{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.724 visninger | Oprettet:

Internat hunde.. {{forumTopicSubject}}

Nu er det bare mig der er nysgerrig smiley
Jeg har gjort mig en overvejelse efter jeg mødte en dame den lokale hundeskov som kom med sine 3 Galgoer, hun havde nemlig købt dem af nogle spanske internater, og vi fik en god snak mens hundene legede smiley

Og har nu bestemt at den næste hund jeg vil have skal købes ved
(link fjernet)

Nu vil jeg høre hvor i har købt jeres internat hunde, evt med en bette historie smiley
Og høre om nogen sidder med samme beslutning som mig.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internat hunde..
  • #1   18. mar 2010 Tror deter første gang jeg ser en shar pei på internat...

• #2   18. mar 2010 Vi har også overvejet at adoptere en hund fra spanien engang i fremtiden..

For vores vedkommende er grunden til vi ikke vælger en hund fra et dansk internat, at racerne herhjemme ikke siger os noget. Det er oftest muskelhunde eller labrador blandinger.

Og at man vælger at adoptere i udlandet, udelukker jo ikke, at man hjælper til her hjemme også. Det kan jo gøres ved f.eks. donationer..

• #4   18. mar 2010 Hejsa smiley

Min kæreste og jeg købte for et års tid siden ca en internat hund fra Rødovre dyreinternat.
    Det var en lille amstaff/dobber/et eller andet blanding, som var blevet fundet i en papkasse uden foran en politistation ca 6 uger gammel. Han havde næsten ingen pels og var enormt under ernæret.

Da han var ca 4 måneder gammel adopterede vi ham, og har ikke fortrudt en eneste gang...!

Han er simpelthen så god ved alt og alle og han har knyttet sig utrolig stærkt til os. Han elsker at tilfredsstille os, og han er bare sådan en vidunderlig hund...!

Synes det er en utrolig god gerning at adoptere en inernathund...

• #5   18. mar 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**

7-9-13 - Har Chucky HELDIGVIS aldrig fejlet noget alvorligt smiley
    Og vi er bare super glade for at du har været med til at gøre ham til sådan en dejlig hund, som han er - af hjertet tak smiley

• #6   18. mar 2010 jeg overvejer meget om min første hund skal være en internat hund men jeg tror så at det skal være en har fra danmark
    ved ikke om jeg tør andet har ellers kigget meget på den side du linker til :O)

• #7   18. mar 2010 Charlotte - Stoppede med vilje ved muskelhunde og , fordi jeg ikke ville generalisere for meget, men ville ellers have skrevet jagthunde generelt også.
    - Det er simpelthen bare ikke racerne for os. smiley

• #8   18. mar 2010 ''og labs'' skulle der naturligvis stå

• #10   18. mar 2010 Charlotte:

Du har sikkert ret. Desværre har de steder jeg har set blot hovedsageligt haft muskelhunde og jagthunde. Der er naturligvis undtagelser alle steder smiley

• #11   18. mar 2010
    ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**

Hehe, han går stadig efter haserne - et rigtig fejt trick, som han ved virker hver gang smiley - Ej der er virkelig intet ondt skabt i ham - om enten det er en stor eller lille hund han møder, - kasr han sig om på ryggen mens logrer, slikker den anden hund i hovedet og ind i mellem tisser smiley

Men hellere det, end han bider smiley

Skal nok give ham en ordelig krammer fra dig smiley

• #12   18. mar 2010 min Diva og Julie er fra Spanien 2 skønne damer. kan kun anbefale og få hund fra spanien:D

• #13   18. mar 2010 Jeg har haft internatshund. Kanon hund. Men fra dansk internat.

