4.279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Så fik vi konstateret hoftedysplasi. Så fik vi konstateret hoftedysplasi.

Hej alle sammen.

I dag var Balder så henne og blive kasteret og samtidig fik vi taget billeder af hofterne.
Dyrlægen mener det er en E hofte og højre side måske en D hofte, men siger at vi kan med det rette kost tilskud og ingen særlig motion kan holde det nogenlunde nede og at han senere kan opereres for det.

Hvad er jeres mening, jeg er meget slået ud, så negative ting der gør mig mere ked, er IKKE til gavn i dag..
Min kæreste siger det ikke er en dødsdom, og det samme sagde dyrlægen, og mente at hvis de blev sendt til Dansk hunde noget, ville de måske mene noget andet....

Hjælp med gode råd..
Balder er 1 år og er slet ikke mærket af hofterne.

Rikke

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så fik vi konstateret hoftedysplasi.
  • #1   31. mar 2010 Det er meget svært at spå om fremtiden.
    Men kors hvor er det synd for jer alle!

Kontakt din opdrætter - de sidder sansynligvis inde med råd og vejledning

• #2   31. mar 2010 Se sådan på det at I allerde nu ved det og kan gøre alt det forebyggende, der evt kan mindske udviklingen. Det er da godt han ikke blev ældre før det blev opdaget, så var det måske for sent.
    Det er så det vilkår I og hunden skal leve med og hvem ved, det kan måske blive en god rejse alligevel smiley
    Held og lykke med det......

• #3   31. mar 2010 Sikke noget møg.. Kan sagtens sætte mig ind i hvad i føler lige nu. Bella har fået patella. Dyrlægen sagde til mig igår, at vi skal tænke over at lade være med at operere, og nyde hende imens hun har det godt. Operationen er ikke så let for hende, fordi hun er så stor. Vi fik samtidigt HD fotograferet hende, og hun ligger imellem B-C. Mit råd til jer er, nyd ham så længe han har det godt, og der kan jo trods alt gå mange år.. Så skal vi ikke bare krydse alt hvad krydses kan for vores dejlige hunde. Kram herfra.

• #4   31. mar 2010 Tak for jeres søde ord, det får mig virkelig i bedre humør..

Har været meget nede i dag, og nu må vi bare undersøge kosttilskud osv.. Vi har aldrig dyrket spring mortion med ham osv, og kommer heller ikke til det nu..
    Han er jo bare en familie hund, og den bedste af slagsen, synes vi jo.. Men nu skal alt undersøges, og så skal han ha det godt, og håber at hvis der kommer nogle problemer, at han kan opereres..

Igen tak søde mennesker..

• #5   31. mar 2010 Min Border collie blev 11 år med D2 hofter. Hunden skal ikke overbelastes, men det er vigtigt den er i god form så musklerne er med til at holde det på plads.

• #6   31. mar 2010 Altså jeg havde en golden til redningshundetræning. Han blev svømmet meget og var virkelig en hund med gang i. De fotograferede ham da han var 2 år og fik E hofter. Det var muskler der holdt sammen på ham. Han lever fint idag. Han blev ikke redningshund men har et godt liv med spor og svømning.

• #7   31. mar 2010 det behøver ikke være en dødsdom.....

men stakkels jer..........trøstekrammer fra os

• #8   31. mar 2010 Tak for jeres søde ord, jeg er nok også bare over nervøs, men som i ved, er det som et barn for en.. Pyhaaa.. Tror jeg vil overveje noget svømning, og godt kosttilskud..

• #9   31. mar 2010 (link fjernet)

De er billige og produkterne er i orden - bruger dem selv:-)

• #10   31. mar 2010 Tak Sarah.. Undersøger med det samme smiley

Ps.. Så blev han jo kasteret i dag, da han er lidt for markant over for andre hunde, og vi håber i det hele taget han falder lidt til ro, men der vidste vi heller ikke noget med hoften endnu, men vi må se om vi ikke kan gøre noget smart, for at han får det bedst muligt.

