Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halti sele..(til snuden)
  • #1   27. mar 2010 Jeg havde den til min gamle amstaff , og den VIRKER smiley

• #2   27. mar 2010 Nope!
    Investerede i træningslektioner da hundene var hvalpe, istedet! smiley

• #4   27. mar 2010 MG min ven - vi er stadig så enige selv om det er mange år siden efterhånden...

Jeg ville også foretrække at opdrage min hund før det blev nødvendigt... smiley

• #5   27. mar 2010 Kan kun tilslutte mig moster, Anne og Natasja. Jeg havde frygtet rigtig meget hvordan det skulle komme til at gå med en trækhund, men med arbejde og at du gør dig interessant for hunden, så tror jeg alle hunde kan gå pænt uden at blive påført smerte.

Bruger du halsbånd eller sele?

• #6   27. mar 2010 Hej Anne! *s*

Jeg har haft adskillige grimer.......

til mine heste i sin tid! smiley

What ever, det er ikke noget jeg har videre forstand på -men de hunde jeg er stødt på med sådanne "aggregater" virker mere "kyste" end naturlige i deres adfærd, i forhold til de der går med halsbånd -uanset kvæl eller ej..
    Så jeg bryder mig altså ikke om dem.. :-S

• #7   27. mar 2010 Mg : INDRØM DU HAR SAVNET MIG????? Men præcis - det er nemlig til heste -. alle andre dyr burde vel kunne nøjes med en snor smiley

• #8   27. mar 2010 Jeg indrømmer! smiley

Vedr. grimer..

Jeg synes bare kunden konstant bliver straffet -modsat eks. kvæler -som mange også er modstander af!
    En "labrador line" som jeg oftest benytter mig af, slækkes jo i samme sekundt hunden ophører sit træk..
    Grimen sidder jo nærmest ligesom en mundkurv -gerne helt oppe ved tårekanalerne.. Det må være ganske generende..
    Jeg har aldrig set en glad hund i grime!
    De flytter jo nærmest ikke hovedet når de går...

Så er et los i røven langt mere effektivt *g*
    Det er hurtigt overstået, -hunden fatter budskabet med det samme og skal ikke gå og være konstant generet! smiley

• #9   27. mar 2010 MG ; Først og fremmest er jeg jo mest glad for at du har savnet mig smiley Men derudover, så har jeg jo bevæget mig derud hvor jeg mener at en mundkurv til visse racer er i orden - især hvis det kan redde min egen fremtidige race som er en lille bitte fransk bulldog... smiley

• #10   27. mar 2010 Nå ja, og så finder jeg det også ufatteligt meget sjovere, at have en hund der ind i mellem "danser lidt i snoren"eller hopper op fremfor, at gå og være hængeøret!

• #11   27. mar 2010 Mg - du ved hvad jeg har haft og hvad jeg har kæmpet.... ! derfor er det også bare så skønt og være obs på hvad man søger... og helst énsom DU ikke smider en halti på.... EJ jeg joker jo bare smiley Men kun fordi jeg savner DIG MG smiley

• #12   27. mar 2010 Er du til "Fransk" ??

Har du købt én, eller leder du stadig?

Og ha ha ha..:-P
    Du har det med at vælge de racer, jeg på den ene eller anden måde har et "udestående" med! *gg*
    Jeg finder den Franske Bulldog, helt ufatteligt charmerende -men for hulen da -hvor har racen dog nogle grumme problemer...

• #13   27. mar 2010 Anne, i må da smutte en tur over "bæltet" *s*

• #14   27. mar 2010 MG - ja det ved jeg... Meeeeeeeeeeen..... Lad os vægte mellem den amerikanske bulldog som min nye kæreste intent aner om ( og som jeg faktisik er blevet lidt bange for) og så den lille kære franske bulldog istedet.... smiley

• #15   27. mar 2010 MG - du ved da, at hvis dte bliver nødvendigt - så hører du det så du kan give en kop kaffe smiley

• #16   27. mar 2010 Er det canny collar du mener?

• #17   28. mar 2010 Skal nok brygge et par kopper. *s*

Men sig mig lige, har du købt en - eller leder du stadig? *s*

Jeg vægter og vægter..og vægter.. *gg*

og vejer stadig for og imod.. smiley

• #18   28. mar 2010 MG; jeg har ikke købt noget endnu - jeg skal helst igennem alle danske DKK opdrættere før jeg finder den rigtige hvalp... smiley

• #19   28. mar 2010 Jeg er jo blevet NOGET klogere med alderen og MED at være kommet væk fra ham fjolset smiley

• #20   28. mar 2010 *ss*
    Eller måske udenlandske?
    Trine, herinde fra -har købt en udenlands fra..
    Måske hun kunne komme med nogle fif?
    (Jeg vil gerne linke dig til hende fra "privaten", hvis du lyster?) *ss'

