{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.644 visninger | Oprettet:

Hvalp 9 måneder gider ikke spise ? {{forumTopicSubject}}

Nexus ( vores hund ) er imorgen 9 måneder og har spiser ikke noget af sin mad han har nu ikke spist aftens mad igår og morgen mad idag og heller ikke sin aftens mad idag, vi kan nogle gange få ham til at spise maden hvis vi putter ketchup i men det er jo ikk meningen at skulle gøre dette hver gang vel.
Hvis vi blander det med leverposteg så spiser han uden problemer, men det bliver sku dyrt i længden og vi vil bare gerne have at han spiser sin mad normalt, nogle forslag til hvad vi evt kan gøre... eller skal vi bare lade maden stå og så spiser han nok når han er sulten nok.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp 9 måneder gider ikke spise ?
  • #1   23. mar 2010 Lad det stå i 20 min og tag det væk og tilbyd ham det samme tid imorgen. 20 min og æder han det ikke gentager du bare..

  • #2   23. mar 2010 Hvad fodre I ham med? Måske I skulle prøve at skifte foder...

  • #3   23. mar 2010 Det værste du kan gøre er at begynde at skifte en masse foder. En hunds krop er op til 4 mdr om at vænne sig til nyt foder. Som Sarah skriver så tilbyd hunden maden, lad den stå i 20 min og tag så maden væk igen. Start med 3 gange om dagan og derefter gå ned til 2 gange.

  • #4   23. mar 2010 Jamen det prøver vi så, det kan jo ikke blive dårligere alligevel.

  • #5   23. mar 2010 Jeg ville synes det var synd for hunden hvis den virkelig ikke kan lide maden og den så skal tvinges til at spise det... Men er nok bare mig... Og hvis den har spist det tidligere, men først er stoppet med at spise nu, kan det måske tænkes den er syg?

  • #6   23. mar 2010 Ok læste lige indlægget igen og for mig at se lader det til han ikke kan lide sit foder (og ikke at han er syg) og så synes jeg altså det er synd han absolut SKAL spise det... Snak evt med dyrlægen om et andet foder... Rigtigt nok at man ikke skal skifte hele tiden, men et enkelt foderskift giver altså normalt ikke problemer...

  • #7   23. mar 2010 Dyrlægen har ikke forstand på foder, en hunde ernærings kyndig er til langt større hjælp end dyrlægen, de er bare forhandlere af foder og anbefaler gerne deres egne mærker. En hund er ikke kræsen af natur, det er noget man gør dem til.

  • #8   23. mar 2010 Nando er heller ikke glad for mad... Jeg fik et råd af en herinde fra om at tage 1dl vand med en skefuld leverpostej kom det i microovnen et minut og hæld det over maden og jeg kan love dig for at Nando spiser nu...

  • #9   23. mar 2010 Min hund var meget lidt spisende det er først her efter hun er blevet over et år at hun efterhånden spiser nogenlunde normalt.

    Det første halve år var jeg meget insisterende og gjorde som ovennævnte - holdt mig til et foder, stillede maden frem og væk igen og lige lidt hjalp det. Hun var ikke umiddelbart mager men lidt for slank indimellem.

    Jeg er dog nået til den konklusion at jeg hellere vil have at hun spiser sin mad og ser jeg på det lidt "udefra" ville jeg heller ikke synes om at spise det samme konstant. Jeg har prøvet mig lidt frem og hun er blevet ret glad for Orijen, som jeg heldigvis også har det godt med at fodre med. Når jeg laver mad til mig selv får Oda tit lidt kød (uden krydderier og altid blandet med eget foder) og hun er på ingen måde blevet mere kræsen af det.


  • #10   23. mar 2010 Jeg har hørt at det skulle være rigtig godt at variere maden for hunden, netop fordi den bliver træt af at få det samme altid.. Og som min hund kan den få allergi af det også... Så jeg synes bestemt det er en god ting med lidt variation... Jeg er lige gået over til BARF pga allergien, og der kan man jo få en hel masse forskelligt kød så de får noget varieret.... det synes jeg umiddelbart er bedre end bare det samme tørfoder hver dag... Tror nu heller ikke de altid spiser det samme hver dag i naturen....

  • #11   23. mar 2010 Nando får også barf

  • #12   23. mar 2010 Selvfølgelig spiser de ikke det samme hver dag i naturen, men en hund har ikke godt af at skifte foder da det giver kløe, rødmen, skæl, lugtgener og meget andet. Jeg giver selv et foder som jeg har tillid til og som ekstra får han evt lidt rester, rå ben, oksehaler og andet lækkert.

  • #13   23. mar 2010 Vivi:
    Det giver jeg dig helt ret i.. Lød bare som om du ikke ville give noget som helst andet end bare tørfoder... Og det synes jeg er synd.. Men hvis man giver den lidt rester og andet godt så er det fint nok.. Men hvis hunden af en eller anden årsag ikke kan lide sit foder så synes jeg man skal prøve at skifte...


  • #14   23. mar 2010 Nej nej Maria jeg er ikke helt så firkantet ;D Men rigtig mange vælger at skifte foder konstant og det er ikke godt for hunden.

  • #15   23. mar 2010 Altså hvis hunden ikke ligefrem er skind og ben, så tager den jo ikke skade af at prøve i nogle dage, kun at få sin mad serveret i 20 min. og ellers slut.
    Og så mener jeg da også at have hørt, at hvalpe i perioder spiser mindre end man egentlig synes den burde.
    Og hvis den ikke kaster op, har tynd mave/diarre og ellers ser ud til at være i orden, så prøv det med de 20 min. og bliver den ved med at nægte igennem flere dage, tja så må man jo overveje et foderskift.


  • #16   23. mar 2010 Det er i hvert fald bare vigtigt at man observere at den drikker.

Kommentér på:
Hvalp 9 måneder gider ikke spise ?

Annonce