2.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

alder på din gamle hund alder på din gamle hund

kom til at tænke på hvordan jeres andres gamle hunde klare sig...
kan vi ikke få oplyst alder og race, og så lidt om hvordan de klare sig...

jeg kan selv begynde...

D/S gårdhund Sigurd
bliver 17 til foråret...

man kan stort set ikke se på ham han er gammel, er blevet en lille smule grå i skæget, og hvis man skilder nakke hårene ad.
har en smule stær.
har tabt en del muskler, men ikke noget der mærker ham synderligt.
han kan for det meste holde trit med min border collie hvalp, dog ikke så længe, så skal han ind og sove lidt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alder på din gamle hund
  • #1   10. feb 2010 Hold da op 17 år det var en flot alder smiley

Nå men here goes smiley

Gizmo
    cavalier king charles spaniel
    Blev 8 år i går smiley

Kan ikke rigtig mærke at han er blevet ældre, han har da fået lidt grå hår omkring øjene, og gider ikke det vilde leg men det gjorde han nu heller ikke som hvalp.
    Ellers er han fræk og glad som altid og han har masser af energi.

• #2   10. feb 2010 Min ældste er en Border Collie, Pei Pei på snart 10 år. Hun er frisk og løber stadig agility på konkurrence niveau. Man kan se alderen i hendes øjne, som er blevet lidt matte i det. Men hun er ikke engang blevet grå på mulen

• #3   10. feb 2010 Icarus.. min gamle hund, som bor hos mine forældre... 11 år gammel af racen Soft Coated Weaten Terrier... kan ikke mærke at han er en dag over 2 år... og kan heller ikke ses. Tror faktisk aldrig han har været syg.. ud over tandrens og vac. er han ikke til dyrlægen.

• #4   10. feb 2010 Vi havde engang en hund (border collie vist eller en blanding, i hvert fald noget border i hende) som blev 20 år... Hendes far blev 24!!!

• #5   10. feb 2010 min blandinghund (Vabbe) er lige blevet 10 år i januar, klarer sig udemærket endu :o)

• #6   10. feb 2010 Jeg har kun Luna, hun bliver 7 om et par måneder. Hun er blevet lidt grå på hagen, men ellers er hun frisk nok smiley

• #7   10. feb 2010 Line er godt nok ikke min hund mere... mine forældre 'købte mig ud' da jeg købte Fisen... men

Line bliver 12 år til April...
    Et styk lækker cocker spaniel
    Hun har opført sig som en gammel hund siden hun som 8-årig fik sukkersyge
    En godmodig gammel tøs der finder sig i alt for meget fra min lille Bandit

Hun er stædig som et æsel overfor specielt min mor... bestemmer selv om hun gider at hoppe ned fra sofaen... gå i kassen... komme når man kalder osv
    Hun sover det meste af tiden

Men så engang imellem (ofte hvis Banditten ikke kommer i dagpleje) så teer hun sig som Banditten ville ha gjort hvis hun havde været der... dvs som en hvalp

Her er Line:
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=41296

• #8   10. feb 2010 min engelske bulldog bliver 7 år. hun har lidt dårlige bagben efter en benskade. men det glemmer hun desværrer nogle gange. hun klare sig fint men hun bliver desværrer nok ikke helt så gammel.

• #9   10. feb 2010 Mine forældres hund som jeg vokset op en cavalier king, er lige rundet de 14 smiley

• #10   10. feb 2010 Den gamle her i familien er Jana - en måned fra at fylde 13 år og en siberian husky. Lidt mere grå om øjnene - men hvis ikke man vidste det, ville man ikke kunne se det smiley
    Man kan se hun har fået mere fedt på siden - dog uden at være overvægtig og hendes bentøj er ikke så ungt som det var en gang. Og så er hun i elendig kondition...

Men ellers er hun fit for fight, glad, rask og elsker at opleve smiley

• #11   10. feb 2010 Min svigerforældres gamle puddel er 15 år. Halv blind og halv døv - men stadig ved godt mod smiley

• #12   10. feb 2010 Min ældste er 7 og er dværgpinscher. Han er blevet ret grå i hoved, nakke og poter specielt. Kan mærke på ham om vinteren han er "gammel" og så har han løse knæled så det hjælper heller ikke på det i kulden

• #13   11. feb 2010 De kalder mig maria: "Luga bliver 7 år... men dyrlægen sagde at hun kunne høre at hans hjerne var blevet svagere"
    Forhåbentlig mener du hans hjerte?? Griner altså lidt ;))

• #14   11. feb 2010 Jessie - rottweiler på 8½ - lidt grå på hage og lidt stivbenet en gang i mellem - men kommer der en fasan forbi så fejler benene sørme ikke noget :-))

• #15   11. feb 2010 Gårdhunde er en af de racer som kan nå en meget høj alder. Baloos morfar blev 17 i december og han bliver stadigvæk udstillet. I november blev han bedste veteran for en udstilling i kreds 3. Det er da godt gået.

En af mine chihuahuaer blev næsten 15 år og den anden 14½ det er da også en flot alder at nå.

Mine 2 drenge fylder 7 år her den 15. og 17. februar. De er jo ikke gamle. Vores forrige lab mix blev 14 år.

• #16   11. feb 2010 Hold da op synes godt nok også 17 år er flot smiley

Jeg har en lille cavalier king charles blanding, som bliver 9 år her til april, hun har den der hjerte fejl, de desværre kan have : (
    Men hun er frisk nok, og fyldt med krudt, så det er dejligt : )

• #18   11. feb 2010 d/s gårdhund, har jeg læst den ældste blev 27 så der mange år i nu smiley

Vores 2 gravhunde blev, 14 år nyren ville ikke mere til sidst. og 13 år livmordkræft.

Kommentér på:
alder på din gamle hund

Annonce