1.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Kulde/sne = Indendørs græsplæne Kulde/sne = Indendørs græsplæne

Andre end mig som bruger indendørs græsplæne til deres små forfrosne stakler??
Lupe haaader kulde og sne. Og hvis det REGNER vil hun slet slet ikke ud, så vi har købt sådan en indendørs kunstgræsplæne, som bare er et hit. Den bruger vi som nødløsning, hvis vejret udenfor er helt af helvede til.

Ikke et eneste uheld har vi haft i den måned vi har brugt den. Jeg anbefaler varmt at bruge dem. fremfor feks. kattebakke, som jeg ikk helt er til, idet hunde går rundt om sig selv og skal bruge plads og ja kattegrus slæber grus ud på gulvet, hvor græsplænen ikke sviner og bare er supersmart smiley

http://www.portabledogpotty.com/

Men man skal naturligvis sørge for at minivovsen også aktiveres og stimuleres i løbet af dagen, såfremt den ikk har mulighed for at komme ud og løbe rundt. ellers blir det jo en lang og kedelig dag for den smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kulde/sne = Indendørs græsplæne
  • #2   21. feb 2010 Hvis man har brug for sådan en burde man måske anskaffe sig en kat i stedet for.

• #4   21. feb 2010 Uanset vejret skal en hund besørge udenfor, den andet er dovenskab fra ejers side

• #5   21. feb 2010 Må indrømme at en hund der ikke kan skide udendørs aldrig kom inden for mine døre. Og korte ture kan jeg ikke forestille mig hunden tog skade af.

• #6   21. feb 2010 Pænt ulækkert at lade sine hunde besørge indenfor....
    Hvorfor lade dem få den dårlige vane at det er ok at gøre det indenfor?

• #7   21. feb 2010 Forstår ikke helt billedet, for det ser da ud til der er en dejlig have udenfor vinduet, og solen skinner endda! ;o) - og ja, jeg er bestemt også af den indstilling at hunden skal ud.
    Men har aldrig tænkt på det problem folk der tar deres hunde med på både må ha, der er det da genialt!

• #8   21. feb 2010 Ville aldrig bruge den slags. Vejret er aldrig for dårligt til at hundene lige kan komme ud og tisse. Om det så er 5 min lige uden for døren.
    Selvom Silas er hårløs og fryser bare temperaturen er under 10 grader, så får han ikke lov at besørge inde. Hverken i kattebakke, på kunstgræs eller nogen andre steder.

Det der indbyder da bare til urenlighed.

• #9   21. feb 2010 synes også at det der er bund hamrende forkert! det er en hund og ikke en kat....
    og er fuldstændig enig med de andre i tråden... det er ren og skær dovenskab det der... :0(
    kattebakke og kunstgræs? det er for folk der burde have sig en kat eller en hamster i stedet!

T

• #10   21. feb 2010 Jeg synes godt nok heller ikke lige om dette. Jeg kan lige forestille mig en stank.. Dårlig vane!!

• #11   21. feb 2010 Jeg håber da godt nok at det er en joke det der...... For det er da virkelig langt ude

• #12   21. feb 2010 charlotte- Ja det passer ikke helt sammen...

• #13   21. feb 2010 nu har jeg ikke så små hunde, men min søster har en dværgpincher (staves?) og den haaader bare sne og regn... men den kommer nu ud hvis den skal noget, det andet er efter min mening ulækkert...

• #14   21. feb 2010 Charlotte - ja så tyder det da FØRST på dovenskab smiley
    det MÅ da være en joke?

T

• #15   21. feb 2010 Jeg har selv en dværgpinscher og han kommer også udenfor. Han er en hund og ikke en kat.

• #16   21. feb 2010 Det er en joke ikk?

• #18   21. feb 2010 hunden lider jo ingen nød, men jeg syntes det er ulækkert.

• #19   21. feb 2010 De er SÅ smarte, de kunstgræsplæner.

Vi har et væg til væg i stuen. Ikke fordi hundene ikke kan li`at komme ud, men JEG hader sne og kulde, så jeg har ikke lyst til at udsætte mig selv for at blive syg. Så jeg lufter ikke mine hunde i øjeblikket. De må gøre hvad de skal på kunstgræsset!!

