Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mops eller Chihuahua
  • #1   22. feb 2010 helt sikkert mops
    jeg er helt syg med mopsen

jeg har også lovet min datter at hun får en om et par år smiley

• #2   22. feb 2010 Chihuahua smiley
    Men det er jo to meget forskellige racer - En Mops kunne jeg også sagtens leve med.. : )

• #3   22. feb 2010 Øøøh- i forhold til HVAD?

• #4   22. feb 2010 af de to - mops smiley

• #5   22. feb 2010 jamen i forhold til hvad i syntes.

• #6   22. feb 2010 Hvis jeg skulle købe en hund mindre end mine katte, så ville jeg nok vælge en mops frem for en chihuahua. smiley

• #7   22. feb 2010 jeg tænker også i mit hjem, jeg har tre børn og en bulldog, tror altså en chihuahua ville være lidt for skrøbelig

• #8   22. feb 2010 kan det passe at en Chihuahua er så skrøblig at hvis den bare falder et trin ´ned af en trappe at den så brækker både arme og ben .??

og kan det passe at en mops øjne kan falde ud ..??

hvilken en er der mest bøvl med helbredet med??

• #10   22. feb 2010 hejsa. jeg har chihuahua nu og har haft mops (han blev aflivet her i januar 2010)
    men i være måde KLART mops, elsker min chihuahua overalt på jorden. men hun er ikke så god til andre mennesker hvor moppen er god til alle mennesker og alle dyr.

min mops blev dog aflivet pga hoftedyplasi, kun 2 år gammel. og min chihuahua har aldrig været syg med noget som helst. men hende vi købte mopsen af lavede en "falsk" sundhedsbog og snød os for han var blevet født med det. så det handler bare om at tjekke dem ordenligt.

og nej en chihuahuas ben brækker ikke nemt, hun tumlede meget med min mops og de var meget vilde sammen og der er aldrig sket hende noget.

og det med øjnene falder ud på en mops er vidst bare en skrøne.

håber det hjalp lidt

mvh elizabeth

• #11   22. feb 2010 En chihuahua er slet ikke så skrøbelig som nogle gør den til, MEN det ér en lille hund og kan naturligvis ikke tåle det samme som mellem/store racer!
    Man skal selvfølgelig passe på en chihuahua, men den skal også have lov til at leve som en hund. Uanset størrelse : )
    Min chihuahua på 1,2 kg går fint på trapper (bære hende dog stortset altid, da racen ikke har så godt af at gå på trapper - Men det har Mops'en jo heller ikke) : )

• #12   22. feb 2010 Ingen af dem.. Mopsen kan dårligt nok få vejret og chién er bange for sin egen skygge....

• #13   22. feb 2010 Gizmo
    det er jo heldigvis ikke alle mops'er der lider af det

• #14   22. feb 2010 nu har jeg selv haft en fransk bulldog og syntes ikke det var så slemt med vejrtrækningen.

• #15   22. feb 2010 Skulle jeg vælge af de to, skulle det være chihuahua

• #16   22. feb 2010 mikkel
    det er begge racer hvor man skal se sig for, de har begge sygdomme de er disponeret for og de har begge været (er) mode hunde så der er avlet på alt for meget skidt

• #17   22. feb 2010 hvis jeg skulle vælge skulle det være en mops
    - Min kæreste overvejer endda, at han, når det bliver hans tur til at vælge, vil have en mops, og den er jeg helt med på..

• #18   22. feb 2010 Hvis jeg skulle vælge. Chihuahua. Jeg ville være bange for mopsens vejrtrækning, da jeg synes det er noget så synd nogle af dem har så svært ved at få luft.

• #19   22. feb 2010 Linnea
    ja jeg har nu også mødt chihuahuas med selvtillid på størrelse med fyn
    he he

• #20   22. feb 2010 hvad er det der patella.

nu har vi jo os molly en ret stor hund. den er nu rigtig stille og rolig, men når den mindste af drengene på 1 år kravler kan hun godt finde på at ligge den ene pote på ryggen af ham. tror i en ville kunne tåle det.

og molly er rigtig sød ved alle små hunde hun har været sammen med.

• #21   22. feb 2010 Helt klart mops. Iøvrigt er det langt fra dem alle der ikke kan trække vejret, men man skal være superkritisk med hvor man køber.

• #22   22. feb 2010 Mops. Mener de er robuste nok til og gøre sig rene udendørs.
    Chierne er for sarte, og skal skide indendørs om vinteren.
    Det har jeg selv læst herinde.

• #23   22. feb 2010 min chihuahua bryder sig bestemt ikke om sneen, men laver ALT udenfor. og har ikke lavet noget indenfor siden hun var hvalp..

• #24   22. feb 2010 En mops er en dejlig glad hund med stor personlighed.
    Legesyg,madglad og klodset :9
    Altid parat til at fjolle rundt og give en et godt grin.
    Kærlig og ikke bleg for at give møssere...
    Dog har de også nogle minusser .
    De har næsefold der skal holdes ren(tørre min egen mopse hver dag)
    De har udstående øjne hvilket nemmere giver dem skader, og andre problemer.
    De kan have vejrtrækningsproblemer pga deres flade næse.
    Men jeg synes at minusserne i den grad betyder mindre når man tænker på hvor dejlig en mops er.
    Den følger dig også overalt skal du tænke på....Min vil endda med på toilet...Være med til at ligge vasketøj sammen og hvis hun kunne ville hun med i bad smiley
    Og så er de rigtig gode til børn. Og de vil meget gerne putte og side på skødet.