• #11   31. mar 2010 Rikke det er jo ikke umuligt at det agressive kommer sig af han har ondt..det skulle gerne hjælpe med kosttilskuddene ellers må i bede dyrlægen om noget smertestillende til at teste om det er smerter eller fordi han bare er sådan..:-)

• #12   31. mar 2010 Han er kun meget markant over for visse hunde, dog ikke alle, og meget nydgerrig på hunde.. Så kan ikke se det sku være smerter, tror det nu ikke, for han halter ALDRIG eller har svært ved at rejse sig ellers lign.. Og ellers er han bare en mega glad hun.. Har hørt fra andre der har same far som ham, at de heller ikke kan så godt med andre hunde..
    Dem han er vokset op med, er der igenting galt.. Han er meget på vagt, og skal lige gø lidt af visse hunde, og andre er han ligeglad med..

• #13   31. mar 2010 kan kun anbefale hokamix

www.skyescot.dk

• #14   31. mar 2010 Anne P : det kan jeg så kun give dig ret i;-)

Rikke: det var også kun en tanke:-)

• #16   31. mar 2010 Tak Kim D, det var sødt sagt smiley

Ja tror også at det er hans pubetet der reagere, for det er de sidste 2 mdr, han har forandret sindet overfor hunde, ellers har han elsket alle hunde før det. Men tanken ku da være rigtig Sarah..

Chine: Hvem er dylle? Hehe.. Og hvorfor det høje indhold af Glucosamin og Chondroitin?

Der er så meget at vælge imellem, så ved slet ikke mine levende råd.. smiley

• #17   31. mar 2010 Rikke: Dylle er bare Tines måde at sige dyrlæge på;0)

• #18   31. mar 2010 Hahaha.. Der kan man bare se..

Vil lige gi jer alle en STOR TAK for jeres søde måde at være på, søde svar og gode råd..

Synes tit man kan få dårlig tilbage melding herinde, i nogle ting som man er uvidende i. Men hold da op, alle de søde mennesker har da lige været på i aften..

Tak for støtten, og jeg HÅBER min Balder dreng blir 14 år, mindst.. Smiler.. Jeg vil gøre mit til det, nu skal der bare ligges en plan for hvordan vores liv skal se ud.. smiley

• #19   31. mar 2010 Chine: Har du set mit sidste spørgsmål...?
    Og nu du siger de løber ikke så billedet, hvad mener du med det?

MV Rikke

• #22   1. apr 2010 Som det er pointeret mange gange i tråden, så er det heldigvis ikke en dødsdom, men det er noget, der måske gør jeres liv med hunden en anelse mere kompliceret.

For man kommer til at stå i en situation, hvor man rigtig gerne vil pakke hunden ind for at undgå, at den får problemer med sin HD. Og i det forhold er der et stort dilemma, som Pia også er inde på - for skal hunden leve fuldt ud, og så måske leve kort, eller skal den begrænses i sine udfoldelser, så den kan leve langt.

Man bliver som hundeejer nødt til at træffe nogle valg i forhold til hundens livskvalitet, og det er ikke ret nemme valg.

For mig, der jo elsker racen og ved, hvor glade og legesyge de er, så ville jeg ikke kunne leve med at skulle have en hund, der skulle begrænses alt for meget. Og selvom jeg på den sidste dag ville hade den beslutning jeg tidligere havde truffet, ville jeg vælge at lade hunden leve sjovt, men naturligvis fornuftigt. Kun med få helt oplagte begrænsninger (voldsomt ledbelastende aktivitet).

Det er et svært valg I skal træffe - men I kan samtidig være glade for, at I stadig har muligheden for at give jeres hund et rigtig dejligt liv, selvom den har fået sådan en diagnose.
    MANGE hunde lever helt fint på trods af sådan en.

• #23   1. apr 2010 Ja det er også mere ment i sjovt, når jeg skriver at han må blive 14 år.. Lige nu sidder jeg bare i en virkelighed med en skøn legesyg hund på 1 år, kan kan slet ikke forholde mig til det der skal ske.. Han virker som en konge der kan alt, og fatter ikke at han i bund og grund er som en gammel mand i benene..

Vi har trapper ud i haven, og der laver vi en rampe nu i disse påske dage, og ellers vil vi gå med ham, evt svømning, og så går vi til klikker træning og vil lave spor med ham, så han blive aktiviteret ved at skulle tænke..