Og så erd et lige til at spule en gang om ugen eller sådanne noget.

• #20   21. feb 2010 Ikke noget jeg ville benytte mig af.
    Er enig med de andre.

• #21   21. feb 2010 Aldrig om jeg ville bruge dén slags (og heller ikke kattebakke)!!
    Er hunden syg er det en lidt anden sag (fx dårlig blære, og ikke kan holde sig en hel arbejdsdag), men en rask hund ville jeg aldrig aldrig bruge det til!!

Jeg har HUNDEN som er indbegrebet af ''kuldeskær'' og ''vinterhader''! Hun er ude 5 gange dagligt, Fast!
    - Det er uanset om det er snestorm, frost, regn eller lignende - Ud skal hun altså!
    Jeg er af den holdning at folk der anskaffer sig dén slags ikke selv gider ud i dét vejr, og dét mener jeg er forkert når det er en hund man anskaffer sig.
    Beklager, men det er altså min mening..

• #24   21. feb 2010 Dorthe - Jeg synes det er tegn på dovenskab at man har en ''græsplæne'' eller kattebakke indenfor i hjemmet, dét må jeg ærligt indrømme.
    Mine små hunde får et dækken på når de skal ud, og de forsørger altid udenfor uanset vejret.
    Shika er meget stor sne/kulde-hader, men derfor tisser og pøller hun alligevel udenfor.
    Det er et spørgsmål om tilvænding - Og selv en lille kuldeskær hund kan vænnes til at forsørge udenfor uanset vejret.
    - Men det er jo meget nemt som ejer af en lille hund bare at købe en kattebakke eller lignende, så har man jo en undskyldning for at man ikke selv skal ud i det dårlige vejr..
    En hund skal ud og have frisk luft i lungerne - Uanset størrelse.
    Og dét holder jeg altså fast ved, ellers skulle man købe en kanin. Hmm..

• #25   21. feb 2010 Jeg ville godt nok foretrække at tage hunden med ud... Både den og jeg har godt af lidt frisk luft - også selv om det kun er 5 min. i haven smiley

• #26   21. feb 2010 Dorthe, igen - Folk med have er jeg ret sikker på sørge for at fjerne efterladenskaber dagligt eller flere gange ugentligt.
    Ingen ønsker jo at deres hund træder rundt i lort, og kommer glad ind i stuen smurt ind i det.
    Tror det er meget naturligt at rydde op efter sin hund, også selvom den besørger i haven.. Tror dog også, at de fleste med have også lufter deres hunde udenfor haven?
    Men, Jeg vil LANGT hellere lukke en hund ud i en have end at den skal besørge på en indendørs græs-stribe!

Noget helt andet - Hvor er det egentligt ulækker at have den slags indenfor? Hvor ryger urinen hen? Ligger den bare under græsset og lugter? :S

• #27   21. feb 2010 Jeg kan bedre forstå hvis det er fordi man er syg og ikke kan lufte vovsen osv. Og den derfor ikke kan holde sig til man kan få nogen til at gå med den.. Så kunne jeg godt se en funktion i enten en bakke eller ligende.
    Men pga. vejret...

• #28   21. feb 2010 Ginne - Ja hvis hunden eller én selv er alvorligt syg (ikke forkølet eller lignende, men rigtig syg.. Smil), er der jo en årsag til brugen af disse middler.
    Men pga vejret, dét kan jeg slet ikke se positiviteten i må jeg ærligt indrømme.. Og da slet ikke en hel vinterperiode igennem!

• #32   21. feb 2010 Dorthe - Nu er trådstarter nok ikke den eneste i verden som har dén slags indenfor sine døre! Jeg kender til nogle tøser som fx ikke lufter deres små hunde fordi de fryser sååå meget.. Det er ren dovenskab, og dét er dybt forkert i mine øjne!
    Jeg kender ikke trådstarter, men fint hvis hun KUN bruger den til nødløsning 1 gang årligt..
    For jeg har endnu ikke oplevet dage hvor hundene ikke kunne komme på tur pga. vejret - Så kan slet ikke se hvorfor man skal bruge den slags?

Uanset om dén græsplæne dufter af violer eller ammoniak - Så er det forkert at bruge i mine øjne!

