823 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua er blevet tyk - hjælp! {{forumTopicSubject}}
Min lille chihuahua er ikke så lille mere, han er simpelthen blevet tyk.
Han vejede 2 kg for 4-5 måneder siden, men nu føles han bare en del tungere når jeg skal bære ham.
Normalt har mine hunde altid mad i deres skåle, min store hund spiser en gang om dagen, det styrer han helt selv og han er perfekt i vægten. Men den lille er sgu begyndt at spise hver gang han går forbi sin madskål. måske 3 gange om dagen...
Jeg vil helst ikke sulte min hund, men vil høre om nogen kender til noget slankefoder.
han spiser royal canin chihuahua adult,,
findes der en slankefoder af RC?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
Nu ved jeg jo ikke om du vejer maden af til ham, men det var en mulighed... Ellers lidt mere motion måske?
Jeg fik at vide at min hund også have et kg for meget på sig og så begyndte jeg at måle nøjagtig af hvad han skal have at spise (inkl.godbidder) samt dyrke lidt mere motion med ham.. jeg troede ellers godt jeg kunne styre det uden at veje af, men det er ikke så nemt hvis de bare går og spiser af kedsomhed
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
hvor gammel er han, for er han ikke helt udvokset, er det bedre at give mindre mad end gå over på et slankefoder.
RC er dog generelt federe end andet......mine tager alt for meget på, så jeg kan slet ikke bruge RC
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Der står anvisninger på hans royal canin chihuahua foder. Mon det er nok at følge dem og ikke give flere godbidder. eller skal jeg købe det mini light foder??
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
dec 2009
Jeg havde samme holdning som dig at jeg ville alde foderet stå fremme så hunden ikke sultede, og jeg synes heller ikke han spiste så ofte, men pludselig var han altså lige en anelse for tyk og så begyndte jeg at veje af ud fra hans idealvægt og ikke ud fra hvad han vejede, og synes allerede jeg kan se han har tabt sig lidt... (der er kun gået en lille uges tid) ... jeg løber så også lidt mere rundt med ham i haven end jeg plejede netop for at give ham lidt mere motion og løber lidt med ham på gåturene også...
apr 2009
Er bare bange for at han vil virke trist og udsultet, for han er simpelthen så glad min lille tykke
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
feb 2007
Ja Charlotte men motion er en engang vejen frem ...smil
feb 2007
dec 2009
Og jeg tror ikke du skal være bange for han bliver trist ved at få lidt mindre mad... Bare tænk på at han bliver gladere når han kommer i bedre form, ligesom med os mennesker
Og han vil meget hurtigt vænne sig til at skulle spise lidt mindre...
apr 2009
grunden til at den ikke ser tyk ud på billederne er at da billederne blev taget for flere måneder siden der var han ikke tyk, men det er han pludselig blevet..
Charlotte: du nævner noget Mini Adult? hvad er det for noget, er det fra RC eller??
Min hund kommer både ude og løbe og lege og går ture på i alt 2-3 timer i alt på en hel dag.. Jeg synes ikke at han får for lidt motion ..
Han er bare blevet ekstremt madglad..
apr 2009
Han ligner lidt din Louie forresten..
apr 2009
Chihuahua er blevet tyk - hjælp!