Ja, tiden skulle helst gøre "et og andet" *s*
    Det glæder mig meget at høre, det går dig så godt! *s*

Nu skal jeg altså til køjs..
    Mødte kl. 6 i morges, derefter svømmehal med papsøs og "unger" -og jeg skulle følgelig både springe fra vippe og prøve rutsjebane, og "ride" på sådan nogle glatte "bolde" i vandet... *LOL*
    Kæft de børn, kan få mig til hvad som helst.. :-S
    Derefter skov, mark tur og træning med "drengene", middag med føromtalte, og 60 km hjem..
    -så nu er jeg altså lidt flad i betrækket! *s*
    Kram. *s*

• #21   28. mar 2010 Kan ikke anbefale halti grimen. Den sidder tæt på hundens øjne, ligner en mundkurv(folk tror hunden er agressiv) og generer dem i den grad.

Hvis du har svært ved at holde din hund ville deres sele være bedre. Den påfører ikke hunden smerte.

(link fjernet)

• #22   28. mar 2010 Haltien kan også give hunden piskesmæld og andre ryg/nakke-skader. Så den vil jeg kun anbefale som aller sidste løsning.

• #24   28. mar 2010 Jeg synes, det er noget af et toturinstrument.
    Måske det afhænger af hundens hovedfacon?

Deres sele synes jeg bedre om, da den bare får hunden til at dreje mod føreren, hvis den trækker. Resten af familien er glade for at bruge den.

• #26   28. mar 2010 har også brugt halti - når hunden går pænt så generer den heller ikke hunden.

• Carola B
    Carola B Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #27   28. mar 2010 1000 tak for alle de svar.;o) og link.
    Nu vil jeg bare lige sige at det var et spørgsmål ang . selen ikke ang. hvor vidt jeg træner mine hunde. Jeg er udemærket klar over at træning til hunden er det bedste .....det var simpelhen bare et spørgsmål ang.selen. Mine hunde går pænt .....ALLE 3...... og er og bliver trænet.

• #28   28. mar 2010 Personligt ville jeg altid invistere i operant træning evt personlig træning med figurant før jeg ville prøve andre ting.

Husk altid først at anvende remiderne når du har fået en grundig instruktion.

Haltien skader mere end den gavner derimod er canny collar meget bedre da den ikke skader hunden prøv at se video her

Instruktion til canny collar http://www.youtube.com/watch?v=KxLAntnb2IM

Brug af canny collar http://www.youtube.com/watch?v=a8EA7zXYXZE

• #29   28. mar 2010 .::$::. Reiki Master .::$::.

Nu er jeg ikke så meget inde i brugen af den slags remedier - men hvad er forskellen på den du linker til, og så en halti ??

For mig at se, sidder remmen i begge tilfælde lige under øjnene på hunden ... og det må da være voldsomt generende og påføre hunden ubehag / smerte ??

Der er vel en grund til, at begge grimer virker så enormt effektivt som man kan se de gør på filmen ...

• #30   28. mar 2010 - Martine -

Haltien får hundens hoved til at dreje af ind mod ejeren, hvilket kan give skader i nakken ved forkert brug.

Canny collar drejer ikke hovedet, men lægger kun et pres på, som slet ikke kan skade i samme omfang, og som bedre kan sammenlignes med effekten når man strammer et halsbånd med kvæl..

• #32   28. apr 2010 vi havde den på vores gravhund i 2 uger, og træk aldre igen. (og hun var slem til det)
    Af personlig erfaring anbefaler jeg den (=

• #33   24. apr 2011 Hmm... ja først og fremmest er der træningen... når det så er en hund man lige har fået, er det jo ikke en mulighed og jeg kan ikke holde min hvis ikke jeg får lidt hjælp... altså kan vi ikke gå tur uden "hjælpemidler"

en sele er det sidste alternativ til træning...! det er jo at opfordre hunden til at gå forrest, men hvor langt foran må den så gå... hundens skulder skal jo være ved dit ben... det duer ikke med en sele... ... hmm

Halti snudesele har jeg brugt i mange år på min gamle schæferbla. og hun har hverken fået piskesmæld eller problemer med øjnene eller lign... hun vil gerne have den på ellers ville hun ikke sidde og dirre når jeg finder den frem... (ligesom lige inden jeg siger "wærsgo spis")

Men at finde en der kan passe til Zeus er ikek ligetil... her duer en halti nemlig ikke da den bliver alt for stor i snudepari, men sidder elelrs perfekt ved nakke/øjne ... nogle gode bud her... og NEJ tak til gå pænt seler, men smertetilførsel ved forben... det har han nu ikke brug for...

Kommentér på:
Halti sele..(til snuden)

Annonce