1.342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Min hund har svært ved at aktivere sig Min hund har svært ved at aktivere sig

Jeg har en Chihuahua tæve på 5 mdr. Jeg synes hun har svært ved at aktivere sig selv på trods af, at hun har alverdens ting.
Det er som om, at jeg altid skal sætte hende igang med at lave noget. Når hun så er færdig med det eller ikke gider mere (som regel efter kort tid), så går hun over til mig og piver efter at komme op til mig eller at jeg skal lege med hende. Synes bare det kunne være rart, hvis hun også kunne få noget af tiden til at gå selv.
Nogen der har nogle gode råd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har svært ved at aktivere sig
  • #1   21. feb 2010 Hvordan aktivere du hende

• #2   21. feb 2010 Det er ganske normalt en en så lille hvalp følger lederen, så når du "hviler" gør den også og når du er aktiv er den det også.
    Hun skal nok lære at blive mere selvstændig med tiden, hun er jjo stadig lille. Du kan øge hendes selvstændighed ved at tilbyde hende opgaver hun kan løse. Gem evt nogle lækkerier under et viskestykke og lad hende finde dem(hjælp hende gerne i starten) eller lær hende små simple tricks, jo flere succesoplevelser en hvalp får jo større tro får den på sig selv. Tilbyd hende et griseøre, lækkert tyggeben ell. lign. Det er normal aktivering for en hund og de kan faktisk få lang tid til at gå med det. Husk hvis du giver kødben skal de være rå, så de ikke splintrer

• #3   21. feb 2010 Bruger ofte at ligge hendes foder i enten en foderbold eller en plasticflaske uden låg så hun skal kæmpe lidt for at få det ud eller ligger foderet rundt omkring. Gemmer også ofte godbidder eller foder i et viskestykke så hun skal prøve sig frem for at få dem ud. Ellers får hun nogle kødben hun kan tygge på. Hun kan også godt lide, hvis man kaster ting som hun så skal hente smiley

• #4   21. feb 2010 Hehe Lotte D. Kan se jeg var ved at skrive, mens du skrev smiley Det er godt at høre, at det ikke er noget jeg gør galt. Jeg får jo lidt dårlig samvittighed når hun går og piver. Jeg kán desværre bare ikke aktivere hende konstant smiley

• #5   21. feb 2010 Hvis du har have kan du starte med at fordele hendes foder ud på et lille område og så efterhånden gøre det større... En god ting er også at få hende til at omgås andre hunde for det styrker hendes selvtillid... Du kan evt finde nogle hundevenner til hende

• #6   21. feb 2010 Casper D: Jeg har tænkt på det med haven. Men har foderet godt af at ligge i sneen? Vi går til træning en gang om ugen og der nyder hun at være sammen med de andre hunde. Men det lyder som en god idé med nogle hundevenner til hende smiley

• #7   21. feb 2010 Hvis du ved hun er tilfreds (mæt, luftet og er blevet aktiveret) er du nødt til at ignorere hendes piveri ellers lærer hun bare hun får kontakt ud af det og så bliver det en vane til sidst....det tager tid at afvænne hunde med dårlige vaner, så tålmodighed tålmodighed tålmodighed

• #8   21. feb 2010 Hvis du skal gøre det nu her hvor der er sne så skal du fjerne sneen først for hunde har ikke godt af at spise sne

• #9   21. feb 2010 Casper D: Nej det var det jeg tænkte. Tror jeg venter med det til sneen forhåbentlig snart er væk smiley

Lotte D: Tror lidt hun gør det for at få kontakt. For jeg er nok tilbøjelig til at tage hende op til mig og det er det hun oftest gerne vil.

• #10   21. feb 2010 Når hun står og piver skal du sige hårdt nej og sætte hende hen i hendes kurv... Når hun så bliver liggende derhenne skal du gå hen til hende og belønne henne med evt at tage hende op... Det kræver tålmodighed men det virkede på min hund

• #11   21. feb 2010 Enig med Lotte. Og husk - ingen belønning, når hun tigger/piver! Lige så snart hun giver op og giver sig til noget andet, kan du lave noget med hende eller kalde hende hen og tage hende op.

• #12   21. feb 2010 Okay. Det vil jeg prøve. Synes bare hun er noget stædig mht. at få min opmærksomhed. Tak for de gode råd smiley

• #13   21. feb 2010 Ja i stedet for at sige nej, så bare ignorere hende så hun ikke får noget ud af det? og så rose og give opmærksomhed når hun går over i kurven eller leger?

Kommentér på:
Min hund har svært ved at aktivere sig

Annonce