Er vi klar til en lille hvalp? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
min kæreste og jeg går med drømmen om at få en lille Field Trial Cocker Spaniel-hvalp (Svigerforældrene har den smukkeste og skønneste tæve, som sansynligvis skal have hvalpe til efteråret. Men vi vil gerne sikre os at alt er i orden før vi gør alvor af tankerne om at skulle have en af hendes hvalpe.
Derfor har vi kigget lidt på forsikringer osv. Har i erfaring med at sygeforsikringer dækker ved alle slags operationer? Selvfølgelig er der en selvrisiko, men derudover? Det er mere så man ikke pludselig står og skal hive eksempelvis 8000,- op af lommen som uforudset udgift, hvis nu hunden skulle blive syg.
Derudover kunne det være interessant at høre om nogen af jer kunne skyde på hvor mange penge man skal regne med at bruge på mad pr. måned. Det kunne være rart at vide hvad man skal budgetere med, når man har en hund i den størrelse
Jeg håber rigtig meget at i har lyst til at give jeres besyv med
Venlig Hilsen,
Mette
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og de fleste dækker kun til hunden er 10 år. Dyrekassen DK og alm brand dækker dog livslangt (om der er flere der gør det, ved jeg ikke)
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Jamen, det risikerer man også selv om man har sygeforsirking. Pengene skal nemlig betales før man sender regningen og får penge tilbage:-(
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Ja, det er altid vigtigt at læse det med småt!! Og ja, Mette, du har nok ret i at man skal lægge pengene "her&nu", men hvis man kan se udsigten til at få dem igen, går det nok. Det var nu mere hvis man ikke fik dem igen, så ville det se lidt anderledes ud.
& Lene K, du kan tro vi vil bruge penge på hundetræning og aktivering - for ja, de vil gerne arbejde, og det skal den få lov til
mar 2009
Hvilken foder bruger du/I til jeres hunde? Det skal jo helst være noget som giver en flot pels, og som har al den næring en lille krudtugle har brug for
mar 2009
Men ja, det er selvfølgelig kun to spørgsmål jeg stiller, men de andre som du nævner har vi gjort os mange tanker om.
Jeg læser på universitetet, og er kun til forelæsning a' 2½ times varighed 2 dage om ugen. Ellers har jeg et studiejob ved siden af, men det er heller ikke mange timer jeg er hjemmefra der. Min kæreste er færdiguddannet til sommer, og vil til efteråret have fultidsjob, men det har så mange andre med hunde jo også. Så det ser jeg ikke som et problem (for jeg er jo meget hjemme, selvom han måske ikke er ligeså meget hjemme :-)) Så jeg vurderer helt klart at der er tid nok.
Vi bor i en lejlighed tæt ved naturområder: damhussøen, damhusengen - som i øvrigt er en skøn hundelegeplads :))
Min kæreste går på jagt (familietradition), og vil muligvis bruge den til jagt også, foruden at jeg elsker gå lange ture, træne med hunde, og se dem udvikle sig
Så jeg føler helt sikkert at vi har rigtig meget at byde på.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
Nej en hund gør bestemt ikke et ægte skab bedre, jeg hører næsten dagligt på at hunden får mere opmærksomhed end min mand og børn... Nando er 15 uger nu og det var/er meget hårdere at få/ha en hvalp end jeg regnede med akurat, som med børn...
Held og lykke uanset hvad i beslutter...
mar 2009
Tak for tip vedr. foder!
Er vi klar til en lille hvalp?