734 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Hjælp til valg af racer ? Hjælp til valg af racer ?
Findes der mennesker der udfra ens personlighed og krav og ønsker kan hjælpe én med at vælge den "rigtige" race ?
0 synes godt om
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 256
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.653
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.874
Ellers er der dkk, som afholder et "før du køber hund"-kursus, hvor der også snakkes racevalg
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.653
jan 2008
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 233
jan 2008
Ja, det var måske også en mulighed
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
mit spørgsmål er hvis man nu er første gang kommende hunde ejer og aldrig rigtig har haft noget med hunde at gøre
hvad gør man så
feks. med vilken ønsker man har det syndtes jeg er mget svært at finde ud af når man aldrig rigtig har haft med hunde at gøre
jeghar prøvet at lave indlæg både i gruppe og har inde men syndtes ikke rigtig at jeg han finde frem til en eller flere racer det ville være perfekt til mig
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 233
Men et godt sted at starte var måske at besøge et par hundetrænings-klubber. Snak med trænerne, se på træningen og om der måske var noget af det der kunne interessere dig.
Så har du da allerede en idé om om de næste 10-15 år skal bruges på træningspladsen, og om det derfor er en super træningsvillig hund du skal have;o)
Tag ud og kig, spørg osv. Både på udstillinger, træningspladser, brugsprøver og hvad der nu ellers kunne have interesse.
jul 2009
men tanker er lige nu at det skal være en lille hund da jeg ingen bil har eller for en så jeg er afhinge af at kunne tage bussen og så er det vigtig for mig at det er en lille hund der ikke vejer at for meget så jeg kan tage den med i bussen,
en anden ting jeg også ved er at den skal ikke være alt alt for aktiv det skal ikke være en der render på vægene hvis den lige en inkel dag ikke får nok motion, jeg lider af angst og deprision så nogen dage er det lidt svære et komme ud af døren en andre, det er en sofahygge selvskabs hund jeg tror vil passe godt til mig.
jeg må sige at jeg er blevet en smule forelsket i chihuahuaen netop forde en er så lille men er meget i tvivl om den ville være en god første gangs hund.
en anden ting er at jeg er fortidspansionist og der for er jeg højst væk hjemme fre 4-5 timer om dagen og nogen dage er jeg hjemme hele dagen
min tanke har været lidt at når jeg er flyttet, er fuld i gang med at søge lejlighed, ømm jo har tænk lidt på at prøve at låne en lille hund i en uges tid net op for at få prøvet det og mærket og følt 100% efter for at være sikker på at det er noget jeg kunne forstille at jeg ville de næste15 eller mere år frem
jan 2008
Det er en super god idé at låne en hund
jul 2009
og ja så kræver det selvfølgelig også at jeg kan finde en der vil låne mig sin hund i en lille uges tid :o)
men tænker at når jeg er flyttet og faldet på plads så vil jeg prøve at søge her inde :o)
jul 2009
for heller være 110% sikker på at det virkelig er det jeg vil de næste mange år frem
en at købe en hund og så fortryde det eller finde ud af at det bare slet ikke vil komme til at gå
for det er sku synd for hunde at skulle blive kastet sådan rundt
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.874
Er du hooked på chihuahua'en - så prøv at spørg nogle opdrættere om du må kigge forbi en time eller to en eftermiddag. De fleste byder hjerteligt velkommen og viser stolt deres øjesten frem, og mange kan også hjælpe dig med om det er racen for dig
Er du stadig i tvivl om racen, kunne du kontakte klubben for små selskbshunde og få et overblik over de forskellige racer
jul 2009
så ken der jeg en der arbejder på det aktivits sted jeg er som avler shiz thu staves ?
hun har faktis sagt at jeg godt må låne eb af hendes men da jeghar kat er hun ikke sikker på om det er en god ide da hendes hunde ikke har mødt katte før
en helt anden historie er så at jeg er i gang med at prøve at finde en anden familie til min kat da jeg ikke føler at jeg kan give ham det han fortjener.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 119
jul 2009
og hov kan set det jeg har skrevet om min kat godt kan misforståes lidt
så hvis i tror at i misforstår det jeg skrive så spørge
for jeg er bestemt ikke en person der bare køber et dyr og så smider det væk når jeg er trat af det
jeg peutere staves ? dyrs velfær meget højt og når jeg ikke føler at det er godt nok så skal der ske noget for det er ikke okey i mine øjn.
hmm det er en lang historie men hvis i vil høre den ja så skal jeg nok skrive det :o)
jul 2009
både fordi man kan rede en hund
og fordi jeg har høret at noget er rigtig gode til at finde den helt rigtig hund :o)
syndtes ikke lige jeghar hørt det navn før har de en hjmme side hvor man kan gå ind og kigge
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 119
og Nikita kommer fra foreningen http://www.graeskehunde.dk/ så hun er altså gadehund, men de gør endnu mere for at sætte dig ind i hvilken hund du får og gør meget ud af du får en hund der passer til dig og din livstil .
jul 2009
jeg har faktis været et smut forbi den graeskehunde side
og så har jeg været en del inde på den spanske side tror jeg det er
Hjælp til valg af racer ?