• #14   18. mar 2010 Jeg ved godt her er mange Danske hunde der ender på internater, det er ikke så meget fordi at jeg fravælger dem.. Og vi har jo heldigvis dejlige folk som redder dem (applaus til Rikke B og Krumme og Cult shaker smiley )

Men det sker jo over hele verden.. og jeg var på ferie i Spanien sidste efterår og der så jeg de sørgelige små dyr, og ønskede jeg bare kunne snuppe dem med hjem og give dem en tryg hverdag.. og det vil jeg føle at jeg får fuldført ved at støtte op om spanskehunde.. smiley

Racerne er sekundære alderen og størrelsen kommer i første række da jeg gerne skulle have plads til den og så skal den jo enes med Diff.. Men det skal nok gå, for Diff er rigtig tålmodig og hengiven for andre..

• #16   18. mar 2010 Danielle

Går bullterrier ikke ind under muskelhund eller er det bare mig?

• #17   18. mar 2010 Har vi så utrolige mange hunde i danmark, der står månedvis på internatterne ?

Synes det er helt iorden man henter andre steder fra.

Derudover, så er det ikke alle der kan blive godkendte herhjemme, på grund af boligforhold....

• #18   18. mar 2010 Jeg har min Molly fra et dansk internat og min Otto er fra Grækenland, hvor han blev fundet i en affaldscontainer med sine søskende og derefter boede i flere måneder på et internat, inden han kom til Danmark.
    Det er skønt at give en hund en ny chance i livet. Hvad enten den er dansk, spansk, græsk eller noget helt fjerde. Det er så dejligt, når man ser dem blomstre op, blive gladere og nyde livet. Så jeg ønsker dig tillykke med dit valg smiley

• #19   18. mar 2010 René - jeg ved heller ikke hvor alle de mange mange hunde er henne... Undrer mig over det argument, som kommer i stort set alle tråde om adoption i udlandet...

• #20   18. mar 2010 Charlotte, ja der er måske mange, men det jeg hører fra folk der også arbejder disse steder, er at hundene ikke står særlig længe herhjemme.

Jeg kunne jo ikke få fra rødovre på grund af boligforhold, kiggede på en lab derude og beskeden var at , en lab kan ikke trives i en lejlighed, men jeg kunne få en gravhund ( smart med en meget gøende race i lejlighed *g*)

• #21   18. mar 2010 Syns´ det lyder som en rigtig god idé Casper smiley
    Ved at mange af de spanske gadehunde først sidder på de såkaldte Killing stations, hvis internaterne ikke har plads til at hente dem derfra, blir´ de enten gasset eller tævet ihjel smiley
    så syns´ det er rigtig rigtig dejligt hvis du vil hjælpe en af vovserne dernede :)))

• #22   18. mar 2010 michael B

Jo naturligvis, men nu taler jeg om diverse amstaff og ambull blandinger.

• #23   18. mar 2010 Hvor henne Charlotte? Dyrenes Beskyttelse har altså ikke ret mange hunde. Og det store internat i udkanten af København giver jeg altså ikke meget for. Da jeg skulle have hund, stillede de , i mine øjne, urimelige krav til hvem der måtte adoptere derfra. Ingen lejlighed og hunden skal max være alene 3 timer om dagen.

• #24   18. mar 2010 Charlotte, dengang på rødovre, der hed reglen 110kvm (mener jeg det var), havde du have kunne du uden problemer få en hund.

Der blev ikke spurgt hvad jeg kunne tilbyde en hund, kun om boligforhold

• #25   18. mar 2010 Rene

- Det mener jeg også er forkasteligt. At sortere gode hjem fra, udelukkende på grund af kvadratmeter.

• #26   18. mar 2010 Hov- Charlotte- jeg kan se det jeg har skrevet virker negativt stemt mod dig, når jeg læser det. Det er altså ikke sådan ment smiley

• #27   18. mar 2010 Danielle, man må jo bare håbe på de har lavet om på reglerne derude....

• #29   18. mar 2010 Kunne man evt få et par links til de internat sider i vil støtte op om smiley

Og jeg siger jo ikke at de Danske skal helt fravælges, men fortrækker bare de spanske for dem føler lige som noget specielt for..