Nu er det fra start en familie hund vi ville ha, og på den måde havde vi ikke den store tanke om at han skulle bruges til noget vildt, så vi fortsætter med det vi gør, og sætter selvfølgelig nogle flere begrænsninger, som vi ikke har gjort før med enkelte ting..

• #24   1. apr 2010 Hejsa...

Dårlige hofter er bestemt ikke lig med en dødsdom ... min gamle labrador blev godt og vel 13 år samt A-hund i DcH - med to E-hofter !!!

MEN ... det kræver at man holder godt øje med hunden. Begynder den at vise ændret adfærd skal man reagere ASAP. Evt. kan man smertestille den i en periode og se om den så igen ændrer adfærd. Er dette tilfældet, må man så tage beslutningen om hundens fremtid derfra !

/Carina

• #25   2. apr 2010 Bumo fik konstanteret B/C-hofter her for ikk så lang tid siden, var selv helt nede i kulkælderen da jeg fik det afvide, men havde en rigtig sød dyrlæge der også sagde at det var altså ikk jordens undergang , man skulle bare begrænse nogen ting, såsom at ha linie på op af trapper, ikk la den gå så meget på hård grund, også skal den helst ikk trække så meget, også - kost til følsomme led, også gav han mig verdens bedste råd: hundesvømning, Bumo har simpelthen bygget så meget muskel på bagbenene og jeg kan sku ikk mærke på ham at han har HD, da jeg følger alt hvad min dyrlæge har rådet mig til, og slf skal man jo også la hunden være HUND, som min dyrlæge også sagde, så op med humøret ved lige nøjagtig hvodan du har det men hvis du tager imod råd osv, og ta en snak med nogen hvis hunde har levet med det i årvis det hjælper altså også da man opdager at alt ikk er så sort/gråt trods HD....store hundekram herfra...

• #26   2. apr 2010 B/C hofter er jo overgang i den ene og let i den anden ... det skulle da nødtig give hunden problemer..... det er jo fint nok til at måtte bruges i avl

D og E er jo noget helt andet. Nogle racer klare det helt uden problemer at have HD og andre får meget hurtiger problemer.

• #27   2. apr 2010 Han har b på det ene og C på det andet, man har vel lov til at opmuntre selvom man har en hund der ikk har hofterne der skrives om det sku da aldrig shovt at få konstantret HD på sin hund...men skal man kun skrive da hvis ens hund har d og E..det skriver Rikke G, jo intet om tror bare hun vil opmuntres lidt med gode råd og opmundtring slf..sådan forstår jeg det da

• #28   2. apr 2010 Ja helt klart, jeg tager alle gode råd og opmundring til mig smiley

• #29   2. apr 2010 Mickey: jeg skriver ikke at du ikke må opmuntre ... jeg forstå bare ikke at du skriver at du er i kulkælleren,fordi din hund har B/C - det er nu engang noget andet end D og E.
    B er ikke HD og C er let - derfor jeg skrev som ejg gjorde. Opmuntre må man da altid ... det er der da intet i vejen med. Jeg ville vel egentlig bare opmuntre dig, ved at sige at din hund jo kun har let HD på den ene hofte - ikke verdens undergang. Men som jeg skriver så har nogle racer større problemer med HD en andre og kan få genere ved selv C hofter - andre racer klare D og E uden problemer - selv om der selvfølgelig er undtagelser.

• #30   2. apr 2010 Rikke: jeg kan godt forstå at du gerne vil have godt råd og det skriver jeg også længere oppe - vi har super erfaring med at give Hokamix som kosttilskud.
    Ang opmundring så kan jeg godt forstå at du gerne vil opmuntres og ikke alle hunde er ens - men en ting du er nød til at holde dig for øje, er at lige netop schæferen er en race der ofte får problemer, hvis de så tidelig som din får konstateret HD i så svær grad. Jeg skriver det ikke for at gøre dig ked af det, men for at du kan tage dine forholdregler og passe på ham, men det er også super vigtig at du styrker hans muskler uden at belaste hans led - feks svømning.
    Trapper, spring osv er bandlyst.

