{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Hill's J/D {{forumTopicSubject}}

Har fået 14 kg med hjem fra dyrehospitalet idag, for at "forebygge" Bella's hofter. Nu kigger jeg så på posen, og hør så lige her! Første ingrediens korn, indeholder både animalske og vegetabilske biprodukter. Kan ikke se det indeholder glucosamin eller chondroitin!! Øhm, ligner sgu ingrediens listen på Pedigree?? Pris 729.-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hill's J/D
  • #1   10. mar 2010 Så leverer sækken tilbage smiley

    Faktum er,at det foder har en super gavnlig effekt på ret mange ledhunde..


  • #2   10. mar 2010 Jamen, det håber jeg også, er bare lidt chokeret...
    Lidt svært at forstå hvorfor det skulle have det?


  • #3   10. mar 2010 Jep,,det er helt rigtigt, og i de fleste af deres produkter er der også majs og soya.
    Min gamle Ronja slog fuldstændig ud på deres foder, smed pels og fik store sår og kløede sig sindssygt,,,hun havde allergi og de anbefalede at jeg kørte over på deres foder,,host !


  • #4   10. mar 2010 Ja men deres I/D og Z/D har jeg prøvet... og ja lidt samme dilemma.. heldigvis viste det sig, at det ikke var nødvendigt. Lige i det her tilfælde må du undersøge om der er alternativer, men hvis de virker på ledsygdomme, så ville jeg nok først se om hunden fungere.. og ja så også bruge det... selvom det måske ikke lige indeholder det, som vi gerne vil have 100 %. Deres Z/D er kanon til mange allergihunde og I/D er brugt af mange med maveproblemer... så ja.. man må opveje det positive med det negative. Kan sagtens forstå dig.

  • #6   10. mar 2010
    ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    Hvilket tilskudsfoder giver du?


  • #7   10. mar 2010 louise S
    Det var også Z/D'en Ronja hun endte med at få,,og det kørte hun godt nok på,,det er noget med knækkede proteiner, eller sådan noget der er i ?


  • #8   10. mar 2010 Ja proteinerne er spaltet.. så hunden ikke burde reagere allergisk på det foder.. min havde ikke allergi, så derfor stoppede vi med det igen... pissedyrt men effektivt på nogle hunde.

  • #10   10. mar 2010 Tja, nu har det jo altså en god virkning på mange hunde.. Og det må vel være det vigtigste..

    Jeg brugte det selv, hvis min hund kunne tåle det.


  • #12   10. mar 2010 Ja Hills er pisse dyrt- men for nogle hunde er det bare det eneste de tåler/ eller fungerer på. Min skal ha Hills z/d til hans mave feks det er sååå dyrt i forhold til før hen- hvor jeg endda fodrede med acana- som jeg selv syns var en smadder godt fodder.

  • #13   10. mar 2010 J/D fra Hills er ikke baseret på glucosamin... det er baseret på en helt specifik olie-sammensætning således at lige præcis nogle bestemte olier når til leddene i stedet for at ende i huden... dette betyder også at man ikke må fodre med noget som helst andet samtidig... det håber jeg meget du har fået at vide... ellers er det spild af penge

    mht det emd animalske biprodukter, så har jeg gået både hills og royal canin lidt på klingen... og det viser sig at begge producenter kun anvender kød som er godkendt til menneskeføde... så jeg mener ikke det kan være så slemt... biprodukter skriver de fordi der også er fedt, hjerter, lever osv i "blandingen" og ofte fra forskellige arter... hvis min mad blev lige så godt testet som det kød der eks ankommer til royal canin så ville jeg blive 100 år det er jeg ikke i tvivl om. Min far har leveret kød der et par gange og når de ankommer bliver der taget prøver fra sendingen, så venter de 4 timer 4 TIMER på resultatet... og min far har 2 gange prøvet at han fik at vide det ikke var godt nok så han måtte køre med det igen...

    når det så er sagt så må man jo selv vurdere hvad man kan acceptere der er i ens hunds mad... at der er vegatabilske biprodukter skyldes jo at hunde jo også har behov for andet end kød... så der skal være en eller anden kulhydrat-kilde...

    Hvis man ikke er vild med det kan man jo prøve at give hunden canosan, som er et produkt i tablet form med blålæbemusling som der er rigtig god respons på...


  • #14   10. mar 2010 Jeg har også noget kosttilskud stående, du kan evt. købe det hvis du er interesseret ... der er taget meget lidt af det. smiley
    Det er flexvital hvis du kender det ?


  • #15   10. mar 2010 Hov, det kan du give i stedet for Hills J/D smiley

  • #16   10. mar 2010 Jeg kan kun anbefale Hill's J/D.. har utrolig gode erfaringer med det uanset ingredienserne, tror jeg det er en god idé af fortsætte med det, det er noget utroligt godt kvalitetsfoder og det virker!

  • #17   11. mar 2010 Det kan godt være hunden trives på det lige nu, men spørgsmålet er vel nærmere hvor længe den vil kunne trives på det. Ingredienserne ser mildest talt ikke særlig appetitligt ud.

    Her er bl.a. hvad dogfoodanalysis skrev om det:

    The are no real meat products in this food at all. The closest is chicken by-product meal, a very low quality ingredient which is defined as "consisting of the ground, rendered, clean parts of the carcass of slaughtered chicken, such as necks, feet, undeveloped eggs and intestines, exclusive of feathers, except in such amounts as might occur unavoidable in good processing practice".

    Overall, we consider this to be a very low quality product. It contains no quality meat at all, instead relying on low grade meat and soy by-products to provide a level of crude protein that is below the AAFCO macronutrient profile for adult maintenance. Most of the ingredients used in this food are waste products (consider floor sweepings). The food has been given a 2-star rating, but would be amongst the lowest quality in this class and a 1-star rating was strongly considered.


  • #18   11. mar 2010 kan jeg få et link til den undersøgelse?

  • #19   11. mar 2010 Jeps:

    http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showproduct.php?product=1070&cat=all

    En rigtig god side. De har testet virkelig mange mærker.


  • #20   11. mar 2010 Natascha - det kan man sagtens, men der er ingen grund til det.

  • #21   11. mar 2010 det kan man kun hvis det tilskud man bruger ikke er olie... olien forstyrer j/d's effekt

Kommentér på:
Hill's J/D

Annonce