Chi'en ved jeg ikke så meget om andet end hvad jeg har hørt fra folk jeg kender der har en.
    De gør(gør moppere også ,dog ikke min), kan være lidt hys,ikke god til små børn,lidt skrøbelige..
    Det er kun hvad jeg har hørt.
    Kender også rigtig dejlige chi'ere som er venlige,kærlige,legesyge og fulde af krudt.

• #25   22. feb 2010 Jeg stemmer self for mops da jeg selv har en smiley

Dog er chien også en sød hund

• #26   22. feb 2010 Catalina
    det gør ordentlige opdrættere også smiley

• #27   22. feb 2010 Brug hjernen, før du køber hund - *LOL*
    Ja, man bliver klog af nogle af de tråde herinde.. Hmm.. Selvfølgelig kan en chihuahua også besørge udenfor. :'D

• #28   22. feb 2010 ... Hele året rundt altså : )

• #29   22. feb 2010 helt klart en chi , kan ikke holde ud , at tænke på at mopsen kan have åndedrætsproblemer , blir helt dårlig og det er ikke pga. lyden , jeg ville ikke have et roligt øjeblik

• #30   22. feb 2010 ja, jeg er så faldet for chi'en,,, og vores har altså IKKE læst 'racebeskrivelsen', han er modig, glad, vil ikke sidde i en taske, drøner rundt i snedriverne og vil hellere være ude end inde når der er nyfalden sne, han hopper og springer rundt, og er aldrig kommet til skade, 'slåsser' dagligt med vores tibbe, og har gjort det siden vi fik ham, han har lært IKKE at gø, bare en piller næse, han er ude at besørge hver gang, og han går selv til døren og han har aldrig fejlet noget.

tror altså det kommer meget an på ejeren, lige som hos alle andre racer. F.eks ville jeg hurtigt kunne 'ødelægge' en schæfer eller rottweiler:-)

• #31   22. feb 2010 Jeg ville helt klart vælge Chihuahua. smiley

• #32   22. feb 2010 jamen så fik vi da vist givet Mikkel C et helt klart svar smiley LOL

• #33   22. feb 2010 Mikkel C: Patella er løse knæskaller - Google det, så bliver du meget klogere : )

• #34   22. feb 2010 en der elsker schæfer men fik to chihuahua og blev forbavset over så meget hund der er i så lille krop...
    chihuahua er er glad hund der elsker at lege med vores to schæfer og det er dem der bestemmer og de er ikke bange for at tage en kamp mod de stor vis det gælder om at få en god stor kødben og er helt vilde når vi får besøg af børnebørne så går den vilde leg igang -er vilde med at lære triks - selv store ting kommer de med (forsør at slæbe vors schæfers tov hen over græsplænen det tar lidt tid men vad så har man tid til at hente flere godbider )
    springer let op i sofe og stole og ned igen ...

• #36   23. feb 2010 Gizmo - Så falder jeg helt udenfor kategori jo! smiley
    Jeg har to VIDT forskellige hunde..? Er jeg så skitzofren? *LOL*

• #38   23. feb 2010 Nåå på dén måde.. Troede du mente af sind?
    For så er der intet ved Paya og Shika som er ens : )
    Men ja for pokker, jeg er langbenet og atletisk! smiley *LOL*

• #40   23. feb 2010 Faktisk har vi flere gange snakket om, at Paya's sind harmonere godt med mit (fx livlig, glad, igangsætter) og Shika's sind godt med min kærestes (fx stille, genert, afslappet).. Lidt sjovt at tænke på : )
    Mht kropsbygningen har jeg altid bedst kunne lide slanke og adrætte racer.. Men synes stadig de tunge og ''tykke'' racer er dejlige.
    - Men det ér sjovt som hund og ejer tit harmonere hinanden.. Vil dog vove at påstå at alle mopse-ejere ikke er runde i dét, men måske det er deres sind som matcher racen :') Smil..

• #41   23. feb 2010 Jeg ville vælge mopsen smiley den passer mest til mig, ud fra hvad jeg ved.

• #42   23. feb 2010 Jeg vil vælge mopsen smiley Det var også meningen jeg skulle have haft en, men blev smask forelsket i Louis som er en blandning af mops og cavalier king charles spaniel.
    Og han har mopsen super lækre sind. Altid glad og fjollet, evig madglad og følger mig OVERALT. Derudover elsker jeg deres krølle på halen smiley , og det har min Louis også.
    Jeg synes faktisk alle hunderacer er dejlige, så kunne også nemt finde på at købe en chi. Jeg er meget dyreglad, for at sige det mildt smiley

• #43   23. feb 2010 Linnea har det præcis sådan smiley dog en GD i stedet for mutten... Det er hunde for mig når der er mere ro på.

Men IKKE når vi bor hvor vi gør nu..

• #44   24. feb 2010 gismo @

Det her er simpelthen den dummeste udtalelse jeg nogensinde har hørt og den bevidner i høj grad om at du INTET ved om racen mops.... vor herre bevares!!!

Citat

en mops ka jo ikke trække vejret ... jeg blir helt dårlig når jeg hører dem kæmpe for at få luft

• #45   26. maj 2010 mops!!
    Hvis du har børn der hjemme, så er det mops,
    det er en rigtig god familiehund,
    som elsker børn

Kommentér på:
mops eller Chihuahua

Annonce