F*** hvor er jeg gal! lorte hunde ejer F*** hvor er jeg gal! lorte hunde ejer
Ja jeg røv gal og jeg vil lige pointere at jeg intet har mod muskelhunde overhoved jeg kender et par stykker og syntes generelt det nogle dejlige hunde vis de ejes af de rigtige og jeg ville blive ligeså gal vis det havde været en labrador eller en chihuahua-det har ikke noget med racen på hunden at gøre.
nåh men jeg skal ned med zita på det lille græs stykke vi har og lufte zita, høre så godt der en der kalder på sin hund som jeg ikke kan se og vælger så at gå en anden vej men så kommer den der amstaff så som heldigvis ikke er særlig stor tror også bare hun er en stor hvalp men den kommer altså løbende og jeg kan godt se på den at den ikke er agressiv men bare vil lege med Zita, generelt er zita ikke bange for store hunde for jeg gør meget ud af hun skal vende sig til alle hunde. men det ved den hund er at den ikke har halsbånd eller sele på og ejeren som jeg kunne høre kalde på hunden kan man ikke se nogle steder og jeg ærligtalt lidt usikker på hvordan jeg skal reagere og det der helder ikke rigtig tid til inden hunden kommer hen og vælter zita om kuld fordi den vil lege og zita begynder så virkelig at skrige fordi hun bliver så bange og overrumplet af den hund som jo bare er fleregange større end hende, jeg prøver selvfølg at jage hunden væk og viser den meget tydeligt at den skal skride væk fra mig og min hund og forhindre den i at komme hen til zita som er bag mig og først da jeg råber at han skal få sin hund væk kommer idioten og for endelig fanget sin hund!
magen til F****** uansvarlig hunde ejer!
et er hunden ikke har halsbånd på eller ikke er i snor men ikke engang de første gange hunden ikke kommer når han kalder prøver han at fange den! jeg håber sku ikke zita er blevet for mærket af den her oplevele for det syntes jeg sku er syndt når der er så mange dejlige store hunde som har ejer der godt kan finde ud af at opdrage dem! det værste er vi har prøvet noget lignede før med en cocker spaniel som også var en stor hvalp som heldigvis ikke nåede komme i nærheden af hende før jeg fik den væk og der kaldte ejeren ikke engang på den, kan det virkelig være rigtig nogle hunde ejer skal være så uansvarlige!?
undskyld mit sure indlæg jeg skulle bare ud med det, til at starte med var jeg bare vildt gal på den Idiot nu jeg bare dybt ulykkelig over min hund skulle få sådan en dårlig oplevelse som heldigvis ikke var så slem som andre hunde har været ude for : (
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Ja det var min første tanke
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Kan godt forstå du er sur..
Jeg var lige ved at køre en hundehvalp ned i går. Kom kørende og kan sagtens se at en mand og en hundehvalp går inde på fortorvet, og de så ikke ud som om de skulle over vejen eller noget.
Når jeg så var 5 meter ca. fra dem springer hunden ud på vejen (Dens snor var meget lang) fordi at den så en anden hund på den modsatte side af vejen. Jeg reagerede super hurtigt og svingede over på den modsatte kørebane. Heldigvis for mig var der ingen modkørende. Jeg nåede ikke engang at kigge efter om der var det fordi jeg bare reagerede. Men det kunne jo godt være endt galt :s Men ingen kom heldigvis til skade, hverken mig, hund eller ejer. Så folk skal altså passe på snor længde når de går tur ved vejen ;/
feb 2007
jan 2006
feb 2007
Men man bedømmer jo situationen, mener man at som i situationen her at man kan stå mellem hundene eller at der ikke er fare for at hunden angriber så synes jeg bestemt ikke man skal tage hunden op. Da det kun vil gøre hunden mere bange.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Har jo selv været ret uheldig med store hunde som er ALT for voldsomme ved mine små, og som nu har gjort dem godt bange for store hunde (især Paya har været uheldig).
- Derfor hiver jeg dem nu op til mig som en refleks når vi ser en stor løs hund der e lidt for ''ivrig''.. Især Shika som jo er meget lille, skal der ikke meget til før hun kommer til skade.
Det er jo egentligt helt forkert at hive dem op, og gør det kun hvis det er nødvendigt.. Men jeg tør bare ikke tage flere chancer
Pokkers til uansvarlige hundeejere, kan godt forstå du er sur!
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Men nogle gange er man desværre (i mine øjne) nødt til det, når det er så små hunde man har.. Der skal trods alt ikke meget til før en stor amstaff hvalp/unghund får dasket lidt for hårdt til en lille hund.
jan 2006
Skriver intet om det er noget man skal gøre hver gang, men lyder på trådstarter som om hun fornemmede noget var galt.
feb 2007
Ved godt at man ikke må hænge sig i tidligere erfaringer og sådan, men jeg har det slet ikke godt med at mine hunde sådan er sammen med fremmede, for siden det uheld jeg var i stoler jeg slet ikke på fremmede
feb 2007
jan 2006
Hvis man er på forkant og blot gå og "hyggesnakker" til hunden mens man har den i favnen, så er der jo intet ubehag at forbinde med dette.
Men klart, hvis hunden bliver flået op fra jorden og ejer er i panik, så kan den reagere
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 947
som de andre siger så tog jeg hende nemlig ikke op fordi det så både ville tirre den anden hund mere og fordi hun så lære der noget at være bange for, der var helder ikke tid til det den kom simpelthen så hurtigt at jeg ikke nåede at reagere før den havde overrumplet hende og først der nåede jeg at reagere ved at gå i forsvars position og sørre for den ikke kom i nærheden af zita som gemte sig bag ved mig, den ville stadig meget gerne om til hende men tror ærligtalt ikke den turde gå forbi mig men jeg kunne ikke få den til at gå før ejeren om og tog fat i nakkeskindet på den.
maj 2009
jeg fik ikke nogle undskyldning eller noget men jeg håber sku han kommer med en vis jeg møder ham igen og jeg fortæller ham da også at jeg syntes han skal få skaffet sig et halsbånd og snor til sin hund også bruge det!
maj 2009
men det altså trist folk ikke respektere hinanden især her inde i byen, vis det var i en park hvor man ved der er løse hunde er det jo noget andet der ved man det jo når man går ind at der er løse hunde men stadig syntes jeg ikke man skal havde sin hund løs vis man ikke har bare lidt kontrol over den og især ikke når de har den alder hvor de ikke lige høre så godt efter.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Jeg er uenig med dig.
For det første er det ikke ualmindeligt, at der kommer en forsinket reaktion, så jeg tror, at SK skal være ret obs på sin hunds fremtidige adfærd.
Desuden kan jeg regne ud, at SK´s hund er temmelig ung. Hvis den er købt som hvalp i feb. ´10, så er den vel ikke mere end ca. 3 mdr?
En 3. mdr´s. hvalp er SÆRDELES sårbar.
Endelig - når der er SÅ stor forskel som her beskrevet på hundene, så synes jeg bestemt ikke, at det er ufarligt at lade sin hund blive stående på jorden.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Men masser at gode oplevelser med andre større hunde kan hjælpe.
Kia blev overfaldet at stor hund som 9 ugers hvalp og uden bid men med en rotte over sig., og selv med masser af gode oplevelser er hun stadig meget bange ved hunde der løber over mod hende
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
F*** hvor er jeg gal! lorte hunde ejer