573 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

knækket hvalpe negl :o hjælp! knækket hvalpe negl :o hjælp!

ja, jeg har lige et lille problem.
for omkring 1 uge siden knækkede Moncheri hendes negl på venstre forpote, og den er knækket sådan rimelig langt inde.
hun har overhovede ikke vist tegn på at det gør ondt eller noget!
men så idag til træning begyndte neglen at bløde, så vi blev nødtil at tage hjem.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu, da jeg først kan komme til dr. dyr imorgen. Jeg har vasket hendes pote, og nu tænker jeg om det er smart at duppe den med en vatrondell med klorhexidin på? .
eller er der andet der er bedre at gøre?
kan desværre ikke tage nogle billeder af det, da min kamera gør det helt sløret s:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knækket hvalpe negl :o hjælp!
  • #2   7. mar 2010 ja, overvejer også om den skal fjernes, men kan sne at spidsen af negler en på vej ud igen, men det er nede under neglen hvor der ligesom er helt blødt, det er der der kommer blod fra s:
    men jeg har helt klart tænkt mig at tage til dr. dyr. det jo synd for det lille pus smiley

men er det smart at proppe lidt klorhexidin på?

• #4   7. mar 2010 Der skal ingenting til før der går infektion i det.. Der kan man risikere, at man er nødt til, at amputere tåen... Vi har været udsat for flækkede negle 2 gange og begge gange skulle neglen fjernes med det vups..

• #5   7. mar 2010 okay, men indtil videre er der intet at se .

• #6   7. mar 2010 Bonzo havde brækket sin helt af og jeg troede at det så bare helede, derfor kom vi først til dyrlæge da han fik ondt.
    Da var der gået betændelse i tåen så han måtte have forbinding på, som skulle skiftes. Og antibiotika, så det blev et lidt længere forløb.
    Så mit råd til dig er at komme til dyrlæge med det samme i morgen.
    Håber ikke der er betændelse i det.

Kommentér på:
knækket hvalpe negl :o hjælp!

Annonce