Så fik vi konstateret hoftedysplasi. Så fik vi konstateret hoftedysplasi.
Hej alle sammen.
I dag var Balder så henne og blive kasteret og samtidig fik vi taget billeder af hofterne.
Dyrlægen mener det er en E hofte og højre side måske en D hofte, men siger at vi kan med det rette kost tilskud og ingen særlig motion kan holde det nogenlunde nede og at han senere kan opereres for det.
Hvad er jeres mening, jeg er meget slået ud, så negative ting der gør mig mere ked, er IKKE til gavn i dag..
Min kæreste siger det ikke er en dødsdom, og det samme sagde dyrlægen, og mente at hvis de blev sendt til Dansk hunde noget, ville de måske mene noget andet....
Hjælp med gode råd..
Balder er 1 år og er slet ikke mærket af hofterne.
Rikke
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Men kors hvor er det synd for jer alle!
Kontakt din opdrætter - de sidder sansynligvis inde med råd og vejledning
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Det er så det vilkår I og hunden skal leve med og hvem ved, det kan måske blive en god rejse alligevel
Held og lykke med det......
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 205
Har været meget nede i dag, og nu må vi bare undersøge kosttilskud osv.. Vi har aldrig dyrket spring mortion med ham osv, og kommer heller ikke til det nu..
Han er jo bare en familie hund, og den bedste af slagsen, synes vi jo.. Men nu skal alt undersøges, og så skal han ha det godt, og håber at hvis der kommer nogle problemer, at han kan opereres..
Igen tak søde mennesker..
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.475
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.287
men stakkels jer..........trøstekrammer fra os
jun 2009
jul 2006
De er billige og produkterne er i orden - bruger dem selv:-)
jun 2009
Ps.. Så blev han jo kasteret i dag, da han er lidt for markant over for andre hunde, og vi håber i det hele taget han falder lidt til ro, men der vidste vi heller ikke noget med hoften endnu, men vi må se om vi ikke kan gøre noget smart, for at han får det bedst muligt.
jul 2006
jun 2009
Dem han er vokset op med, er der igenting galt.. Han er meget på vagt, og skal lige gø lidt af visse hunde, og andre er han ligeglad med..
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
www.skyescot.dk
jul 2006
Rikke: det var også kun en tanke:-)
jun 2009
Ja tror også at det er hans pubetet der reagere, for det er de sidste 2 mdr, han har forandret sindet overfor hunde, ellers har han elsket alle hunde før det. Men tanken ku da være rigtig Sarah..
Chine: Hvem er dylle? Hehe.. Og hvorfor det høje indhold af Glucosamin og Chondroitin?
Der er så meget at vælge imellem, så ved slet ikke mine levende råd..
jul 2006
jun 2009
Vil lige gi jer alle en STOR TAK for jeres søde måde at være på, søde svar og gode råd..
Synes tit man kan få dårlig tilbage melding herinde, i nogle ting som man er uvidende i. Men hold da op, alle de søde mennesker har da lige været på i aften..
Tak for støtten, og jeg HÅBER min Balder dreng blir 14 år, mindst.. Smiler.. Jeg vil gøre mit til det, nu skal der bare ligges en plan for hvordan vores liv skal se ud..
jun 2009
Og nu du siger de løber ikke så billedet, hvad mener du med det?
MV Rikke
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
For man kommer til at stå i en situation, hvor man rigtig gerne vil pakke hunden ind for at undgå, at den får problemer med sin HD. Og i det forhold er der et stort dilemma, som Pia også er inde på - for skal hunden leve fuldt ud, og så måske leve kort, eller skal den begrænses i sine udfoldelser, så den kan leve langt.
Man bliver som hundeejer nødt til at træffe nogle valg i forhold til hundens livskvalitet, og det er ikke ret nemme valg.
For mig, der jo elsker racen og ved, hvor glade og legesyge de er, så ville jeg ikke kunne leve med at skulle have en hund, der skulle begrænses alt for meget. Og selvom jeg på den sidste dag ville hade den beslutning jeg tidligere havde truffet, ville jeg vælge at lade hunden leve sjovt, men naturligvis fornuftigt. Kun med få helt oplagte begrænsninger (voldsomt ledbelastende aktivitet).
Det er et svært valg I skal træffe - men I kan samtidig være glade for, at I stadig har muligheden for at give jeres hund et rigtig dejligt liv, selvom den har fået sådan en diagnose.
MANGE hunde lever helt fint på trods af sådan en.
jun 2009
Vi har trapper ud i haven, og der laver vi en rampe nu i disse påske dage, og ellers vil vi gå med ham, evt svømning, og så går vi til klikker træning og vil lave spor med ham, så han blive aktiviteret ved at skulle tænke..