• #35   21. feb 2010 wow, har lige været en tur i Fælledparken med min kat, øh jeg mener hund og gå en tur og kommer så hjem og ser dette. interessant som jeg fik gang i en debat. kan ikk lade være med at grine lidt, sorry. I er for sjove smiley

• #36   21. feb 2010 Jeg vil vove at påstå, at vejret i DK ikke er så slemt, at man ikke kan lufte sin hund 365 dage om året!
    Igen, dovenskab der spiller ind.

• #37   21. feb 2010 Nu har jeg lige læst nogle af jeres mange fordømmende indlæg, hold op hvor I kan altså. Ja jeg er doven, kommer aldrig uden for en dør, som I nok ser på billederne i Lupes profil ?! smiley

Nej det lugter ikke.. ja Dorthe det ligger i en bakke, som man renser efterfølgende ved at spule vand over. simple as that.

Denne smarte græsplæne henvender sig jo så heller ikke lige til en grand danois der lægger kager på størrelse med medistere og tiser en liter. Græsplænen er på størrelse med 3 A4 sider vil jeg tro smiley

Og tja min hund er trænet til at gøre det hvor jeg ber den om det. Uanset om det værende på en avis, en kunstgræsplæne eller op af en lygtepæl. Og som sagt har jeg ikke problemer med at den gør noget andre steder, så denne løsning passer fint mig og Lupe og den livstil vi har levet.

Det er vist lidt lissom at give en hund jakke på, det er der også mange fordømmende holdninger til. Jeg var selv en med en fordømmende holdning til den slags, før jeg fik Lupe. Men når man ser min hund stå og ryste som et espeløv, forstår man pludselig godt hvorfor man gir en sådan lille hund jakke på.
    Lupe gik ca 20min af min 1½ lange gåtur i Parken og resten af tiden lå hun i barnevognen hos min søn. Men ja jeg må jo bare være doven smiley

Ps. Ulla har haft de første 60 katte smiley de er desværre ikke så nemme at rejse med.

pps. Karin, det er mig der bestemmer..i mit og min hunds liv anyway
    og hvordan jeg opdrager mit barn, kan jeg ikk se har noget med hunden at gøre smiley

• #38   21. feb 2010 Ann-Sophie, sikke klog du er på mit liv smiley
    - hvor mange år har du kendt mig og min hund uden jeg har været klar over det?

• #39   21. feb 2010 Puparzzi - Jeg skriver da netop at jeg IKKE kender dig, men henviser til andre som bruger disse remedier forkert??

• #41   21. feb 2010 du skriver: "Jeg vil vove at påstå, at vejret i DK ikke er så slemt, at man ikke kan lufte sin hund 365 dage om året!
    Igen, dovenskab der spiller ind."

er det ikk lidt af en generalisering som også er møntet på mig? for ellers ved jeg da ikke hvon jeg skal forstå det indlæg.

• #42   21. feb 2010 dkk snob, ja jeg spørger om andre bruger den, men øhm, så kommer der svar fra folk med kæmpehunde og det er jo ligesom ikke de hunde den er henvendt til?! smiley Men jeg sku nok have uddybt mig bedre og skrevet er der andre med hunde på under 5 kilo, som benytter dette.

• #43   21. feb 2010 Tja, man kan da forstå det som man vil. Men igen, har i de tidligere indlæg henvist til andre brugere af disse ''hjælpemiddler''.
    Der er utroligt mange der bruger dem fordi de er for dovne til at bevæge sig ned af trapperne og ud med hunden, det er jo fakta?
    - Og dét er jeg meget imod!!
    Men det skal dertil siges at jeg aldrig har oplevet én dag her i DK hvor mine hunde ikke kunne luftes?
    Så kan ikke forstå at andre har oplevet dette - Hvor i landet har vejret været så slemt?

• #44   21. feb 2010 Puparazzi: Jeg har da skrevet - og synes da sådan en måske henvender sig mere til en hårløs hund end til en pelset hund.
    Men hvis en hårløs kan blive luftet ude hele året rundt, burde en Chihuahua også. Det er vel bare at klæde hunden godt nok på - eller lufte kort tid af gangen.

