{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Patella - Hvor meget skal der til? {{forumTopicSubject}}

Min dejlige tæve Paya har de sidste 3 dage været utroligt uheldig med sine ben - I forbindelse med leg.

- Jeg selv bliver helt dårlig når jeg fx ser hende glide på trægulvet i forbindelse med leg og spring ned af sofaen, og frygter for hun pludselig skal få patella ved et slag eller fald.
- Igår sprang hun rundt i sofaen i fuld fart og legede, og springer op på armlænet hvor to glatte puder ligger ovenpå hinanden, dét resultere i at puderne smutter under hende og hun ryger direkte ned i vores store plante for enden af sofaen (altså ned i potten) smiley Hun blev selvfølgelig forskrækket et kort øjeblik, men ellers var der ikke noget.

- Men, hvor meget skal der egentligt til for at en rask hund kan få Patella ved en ''ulykke''?
...Har hørt det kan komme ved at de glider på gulvet fx, og så er det jo relativt lidt der skal til?

Nogle som har oplevet deres hund har fået patella ved en ulykke?

God aften til alle!
KH Ann-Sophie : )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Patella - Hvor meget skal der til?
  • #1   19. feb 2010 Jeg har hørt at der faktisk skal ganske meget til. Men altså, jeg har ingen dokumentation for den påstand smiley

• #2   19. feb 2010 Anne - Uuhh, det lyder godt! : )
    Jeg får et sug igennem min mave når Paya får lavet en dum manøvre og ender med at slå sine ben. Hun er jo en hund med fuld fart på, så kan jo ikke tvinge dyret til at sidde stille 24/7, bare fordi jeg er nervøs ;D Hehe!

Men tak for din kommentar! smiley

• #3   19. feb 2010 Charlotte - Godt, godt, godt! smiley
    For må indrømme jeg er øm over de bette knæ, så måtte lige høre herinde om nogle havde været ude for sådanne en ulykke.
    Men godt hvis der skal meget til før det kan udløse Patella!

• #4   19. feb 2010 Charlotte - Ja præcis! Det er jo umuligt (og unaturligt) at hunden skal forholde sig fuldkommen i ro i hjemmet!
    Det er som oftest med mig indblandet når Paya laver et af hendes rullefald - For der kastes jo med alt fra bolde til pivedyr + Paya og Shika giver den gas af og til gennem hele lejligheden i FULD fart..
    Så det var ikke fordi jeg ville lænke hende til sofaen at jeg spurgte, men mere for at høre HVOR nervøs jeg skal være når Paya får lavet et nummer.. ;')
    For jeg får alvorlig talt et kuldegys gennem kroppen når hun får lavet et dumt move..
    Men godt det ikke skal tages så tundt, og at det med stor sikkerhed ikke er sådan Patella forekommer. Puuh ha..

• #5   19. feb 2010 Charlotte - Ja Patella er simpelthen en forfærdelig sygdom :'/
    Derfor jeg er så ''panisk'' overfor det, og ville naturligvis tage mine forholdsregler.
    Men kan forstå jeg ikke kan gøre det store for at undgå det - Så jeg vil læne mig tilbage og lader vovserne give den gas når det passer dem :')
    Mht muskler tror jeg bestemt du har ret! Det er jo ligesom med mennesker - En stærk og atletisk krop har sværer ved at skades end en syg og svalig krop.
    Paya er en lille stærk hund fyld med muskler og energi, så håber da på hun er i den bedre ende.
    Shika er noget mere svalig, men også mere forsigtig af natur.
    Håber bare på jeg kan undgå at få patella indenfor dørene. 7, 9, 13 : )

• #6   19. feb 2010 Ja selvfølgelig :')

Kommentér på:
Patella - Hvor meget skal der til?

Annonce