Nu er det fra start en familie hund vi ville ha, og på den måde havde vi ikke den store tanke om at han skulle bruges til noget vildt, så vi fortsætter med det vi gør, og sætter selvfølgelig nogle flere begrænsninger, som vi ikke har gjort før med enkelte ting..
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Dårlige hofter er bestemt ikke lig med en dødsdom ... min gamle labrador blev godt og vel 13 år samt A-hund i DcH - med to E-hofter !!!
MEN ... det kræver at man holder godt øje med hunden. Begynder den at vise ændret adfærd skal man reagere ASAP. Evt. kan man smertestille den i en periode og se om den så igen ændrer adfærd. Er dette tilfældet, må man så tage beslutningen om hundens fremtid derfra !
/Carina
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 107
feb 2006
D og E er jo noget helt andet. Nogle racer klare det helt uden problemer at have HD og andre får meget hurtiger problemer.
feb 2006
jun 2009
feb 2006
B er ikke HD og C er let - derfor jeg skrev som ejg gjorde. Opmuntre må man da altid ... det er der da intet i vejen med. Jeg ville vel egentlig bare opmuntre dig, ved at sige at din hund jo kun har let HD på den ene hofte - ikke verdens undergang. Men som jeg skriver så har nogle racer større problemer med HD en andre og kan få genere ved selv C hofter - andre racer klare D og E uden problemer - selv om der selvfølgelig er undtagelser.
feb 2006
Ang opmundring så kan jeg godt forstå at du gerne vil opmuntres og ikke alle hunde er ens - men en ting du er nød til at holde dig for øje, er at lige netop schæferen er en race der ofte får problemer, hvis de så tidelig som din får konstateret HD i så svær grad. Jeg skriver det ikke for at gøre dig ked af det, men for at du kan tage dine forholdregler og passe på ham, men det er også super vigtig at du styrker hans muskler uden at belaste hans led - feks svømning.
Trapper, spring osv er bandlyst.
jun 2009
Det er er underlig er at han viser ingen tegn på det OVERHOVED.. Hunde der har hofte problemer vil ligge varmt, han vil altid ligge koldt, og er en ude hund, der helst vil være ude.. Og hvis det stod til ham, løb han og hoppede alt han kunne. En er en vild en.. Men han er også en baby endnu, og han kan få ondt senere, så vi tager alle forholdsregler.. Men det hele kan ikke laves om på 1 dag, vi fik beskeden for 2 dage siden, så vi er først ved at udtænke planer.
Dyrlægen ville heller ikke give mig et konkret svar, hun ku ikke sætte et ordentlig bogstav på.. Jeg sku presse hende for at sige noget. Så sagde hun at hvis det blev sendt ind til dansk hunde noget, sagde de måske noget andet, ved ikk om hun ikke havde forstand på det. Men jeg selv, ku godt se der var forskel på hofterne på billedet.
feb 2006
Jeg har selv haft en hund der fik konatateret HD E og hun anede det ikke. Vi opdagede det kun fordi hun skulle tjekkes inden avl...hun blev selvfølgelig ikke brugt. Hun hoppede og dansede rundt og havde det super. Desværre dødede hun af kræft da hun var 3 år - men hendes søster lever endnu, er 11 år og har HD D - dog kan man godt se da hun blev ældre at hun ikke er super i bagtøjet.
Jeg er vokset op med schæfer,så da min dyrlæe sagde at det så rigtig galt ud med min boxer, begyndte jeg simpelthen at tude, så jeg var sikker på at det var dødsdommen over min hund - han trøstede mig og sagde at han pt aldrig havde aflivet en boxer pga HD.
Det lyder super med de tiltag i er ved at gøre - og så svømning, vil være super. Det behøver ikke være i en svømmehal, men kan også være i en sø og ligende.
feb 2006
Rikke: Tak...:0)..ville bare opmuntre dig lidt for jeg følte nøjagtig det samme netop pga uvidenhed om HD...;o)
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
<b>B/C hofter er jo overgang i den ene og let i den anden ... det skulle da nødtig give hunden problemer..... det er jo fint nok til at måtte bruges i avl</b>
En C-hofte KAN da være meget værre end en E-hofte!
Ved C hofter er der typisk kontakt mellem lårbensknoglen og hofteskålen, hvilket kan være meget mere smertefuldt end en E-hofte, hvor de to dele ikke har kontakt med hinanden...
/Carina
feb 2006
dec 2016
Følger: 2 Svar: 1
så jeg ved hvad vi kan gøre for ham hvad man eventuelt ikke bør gør med ham så jeg forstår dig enorm godt
Så fik vi konstateret hoftedysplasi.