Synes en kunstig plæne som den der er et sidespor at komme ud på - og den virker utrolig amerikansk. Kun Amerikanere er dumme nok til at opfinde noget så tåbeligt *GG*

• #45   21. feb 2010 Ann-Sophie... hvor slemt? Hvad er slemt for min hund er måske ikke slemt for din? Hunde er vel vidt forskellige?

Min hund har lavet de sidste 2½ år i 25-35 graders varme. Født i Mexico af mexicanske forældre og er dermed genetisk ikke udrustet til en dansk isvinter.

Jeg købte min græsplæne i USA i forbindelse med en uge oppe i bjergene, hvor der var sne. Hun gik kun lige ud den første dag og så var det ellers DET. Så jeg er topglad for den og anbefaler den til andre.

Vi kender hvert især vores hunde bedst og vil dem forhåbentlig det bedste. Så hvis andre har små hunde derude, som fryser og ikke vil besørge udenfor i uvejr, så anskaf en sådanne, jeg linker til smiley

- Den kan også anbefales, hvis man har båd og er til søs i længere tid af gangen! smiley

Miaw herfra...

• #46   21. feb 2010 Tinna, ja jeg har jo så også købt den i USA, men mener faktisk de har mange gode opfindelser derovre, som vi kan nyde glæde af her i DK, hvis bare vi var lidt mere åbne for forandringer og nye ting. Men der er vi danskere generelt meget tryghedsagtige og kan lide ting som de hele tiden har været. Lidt bange for at prøve nye ting.
    - Ikke nødvendigvis med denne græsplæne men bare ting generelt smiley

Og som jeg også nævner længere oppe, så er der også dem der siger at man IKKE skal klæde hunde på overhovedet, det er bare et modefænomen, hunde fryser ikke, så tjaaa forskellige meninger er der mange af smiley

• #47   21. feb 2010 Puparazzi : Det har du ret i - og folk dunker stadig en oven i hovedet hvis man har en garderobe til sin hund. Det har jeg nu uanset.

Og synes da også du skal have lov at bruge din kunstige plæne - jeg ville bare aldrig gøre det ;D

Er ikke bange for nye ting - men amerikanerne kommer altså med nogle dumme ting ind imellem.

• #48   21. feb 2010 Ja, der er forskellige meninger om mange enmer - Incl. dette emne :')

• #49   21. feb 2010 Undre mig at du skriver den var ude i 20 min i går, og overlevet. Hvorfor så ikke lufte den på små korte ture af foreks 5 min 4 gange dagligt.
    Men for min skyld må du da gerne have hundelokum indendørs. Men jeg ved jeg ikke nogensinde ville godtage det. Sådan en man jo forskellige.

• #50   21. feb 2010 Tinna, det tror jeg nu også Danmark og andre lande gør, men USA kommer bare med flere, fordi det er et noget større land med mange flere hjerner, som alle gerne vil tjene penge hehe smiley

• #51   21. feb 2010 Dig som mener man skal bruge hjernen... Jamen du skal da ikke undre dig. simpelt svar:
    Fordi det i dag ikke var snestorm, vejene var fremkommelige for en barnevogn. Det stod ikke ned i lårtykke stråler OG min hund havde stor varm jakke på smiley

• #52   21. feb 2010 Det vil sige at folk med større hunde ikke kan lufte hund i dårligt vejr? For med 5 min behøver den jo ikke barnevogn, men kunne nøjes med sit dækken /frakke.

• #53   21. feb 2010 Ikke forstået?
    Det er ikke hunden der ligger i barnevogn, det er mit barn??

• #54   21. feb 2010 Din hund lå da også i barnevognen?
    ''Lupe gik ca 20min af min 1½ lange gåtur i Parken og resten af tiden lå hun i barnevognen hos min søn.''

Men altså.. Kan bare ikke forstå hvorfor pokker nogen har brug for dén slags i dagens Danmark!?
    Faktisk var det en glimrende idé mht hvis man er på sejlferie med hund, for så er den ganske fornuftig synes jeg.

• #55   21. feb 2010 Ja, men der er da også folk med større hund der har børn. Hvad gør de når vejret ikke til barnevogn. Od der skriver du jo det kun er til små hunde og ikke grand danois. Men de store skal da også af med noget.

