Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til valg af racer ?
  • #1   14. feb 2010 Jeg ved at der er flere steder på nettet hvor man kan svrer på forskellige spørgsmål, og ud fra det kommer der forskellige forslag med racer som passer.

• #2   14. feb 2010 Er lige med på en lytter smiley

• #3   14. feb 2010 Bella prøv at oprette en tråd med dine ønsker også ser vi hvad der kommer op

• #4   14. feb 2010 Der er faktisk rigtig mange søde mennesker herinde, som er gode til at komme med rigtigt gode racer, som passer til ens behov smiley Bare du laver en tråd med dine ønsker og hvad du kan give hunden af indhold i dens liv smiley

• #5   14. feb 2010 Jeg synes folker gode til at komme med ideer på forum, hvis man beskriver hvad man vil og forventer og kan tilbyde en hund.

Ellers er der dkk, som afholder et "før du køber hund"-kursus, hvor der også snakkes racevalg smiley

• #6   14. feb 2010 Det var mere en personlig konsultation, jeg tænkte på. Men ellers en god idé smiley

• #7   14. feb 2010 av Ginne det var et godt råd et før du køber hund hos dkk!

• #8   14. feb 2010 Ja, måske et før du køber hund kursus er en god idé smiley

• #9   14. feb 2010 DKK ville være et godt bud. Men en bedre mulighed, synes jeg, ville være at finde ud af nogenlunde hvad du vil med hunden, hvad du kan tilbyde osv. Og når du har indsnævret nogenlunde hvad du vil have, så ring til specialklubberne for de racer der lever op til dine ønsker. De kan sikkert vejlede dig, og fortælle om deres race(r) ville passe til dine ønsker.

• #10   14. feb 2010 Connie
    Ja, det var måske også en mulighed smiley

• #11   14. feb 2010 Bella håber det er ok at jeg spøger i din tråd

mit spørgsmål er hvis man nu er første gang kommende hunde ejer og aldrig rigtig har haft noget med hunde at gøre
    hvad gør man så
    feks. med vilken ønsker man har det syndtes jeg er mget svært at finde ud af når man aldrig rigtig har haft med hunde at gøre
    jeghar prøvet at lave indlæg både i gruppe og har inde men syndtes ikke rigtig at jeg han finde frem til en eller flere racer det ville være perfekt til mig

• #12   14. feb 2010 Michelle -der ER svært når man ikke har nogen "praktisk erfaring"

Men et godt sted at starte var måske at besøge et par hundetrænings-klubber. Snak med trænerne, se på træningen og om der måske var noget af det der kunne interessere dig.
    Så har du da allerede en idé om om de næste 10-15 år skal bruges på træningspladsen, og om det derfor er en super træningsvillig hund du skal have;o)

Tag ud og kig, spørg osv. Både på udstillinger, træningspladser, brugsprøver og hvad der nu ellers kunne have interesse.

• #13   14. feb 2010 Connie tak for svaret :o)
    men tanker er lige nu at det skal være en lille hund da jeg ingen bil har eller for en så jeg er afhinge af at kunne tage bussen og så er det vigtig for mig at det er en lille hund der ikke vejer at for meget så jeg kan tage den med i bussen,
    en anden ting jeg også ved er at den skal ikke være alt alt for aktiv det skal ikke være en der render på vægene hvis den lige en inkel dag ikke får nok motion, jeg lider af angst og deprision så nogen dage er det lidt svære et komme ud af døren en andre, det er en sofahygge selvskabs hund jeg tror vil passe godt til mig.

jeg må sige at jeg er blevet en smule forelsket i chihuahuaen netop forde en er så lille men er meget i tvivl om den ville være en god første gangs hund.

en anden ting er at jeg er fortidspansionist og der for er jeg højst væk hjemme fre 4-5 timer om dagen og nogen dage er jeg hjemme hele dagen

min tanke har været lidt at når jeg er flyttet, er fuld i gang med at søge lejlighed, ømm jo har tænk lidt på at prøve at låne en lille hund i en uges tid net op for at få prøvet det og mærket og følt 100% efter for at være sikker på at det er noget jeg kunne forstille at jeg ville de næste15 eller mere år frem

