{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Internat hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej til jer derude.

Jeg var idag på et dyrenternat for at se på hunde. Og har to i sigte.
Vi er et kærestepar med en Parson Russel terrier tæve i forvejen.

Jeg fald meget hurtigt for en super sød Border collie blanding på lige under et år. Det er en fin tæve med et meget højy aktivitetsniveu, hvilket ikke betyder det store da vores lille terrier er ligeså.

Men er der noget af jer derude der har erfaringer med adoption fra internater?

Mine tanker løber meget omkring hvordan det ville gå med to tæver? og frygten for at have en hund der er mentalt skadet af at være en kastebold, og derved bliver et problem frem for en nydelse?

Den anden som jeg også ser som en god mulighed er en Tolling han på lige under et år?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internat hunde?
  • #1   30. dec 2012 Det kan gå godt - og det kan gå galt.
    Du skal have en masse at vide om hunden, for at kunne vurdere om den passer til jer. Dernæst skal du lade hundene møde hinanden uden snor på neutral grund. Der kan I vurdere om de vil kunne gå sammen derhjemme.

• #2   30. dec 2012 Internathunde behøver ikke nødvendigvis være mentalt skadede eller kastebolde. Der er jo mange forskellige årsager til de havner der. Jeg ville spørge ind til forhistorien på hundene og bedømme derfra.
    Jeg ville personligt ikke satse på at det ville gå godt med to tæver sammen men vælge at kigge på hannen.

• #3   30. dec 2012 Tak for jeres svar. Begge hunde vi har kigget på er blevet afsat pga deres meget store energi.
    Og ingen af dem har modtaget træning.
    Men vi snakkede også med dem derude, og hundende vil bliver introduseret for hinanden inden vi ville få den med hjem, men der er jo ingen der siger at de er gode venner når vi så kommer hjem smiley

• #5   30. dec 2012 Tja, nu har jeg en del familiemedlemmer som har adopteret deres hunde fra internat, og de har været rigtig glade for det. Selvfølgelig bliver det lidt en tilvænning, og man skal virkelig have tiden og tålmodigheden til at lære hundene det de mangler. Mange hunde fra internat, skal på trods af at de måske er lidt ældre, til at lære at være renlige igen, fordi de har gået i en lille kennel på internatet og har tisset og skidt hvor der lige var plads, og derfor er deres renlighed ikke altid lige god, men tilgengæld har det min familie har mødt nogle gode og meget sociale hunde, som alle har været nogle der er gået lige i hjertet smiley

Du bør som de andre nævner lade hundene mødes på neutral grund først, og gerne et par gange så de lige når at lære hinanden at kende lidt inden du tager det nye medlem hjem.

Derudover er det en god ide at gå en lang tur med din hund lige før i henter den nye hund, og sørg for at give jeres gamle hund en masse opmærksomhed, så den ikke føler sig overset smiley

Held og lykke med det hele smiley

• #6   30. dec 2012 Nogle tæver kan godt gå sammen, så ville ikke udlukke det (=

• #7   31. dec 2012 Hvis man kan rumme det, synes jeg man skal tage en internathund. Og hvis de "kun" er blevet indleveret pga. for meget energi ser jeg ikke noget problem i det.
    Der vil højst sandsynligt være en tilvænningsperiode for både jer og begge hunde, men har I overskud til det, kan I få en fantastisk hund.
    Jeg har selv en internathund, og har haft en til. Skønne hunde - MEN, man bør vide så meget som muligt om hunden. Der kan være problematikker, men det er oftere med hunde der har været mishandlet eller udsultet mv., end det er unghunde der er blevet for stor en mundfuld smiley
    Hvis I har overskuddet, vil jeg sige go for it smiley

Hvis I gerne vil have hunnen, synes jeg I skal tage hende ud at gå flere gange - eventuelt spørge om I kan få hende over en weekend, det fik en af mine veninder lov til med en hund hun overvejede fra et internat.

Kommentér på:
Internat hunde?

Annonce