• #56   21. feb 2010 ja så har de forhåbentlig en have, eller en kæreste som kan gå med hunden, eller en nabo, noget familie eller hvad ved jeg.. det er ikke mit problem. Jeg bekymrer mig om mine egne sager. Hvon andre gør deres, må være op til dem smiley

• #57   21. feb 2010 Ann-Sophie, jamen så igen kan man diskutere om man overhovedet bør tage en hund med til søs, når den ikke kan komme ud på toilettet? Så hører den jo ikke til der? Er det ikke ulækkert og unaturligt? smiley

• #58   21. feb 2010 jeg syns det er lidt sjovt.... hvorfor skulle en lillecji være mere forfrossen end en større hund evt uden underuld?
    bliver pelsen(tøjet) anderledes af at hunden er mindre? min jesse har da også frosset sin lille mås i laser her i vinter... men ud det skal han... og når vejret har været værst, har det været lige ud af døren og ind igen..... det kan da vel ikke være så svært?

T

• #59   21. feb 2010 lillecji = lille chi

• #60   21. feb 2010 Jeg giver snart op - Synes det er meget unaturligt at have dén slags indenfor i sit hjem!!
    På en båd er det en nødsituation fordi der er ingen andre alternativer - Men dét er der altså når man er hjemme.
    Bliver din hund kun luftet når du kan have din barnevogn med dig? Må da være enormt besværligt at slæbe barn + vogn med, for en tissetur?
    Køb en babyalarm, så kan du passe barn og gå med hund samtidig smiley

• #61   21. feb 2010 Charlotte - det er nok igen der der med at få ret og få skulderklap... det er bare ikke altid at det går som forventet ;0)

T

• #62   21. feb 2010 Jeg kan bare slet ikke se nogen fornuftig mening i at anskaffe sig sådan et tæppe. Min hund kommer ud uanset hvor meget sne, blæst eller regn. Så må jeg jo bare klæde mig på efter vejret. Så nej, jeg bruger ikke sådan en tingest og kunne heller aldrig finde på det!
    Så skal du vel sagtens igang med at træne renlighed forfra, når du er træt af indendørs griseri. Hunden bliver da totalt forvirret.....

• #63   21. feb 2010 Charlotte - yep! men du ved.... det "rigtige" svar :0P

T

• #65   21. feb 2010 Antihero - why? vi udtrykker da bare vores meninger/holdninger......
    og stille spørgsmålstegn ved denne "opfindelse"

T

• #66   21. feb 2010 "Jeg bekymrer mig om mine egne sager. Hvon andre gør deres, må være op til dem smiley "

Og alligevel interesserer du dig for om andre bruger samme løsning som dig... Det er fint nok du har valgt den løsning, ikke noget jeg bifalder, men det må du jo om... men hvis ikke du vil høre alles mening(er ligeglad med den) så lad dog være med at smide det i et debat forum...

Desuden kan det undre mig at det første billede i Lupes profil sidder hun i sne til halsen... men hun kan ikke tåle at blive luftet i frostvejr pga hendes mexikanske gener?

• #67   3. mar 2010 Altså nu er jeg egentlig ligeglad med om folk vil ha deres hund til at sætte sig inde eller ude.. Men tænker bare at med såen en kunstig græsplæne, suger tisset vel ik ned i, eller hva..

• #68   7. jun 2012 Hvis jeg en dag får en chier, og den hverken gider at skide eller tisse udenfor, men i stedet går ind og gør det på mit gulv, så ville jeg til hver en tid bruge denne smarte græsplæne! Jeg synes den er smart og jeg kunne godt finde på at købe sådan en! Og det har intet med dovenskab at gøre, hvis hunden hverken ikke gider at gøre noget som helst udenfor!!! Man kan jo heller ikke bare vælge at være udenfor de næste 3 timer for at vente på at hunden skider og man selv fryser til is!!!!! Men der er også mange der hader små selskabshunde, og så snart de gør, har jakke på eller gør noget helt tredje, så er det lige før de skal forbydes!!!!

Jeg køber med glæde den græsplæne, hvis det en dag skulle blive "Nødvendigt"!!!! smiley Ligesom det var for Lupe!!!! smiley

Kommentér på:
Kulde/sne = Indendørs græsplæne

Annonce