• #14   14. feb 2010 Michelle
    Det er en super god idé at låne en hund smiley

• #15   14. feb 2010 ja det tænkt også men er lidt i tvivl om det vil skade hunde altså forvirre den, at den lige pluselige kommer et andet sted hen
    og ja så kræver det selvfølgelig også at jeg kan finde en der vil låne mig sin hund i en lille uges tid :o)
    men tænker at når jeg er flyttet og faldet på plads så vil jeg prøve at søge her inde :o)

• #16   14. feb 2010 jeg vil mestemt helst låne en hund hvis det ikke skader hunden
    for heller være 110% sikker på at det virkelig er det jeg vil de næste mange år frem
    en at købe en hund og så fortryde det eller finde ud af at det bare slet ikke vil komme til at gå
    for det er sku synd for hunde at skulle blive kastet sådan rundt

• #17   14. feb 2010 Michelle - kender du ikke nogen der har hund og som evt. har haft det nogle år? Nogen fra din vennekreds? Så prøv at invitere dem forbi med hunden til noget aftenhygge og få en god hundesnak. Bare sådan helt nede på jorden, om hverdagen med hund, ting der kommer bag på én, tanker og følelser der følger med... Måske du også kan passe deres hund nogle timer eller en dag de har travlt...
    Er du hooked på chihuahua'en - så prøv at spørg nogle opdrættere om du må kigge forbi en time eller to en eftermiddag. De fleste byder hjerteligt velkommen og viser stolt deres øjesten frem, og mange kan også hjælpe dig med om det er racen for dig smiley
    Er du stadig i tvivl om racen, kunne du kontakte klubben for små selskbshunde og få et overblik over de forskellige racer smiley www.canis-minor.dk

• #18   14. feb 2010 jeg har faktis to bekente så har hund den ende har en labradore sevies hund staves? og den anden har en blaning af en dansk svensk går hund og en papillon og den render simpelhen på vægene syndtes jeg.
    så ken der jeg en der arbejder på det aktivits sted jeg er som avler shiz thu staves ?
    hun har faktis sagt at jeg godt må låne eb af hendes men da jeghar kat er hun ikke sikker på om det er en god ide da hendes hunde ikke har mødt katte før

en helt anden historie er så at jeg er i gang med at prøve at finde en anden familie til min kat da jeg ikke føler at jeg kan give ham det han fortjener.

• #19   14. feb 2010 det internat Batique kommer fra hjælper de med at finde en hund der passer nogenlunde til dig og den forening Nikita kommer fra, hjælper de også med at finde en hund der passer bedst til dig, det er dog blandinger de fleste af dem, men der må være flere end dem der gør det også med rene racer.

• #20   14. feb 2010 hov vil lige nevne at jeg faktis har været lidt inde og kigge på den hjemme siden :o)

og hov kan set det jeg har skrevet om min kat godt kan misforståes lidt
    så hvis i tror at i misforstår det jeg skrive så spørge

for jeg er bestemt ikke en person der bare køber et dyr og så smider det væk når jeg er trat af det
    jeg peutere staves ? dyrs velfær meget højt og når jeg ikke føler at det er godt nok så skal der ske noget for det er ikke okey i mine øjn.
    hmm det er en lang historie men hvis i vil høre den ja så skal jeg nok skrive det :o)

• #21   14. feb 2010 hejsa dorthe jeg har faktis tænkt på en internat hund
    både fordi man kan rede en hund
    og fordi jeg har høret at noget er rigtig gode til at finde den helt rigtig hund :o)
    syndtes ikke lige jeghar hørt det navn før har de en hjmme side hvor man kan gå ind og kigge

• #22   14. feb 2010 hej michelle s jamen Batique kommer fra http://www.dyrevaernet.dk/
    og Nikita kommer fra foreningen http://www.graeskehunde.dk/ så hun er altså gadehund, men de gør endnu mere for at sætte dig ind i hvilken hund du får og gør meget ud af du får en hund der passer til dig og din livstil .

• #23   15. feb 2010 okey :o)
    jeg har faktis været et smut forbi den graeskehunde side
    og så har jeg været en del inde på den spanske side tror jeg det er

Kommentér på:
Hjælp til valg af racer ?

Annonce