• #31   2. apr 2010 Ja jeg ved godt det er en race der ikke får det nent måske.. Vi har trapper ud i haven og tager ham den anden vej, og vi skal ha lavet en rampe af en slags han kan gå ud på. Han er kun 1 år, og springer lidt rundt nogle gange når han leger, men vi spiller ikke bold med ham mere, på en vild måde, og vi går heller ikke til træning der indvolvere spring.

Det er er underlig er at han viser ingen tegn på det OVERHOVED.. Hunde der har hofte problemer vil ligge varmt, han vil altid ligge koldt, og er en ude hund, der helst vil være ude.. Og hvis det stod til ham, løb han og hoppede alt han kunne. En er en vild en.. Men han er også en baby endnu, og han kan få ondt senere, så vi tager alle forholdsregler.. Men det hele kan ikke laves om på 1 dag, vi fik beskeden for 2 dage siden, så vi er først ved at udtænke planer.

Dyrlægen ville heller ikke give mig et konkret svar, hun ku ikke sætte et ordentlig bogstav på.. Jeg sku presse hende for at sige noget. Så sagde hun at hvis det blev sendt ind til dansk hunde noget, sagde de måske noget andet, ved ikk om hun ikke havde forstand på det. Men jeg selv, ku godt se der var forskel på hofterne på billedet.

• #32   2. apr 2010 jeg tror der er mange skrøner omkring, hvordan en hund med HD opføre sig og hvad den kan og ikke kan.
    Jeg har selv haft en hund der fik konatateret HD E og hun anede det ikke. Vi opdagede det kun fordi hun skulle tjekkes inden avl...hun blev selvfølgelig ikke brugt. Hun hoppede og dansede rundt og havde det super. Desværre dødede hun af kræft da hun var 3 år - men hendes søster lever endnu, er 11 år og har HD D - dog kan man godt se da hun blev ældre at hun ikke er super i bagtøjet.
    Jeg er vokset op med schæfer,så da min dyrlæe sagde at det så rigtig galt ud med min boxer, begyndte jeg simpelthen at tude, så jeg var sikker på at det var dødsdommen over min hund - han trøstede mig og sagde at han pt aldrig havde aflivet en boxer pga HD.

Det lyder super med de tiltag i er ved at gøre - og så svømning, vil være super. Det behøver ikke være i en svømmehal, men kan også være i en sø og ligende.

• #33   2. apr 2010 Platugler: Nej det der nok nogen der ikk forstår man er men jeg har faktisk først fået konstanteret det i i en alder af 5 år(bumo) vidste overhovdet ikk at han havde det, da han jo intet tagn havde vist før her for nogen måneder siden i en alder af 5...og havde aldrig læst eller hørt noget om Hd bare hørt navnet hvis du forstår...så blev sku ret ked af det, da jeg seriøst troede at Bumo bare ville blive en grønsag, vidste intet overhovdet om Hd og at der var foskellige arter( a,b,c osv) så håber du lidt kan se min mening i mit indlæg nu...og elsker stadig de råd osv jeg får fra folk der kender meget til HD...:0)
    Rikke: Tak...:0)..ville bare opmuntre dig lidt for jeg følte nøjagtig det samme netop pga uvidenhed om HD...;o)

• #34   2. apr 2010 Platugler >

<b>B/C hofter er jo overgang i den ene og let i den anden ... det skulle da nødtig give hunden problemer..... det er jo fint nok til at måtte bruges i avl</b>

En C-hofte KAN da være meget værre end en E-hofte!

Ved C hofter er der typisk kontakt mellem lårbensknoglen og hofteskålen, hvilket kan være meget mere smertefuldt end en E-hofte, hvor de to dele ikke har kontakt med hinanden...

/Carina

• #35   2. apr 2010 Carina: det kan jeg ikke kunne sige - ved bare at der er stor forskel fra race til race .... har aldrig hørt om en boxer med C hofter der har haft problemer

• Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 2 Svar: 1
    #36   11. feb 2018 Jeg har lige læst med da vores schæfer på 1 år også har konstateret hofdedysplasi i januar mdr .. C D hofte mente dyrlægen
    så jeg ved hvad vi kan gøre for ham hvad man eventuelt ikke bør gør med ham så jeg forstår dig enorm godt

profilbillede
Kommentér på:
Så fik vi konstateret hoftedysplasi.

Annonce