{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Besøg af tante rød for første gang... {{forumTopicSubject}}

Ja min lille hund Tulle har fået besøg af tante rød for første gang.. Hun har derfor fået bukser på, da der var små blodpletter i hele lejligheden.

Men hun er godt nok ikke glad for at have dem på... hun gider ikke ud og gå tur, hun gider ikke leje med mig, hun gider faktisk ikke snakke med mig.. Hun vil helst ligge i sin kurv hele dagen. Jeg prøver at rose hende og være sød ved hende, men hun afviser mig hele smiley Hun spiser heller ikke som hun plejer.. Hvis hun ligger i sin kurv og jeg kalder kommer hun ikke (det plejer hun) - så skal jeg hen og hente hende og bære hende op i sofaen til mig, men der går ikke længe så hopper hun ned og går over i kurven igen....
Hun gør det samme med min kæreste når han er hjemme...

Er det meget normalt??
Hun har haft bukserne på i 2 dage nu, så jeg ved godt hun lige skal vende sig til det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøg af tante rød for første gang...
  • #1   24. mar 2010 Hun er sgu da flov over at have bukser på. af med dem så lærer hun også at gøre sig rent. Vi har aldrig haft trusser på her og hun har aldrig svinet ret meget. Hun slikkede det faktiskk selv op hvis hun dryppede og skulle det misse havde vi en våd klud liggende. Vil faktisk sige min hanhund svinede mere med hans "piksnask" den gang han ikke var kastereret

• #2   24. mar 2010 Og det er vel begrænset hvor meget sådan en lille hund kan svine :O)

• #3   24. mar 2010 hvorfor skal hun have bukserne på? Hvorfor ikke lade hende lære at gøre sig selv ren i stedet?

Når det er sagt kan de godt blive lidt nedtrykt i løbetiden.

• #4   24. mar 2010 tja det kan jo også være hun bare ikke har det så godt. vi mennesker er jo heller ikke lige friske når vi har det... Der kan vi også blive lidt sære...

• #7   24. mar 2010 Hvis du allerede nu giver hende bukser på, så lærer hun aldrig at holde sig ren af sig selv. Så med mindre du har fine gulvtæpper over hele huset, så er det bedste at tage dem af hende, og evt. lægge håndklæder under hende når hun f.eks, er i sofaen.

Hvorfor er det hun skal have dem på når hun skal gå tur?

• #8   24. mar 2010 Helt almindelig hundetosset : hjemme hos os hedder det fætteren fra Rødovre :O) eller russeren. he he

• #9   24. mar 2010 Hun skal da ikke have bukser på af med dem og lær hende at gøre sig ren

• #10   24. mar 2010 Hun har dem ikke på når vi går tur - hun vil bare ikke ud og gå...

Jeg har hverken tid eller overskud til at gå og tørre blod op over det hele. Hvis hun gjorde sig selv ren ville jeg da ikke give hende bukserne på..
    Vi har trægulv over hele huset, og jeg har måtte vaske alle gulve da der var pletter over det hele..

• #11   24. mar 2010 Hvordan vil du have hun skal lære at holde sig ren når du fratager hende muligheden?

Hvis du ikke gider det der følger med en løbetid, så få hende sterilliseret.

• #12   24. mar 2010 Det hører med til at have hunhund, ellers må du få hende steriliseret

• #14   24. mar 2010 vores har aldrig bukser på.

vis hende hvor hun har plettet og lær hende på den måde at holde rent.

tæver kan godt være anderledes i løbetiden, men jeg synes faktisk at de plejer at være mere kontaktsøgende end ellers...mine er i hverttilfælde.

• #16   24. mar 2010 Hvis du ikke har overskud til at tøre op efter hende, og lære hende at hun skal holde sig ren, så skulle du måske sterelisere hende?
    Sådan er det at have en tæve, det er ikke alle sammen der er lige gode til at holde sig ren..

• #17   24. mar 2010 Det hedder løbetid..

Og dernæst, så er der da ikke noget at sige til at hun ikke vil have dem på.

Få hende steriliseret efter denne løbetid, for det der har hunden da ikke fortjent

• #18   24. mar 2010 Tror hun har fattet budskabet med bukserne nu...

Nala blev dvask og depri i sine løbetider. HUnde reagere jo forskelligt. Nogle bliver aktive, glade,depri, nægter at spise osv osv, det er meeeget forskelligt

• #19   24. mar 2010 Jeg vil også anbefale dig at tage de forbandede trusser af hende.. En hund lærer jo heller ikke at gå i snor, hvis den går uden.. smiley
    Og tiden sammen med overskudet er noget man tager sig, det er en del af at eje en tæve.. Og det er da noget af det nemmeste at gøre rent på et trægulv..

• #20   24. mar 2010 Jeg forstår godt at hun har bukser på !!!
    Har kun hanhunde, bla pga tæver i løb, det kan jeg slet ikk forenes med og jeg ville helt bestemt garantere at havde en tæve ville hun få bukser på.
    Kender iøvrigt en del hvis tæver altid har bukser på..

• #21   24. mar 2010 Min hun er 3 og hun bløder altså meget så hun kan slet ikke følge med ang at gøre sig ren.. min er så 3 år og det er først nu hun er begyndt at få bukser på men det er så heldigvis kun 2-3 dage det er værst og ja hun bliver også flov når hun har dem på for hun gemmer sig også gerne..

• #22   24. mar 2010 Nu siger du at hun heller ikke vil ud at gå tur selvom hun ikke har bukser på, så det lyder lidt til at det måske mere er løbetiden, som har fået hende til at ændre adfærd end bukserne?

Jeg indrømmer blankt at mine hunde altid har haft bukser på i løbetiden. Ingen af dem har været mærket af det overhovedet og de har ikke haft noget problem med at skubbe bukserne til side for at holde sig ren og de har holdt sig fint rene. Bukserne er kun til at snuppe de smådryp, der kommer når hunden går rundt eller når den rejser sig efter at have sovet. Jeg vil så også sige, at jeg endnu har til gode at møde en tæve, der var så god til at holde sig ren, at der ikke kom et eneste dryp på gulvet.

Om det så er fordi jeg har været heldig og haft nogle hunde, der er fløjtende ligeglade med bukserne eller om det er fordi det rent faktisk ikke er andet end et spørgsmål om tilvænning (ligesom med halsbånd og seler, hvilket jeg heller ikke har haft problemer med), skal jeg ikke kunne sige. Har altid bare puttet bukser på hunden uden af gøre et stort nummer ud af det og uden at andre har gjort et stort nummer ud af det. Det er dog en god ide at give buksefri en gang imellem. Lia sover ude i gangen, så hun har et tæppe i sin kurv og er buksefri om natten.

Skal hunden absolut have bukser på og er den meget trykket af det, så vil jeg foreslå gradvis tilvænning, ligesom man gør med hvalpe, der ikke er glade for deres halsbånd.

Vil bestemt ikke blande mig i om folk vælger at putte bukser på deres hund eller ej, men det behøves bestemt ikke at være mishandling for enhver hund, der får bukser på, ligesom det heller ikke er mishandling hvis en hund får jakke på om vinteren eller går med halsbånd eller sele.

Kommentér på:
Besøg af tante rød for første gang...

Annonce