit ;0) ( og billig )


  • #7   8. apr 2010 Jeg forsøger at hjælep dem, og en dag var de heroppe og besøge mig sammen med hunden, og den legede fint med mine, og der var den træt, men tror ikke det fik dem til at indse at den skal være mentalt træt frmfor fysisk træt.. For den rendte jo rundt osv, men er sikker på, at alle de nye indtryk og mine hunde gjorde at den var mentalt brugt da den kom hjem igen.

    Hvis jeg havde tid, penge osv overtog jeg gerne hunden, for kan se hvilken skøn hund den kan blive hvis den havde de rigtige rammer.

    Men jeg skal ikke have tre hunde. Så håber de finder ud af noget

    hunden er meget voldsom når den møder andre og springer op osv, den reagerer ikke engang ret godt på, at man vender ryggen til den og ignorerer den, og den forstår ikke et nej..

    stakkels, stakkels hund !


  • #9   8. apr 2010 de har jo alle muligheder for at gøre det rigtige med hunden når de går hjemme, og det behøver jo altså ikke at koste penge. så umiddelbart virker det på mig som, ja undskyld jeg siger det lige ud, dovenskab.

    er i gode nok venner til at du kan skrue bissen på og fortælle dem at det kan de altså ikke være bekendt overfor hunden? det hjælper jo åbenbart ikke at du kommer med gode forslag, hvis de ikke følger dem!! det er jo for deres egen skyld også - den bliver da helt umulig at have med at gøre hvis det bliver ved på den måde...


  • #10   8. apr 2010 da hun bor i en lille by udenfor viborg og de ikke har bil, er det ikke nemt at finde ud af noget sammen. og derudover har jeg jo mit studie osv der skal passes.

    Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende, men når hun ikke virker engageret mister jeg sku lysten !!

    Ja, de går jo begge to hjemme, så det virker også som dovenskab, at de ikke gør noget sammen.
    skrev lidt med hende tidlgiere hvor hun snakkede om hun ville tage en lur fordi hun var træt, men jeg foreslog hun tog hunden i snor og kom ud og fik noegt luft. men hun mente ikke det var løsningen.


    jeg føler ikke vi er helt tætte nok til jeg virkelig kan skrue bissen på, ellers havde jeg gjort det.


  • #11   13. apr 2010 opdatering

    Hvis nogen skulle ha interesse, er hun kommet så langt at hun overvejer at skille sig af med hunden.

    Så håber jeg hun gør et seriøst stykke arbejde så den kommer til et hjem der kan tackle en hund med det aktivitetsniveau. smiley


  • #13   13. apr 2010 Lige præcis

    Har også pointeret for hende, at hvis hun vælger at finde et nyt hjem til den, skal hun være sikker på det er nogle der kan håndtere dens aktivitets og energi niveau - for den er 5/6 mdr, og min veninde er det 2. hjem den er i, udover avler.


Kommentér på:
aktivering af hund

Annonce