• #30   18. mar 2010 Charlotte okay smiley .

• #31   18. mar 2010 Ja Joan Ø det ved jeg,. Og takker for din forståelse smiley

Jeg føler bare at jeg har mulighed for at gøre en forskel, men også fordi jeg mødte de 3 galgoer og det har sat dybe spor for det var nogle rigtig prægtige hunde men med en rigtig sørgelige baggrunde..

• #32   18. mar 2010 der er også hunde fra grækenland.

http://www.graeskehunde.dk/

• Celia A
    Celia A Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 57
    #33   18. mar 2010 http://www.sheiksgaard.dk/

Han er simpelthen en rigtig rigtig sød og fair mand smiley De har både internat pension osv. og han brænder virkelig for det smiley Jeg har flere gange gået med hans hunde i ferien - han har nogle rigtig søde internathunde ind i mellem smiley ALLE hunde han sælger er helt fri for sygdomme, aggressivitet osv.

• #34   18. mar 2010 Jeg fatter ikke at du ikke ku blive godkendt pga boligforhold, René? Vi hentede Cæsar på internatet i Rødovre, - og vi bor også i lejlighed/andelsbolig.
    Det var egentlig min veninde som faldt over annoncen med Cæsar, - ejer havde selv oprettet annoncer med ham, selvom han var røget på internatet.
    Så vi kørte derover med Simba, og havde så dem begge med hjem.
    Jeg ved ikke om det har haft betydning at Casper(tidl. ejer) selv var inde over, hvem der skulle have ham.
    Det kan selvfølgelig være forklaringen ;o))

Men som mange andre er vi glade for at kunne ham en ny chance, - jeg gør det gerne igen, men kun fra et dansk internat. Synes vi har rigeligt med uønskede hunde i DK, forstår ikke hvorfor man henter flere til landet...

• #35   18. mar 2010 det er frygteligt at de, i grækenland, bare smider hundene ud i skraldespanden, når de ikke gider den mere smiley

• #38   18. mar 2010 Danielle

Okay. det hang bare ikke lige sammen i mit hoved. hehe

• #39   19. mar 2010 Simba, som sagt er det jo efterhånden en del år siden og ved der er rigtig mange der ikke kunne blive godkendt på grund af de boede i lejlighed, flere af dem valgte så at adoptere f.eks en græsk gadehund istedet.....

Jeg giver ikke meget for et sted der ikke kigger på hvad man kan tilbyde en hund, men istedet kigger på boligforhold som det første og afviser alene på den baggrund.

Men mon ikke den kære lille labrador , som jeg kiggede på derude, hurtigt fik et godt og blivende hjem *s*

• #40   19. mar 2010 Min erfaring er at det er lidt som at spille i lotteriet, da det er sjældent man kan få hele hundens historie. Forstået på den måde, at man ikke ved hvad hunden har været ude for.
    Så man kan være super heldig, men desværre også det modsatte.
    Men held og lykke

• #43   19. mar 2010 Krumme, sjovt du nævner det, for jeg kan godt huske Rynke smiley

Der har også været andre debatter herinde om hunde, der i den grad lignede rednose på internattet

• #45   19. mar 2010 Det jeg har set på Rødovers hjemmeside er nu heller ikke noget jeg ville prale med. Og ja, der har også været red nose. og en hulens masse muskelhunde der bliver udleveret til helt unge mennesker uden hundeerfaring.
    Men der er andre gode internater i landet. Det er heldigvis de fleste.

• #47   20. mar 2010 og dette fra teksten siger meget

"Da der ikke findes nogen anerkendt
    måde at afgøre om og hvor meget
    "American Pit Bull Terrier" der evt. er
    i en hund, må vi som Dyreværn lade
    tvivlen komme dyret til gode og tage
    vores forholdsregler på anden måde."

Kommentér på:
Internat hunde..

Annonce