Besøg af tante rød for første gang... {{forumTopicSubject}}
Ja min lille hund Tulle har fået besøg af tante rød for første gang.. Hun har derfor fået bukser på, da der var små blodpletter i hele lejligheden.
Men hun er godt nok ikke glad for at have dem på... hun gider ikke ud og gå tur, hun gider ikke leje med mig, hun gider faktisk ikke snakke med mig.. Hun vil helst ligge i sin kurv hele dagen. Jeg prøver at rose hende og være sød ved hende, men hun afviser mig hele
Hun spiser heller ikke som hun plejer.. Hvis hun ligger i sin kurv og jeg kalder kommer hun ikke (det plejer hun) - så skal jeg hen og hente hende og bære hende op i sofaen til mig, men der går ikke længe så hopper hun ned og går over i kurven igen....
Hun gør det samme med min kæreste når han er hjemme...
Er det meget normalt??
Hun har haft bukserne på i 2 dage nu, så jeg ved godt hun lige skal vende sig til det...
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
nov 2005
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
Når det er sagt kan de godt blive lidt nedtrykt i løbetiden.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Hvorfor er det hun skal have dem på når hun skal gå tur?
nov 2005
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 8
Jeg har hverken tid eller overskud til at gå og tørre blod op over det hele. Hvis hun gjorde sig selv ren ville jeg da ikke give hende bukserne på..
Vi har trægulv over hele huset, og jeg har måtte vaske alle gulve da der var pletter over det hele..
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Hvis du ikke gider det der følger med en løbetid, så få hende sterilliseret.
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
vis hende hvor hun har plettet og lær hende på den måde at holde rent.
tæver kan godt være anderledes i løbetiden, men jeg synes faktisk at de plejer at være mere kontaktsøgende end ellers...mine er i hverttilfælde.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
Sådan er det at have en tæve, det er ikke alle sammen der er lige gode til at holde sig ren..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Og dernæst, så er der da ikke noget at sige til at hun ikke vil have dem på.
Få hende steriliseret efter denne løbetid, for det der har hunden da ikke fortjent
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
Nala blev dvask og depri i sine løbetider. HUnde reagere jo forskelligt. Nogle bliver aktive, glade,depri, nægter at spise osv osv, det er meeeget forskelligt
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 56
Og tiden sammen med overskudet er noget man tager sig, det er en del af at eje en tæve.. Og det er da noget af det nemmeste at gøre rent på et trægulv..
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.058
Har kun hanhunde, bla pga tæver i løb, det kan jeg slet ikk forenes med og jeg ville helt bestemt garantere at havde en tæve ville hun få bukser på.
Kender iøvrigt en del hvis tæver altid har bukser på..
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 60 Svar: 377
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg indrømmer blankt at mine hunde altid har haft bukser på i løbetiden. Ingen af dem har været mærket af det overhovedet og de har ikke haft noget problem med at skubbe bukserne til side for at holde sig ren og de har holdt sig fint rene. Bukserne er kun til at snuppe de smådryp, der kommer når hunden går rundt eller når den rejser sig efter at have sovet. Jeg vil så også sige, at jeg endnu har til gode at møde en tæve, der var så god til at holde sig ren, at der ikke kom et eneste dryp på gulvet.
Om det så er fordi jeg har været heldig og haft nogle hunde, der er fløjtende ligeglade med bukserne eller om det er fordi det rent faktisk ikke er andet end et spørgsmål om tilvænning (ligesom med halsbånd og seler, hvilket jeg heller ikke har haft problemer med), skal jeg ikke kunne sige. Har altid bare puttet bukser på hunden uden af gøre et stort nummer ud af det og uden at andre har gjort et stort nummer ud af det. Det er dog en god ide at give buksefri en gang imellem. Lia sover ude i gangen, så hun har et tæppe i sin kurv og er buksefri om natten.
Skal hunden absolut have bukser på og er den meget trykket af det, så vil jeg foreslå gradvis tilvænning, ligesom man gør med hvalpe, der ikke er glade for deres halsbånd.
Vil bestemt ikke blande mig i om folk vælger at putte bukser på deres hund eller ej, men det behøves bestemt ikke at være mishandling for enhver hund, der får bukser på, ligesom det heller ikke er mishandling hvis en hund får jakke på om vinteren eller går med halsbånd eller sele.
Besøg af tante rød for første gang...