{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

9 måneder hvalp halter {{forumTopicSubject}}

Jeg har en schæferhvalp der er næsten 10 måneder gammel. For 2 måneder siden begyndte han, at halte eller humpe på sit højre forben.

Jeg havde ham til dyrlægen som klemte på hans led, hvor han gav udtryk for smerte. Han skulle have en uges ro, da dyrlægen mente det var vokseværk, og hvis det ikke hjalp skulle jeg komme tilbage. Det hjalp så ikke hvorefter jeg var ved dyrlægen igen. Her fik han taget røntgenbilleder af begge forben og skulder. Der var intet at se på billederne og dyrlægen sagde igen, at det er vokseværk og at det kan forsætte til han er 18 måneder gammel.

Det skal lige siges, at han kun humper ved et bestemt tempo eller hastighed. Han giver ikke udtryk for smerte eller nogen gener, og han løber frit uden nogen form for humperi.

Selvom der ikke var noget at se på billederne, og dyrlægen beroligede mig med, at det ikke er noget alvorligt, kan jeg ikke lade være med, at tænke på om det er noget der kan gå hen og sætte sig kronisk.

Er der nogen herinde der har erfaring med den slags?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9 måneder hvalp halter
  • #1   5. jan 2014 Jeg ville tro på dyrelægen, men nu har jeg ikke selv hund men altså hvis dyrelægen siger det.
    Men det er halte for humperi er når de sådan (lidt svært at forklare) men hvor de prøver at parre sig. Og så vidt jeg har forstået det så prøver den ikke at parre sig?


  • #2   5. jan 2014 Hvad med at få en anden dyrlæge til at kigge på hunden?
    Det er ikke altid dyrlægerne ser de samme ting. :o)


  • #4   5. jan 2014 Sådan gjorde min gamle lab også da hun var i den alder. Løb rundt. Pludselig pep hun lidt og haltede så på det ene forben. Da det ikke bare var en enkelt gang kom hun til dyrlæge og blev røngtenfotograferet. Hendes forben fejlede absolut intet (at hendes hofter så viste sig at se ret dårlige ud er en anden sag). Men da der ikke var noget at se på billederne mente dyrlægen at det var vokseværk og hun fik sådan noget klistret stads i en flaske som hun skulle have to gange dagligt til flasken var tom (jeg kan desværre ikke huske hvad det var). Hendes halten forsvandt ret hurtigt og vi så det aldrig igen.

  • #5   5. jan 2014 Det kan sagtens være vokseværk, det er ret normalt for større hunde at få, men ville nok få en anden dyrlæges mening hvis det før dig mere rolig


  • #6   5. jan 2014 Jeg tænker på om i giver eller har givet den for meget motion?

Kommentér på:
9 måneder hvalp halter

Annonce