{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Jeg elsker jagthunde! {{forumTopicSubject}}

Ihhh jeg kan blive helt blød i knæerne af at sidde og kigge på labrador, ruhåret hønsehund og weimaraner. Og cockere, selvfølgelig! smiley Havde jeg et stort hus, så havde jeg også en af hver og et jagttegn. Jeg syntes virkelig at jagthunde er nogle skønne hunde!

Er der andre end mig der har det sådan med nogle bestemte typer hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg elsker jagthunde!
  • #1   1. apr 2010 Næææ sådan har jeg det med spidshundene smiley

• #2   1. apr 2010 helt sikkert - mit hjerte ligger hos toy racerne

• #3   1. apr 2010 Jeg har det sådan med de fleste selskabshunde med frisure - altså dem der er passet og plejet til den store guldmedalje. Pudler, Chinese Crested, Malteser, Shih Tzu, Löwchen osv.

Elsker at kigge udstillinger bare for at se hunde af den type, når de er aller pænest og sidder og sukker over dem alle smiley

• #4   1. apr 2010 hvad er der ved jeres yper hunde som gør at i er så glade for dem?

Det jeg godt kan lide ved jagthunde at deres drive når man er ude i feks. skoven. Det er så skønt at se dem hvor de hører hjemme og de går med snuden i jorden. Jeg holder ihvertfald meget af at være ude med Bella og få hende til at bruge sit lille kønne hoved. Hihi!

• #5   1. apr 2010 Jow da, bare med hyrdehunde. Der er noget ved den hurtigheded, adrætheden og intensiteten ved de drivende hyrdehunde, der næsten helt kan få tårerne frem i øjnene på mig. Skal så siges, at jeg også sagtens kan græde over en flot hest, selvom jeg ikke er hestemenneske...haha.

Men, jeg har også en svaghed for de store elegante jagthunde racer: Irsk Ulvehund, Skotsk Hjortehund, Borzoi, Afghansk Mynde osv. Jeg synes de er ufattelig smukke, meeen foretrækker kun at kigge på dem. Skal ikke nødvendigvis eje en. smiley

• #6   1. apr 2010 Jeg har det ikke sådan med en hel gruppe af hunde, men har det bestemt sådan med Bull Terriere - både standard og miniature versionen.

- Og det der gør det.. Jamen, deres livsglæde og uovertrufne humor smiley

• #7   1. apr 2010 Jeg har det faktisk ikke med bestemte typer hunde - for mig er det meget udefinerbart.
    Hunde med drive tiltrækker mig.
    Hunde med en flot og tegnet muskulatur gør også.
    Hunde, der har ulvetræk ligeså.
    Hunde med store hoveder
    Hunde, hvis øjne udstråler intelligens og personlighed

De eneste, der ikke generelt får mig til at blive blød i knæene er små hunde, men der er individer, der virkelig tiltaler mig.

Men - når alt kommer til alt, så må jeg indrømme, at jeg ikke kan komme i tanker om nogen hunderacer eller hundetyper jeg ikke synes er smukke og fascinerende.

• #8   1. apr 2010 Nina: For mig er det pelsen - ikke bare slasket tilfældig pels, men det faktum at man kan få en hund til at ligne alt andet end en alm tilfældig hund.
    Den måde det flyver i vinden på når de løber og går - og de små sløjfer og det faktum at nogen har brugt timer og atter timer på at få hunden til at se sådan ud.

Elsker hunde med frisure!! smiley Hehe

• #9   1. apr 2010 Elsker store hunde med "deller!"/rynker.. hehe

Men ellers er jeg vild med labber og rottweiler. (2 ret forskellige racer, I know)

Er vild med labbens lyst til at behage og arbejde.

Og er vild med rottweilerens selvstændighed og arbejdsglæde.

Og begge hunde, er i mine øjne utroligt smukke og intelligente!

• #10   1. apr 2010 (link fjernet) 21:50:16

det er kan man da ikke andet end elske.. visdom og personlighed så det batter *gg*

• #11   1. apr 2010 Sådan har jeg det med STORE hunde. smiley
    Ikke nogen speciel egenskab hos hundene, bare store. smiley

• #12   1. apr 2010 Jeg elsker labberne p.gr.a. deres glæde for vand........................................................... eller nowet!!:

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=24513

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=48796

• #14   1. apr 2010 jeg eeelsker os jagthundende.. Har selv 2 brune labbere.. det jeg elsker mine hunde for, er vores samarbejde når vi er på jagt.. Vi har et stærkt bånd til hinanden, og jeg stoler på dem 100 %..

• #15   1. apr 2010 Jeg ELSKER også jagthunde.. også fordi jeg intra mig meget for jagt.. !!!
    har selv en gravhund som er meget god.. smiley

Men elsker også de store som newfoundlænder Fx, og sådan nogle hunde..!!!
    for de er så dejlig store bamser..

Jagthunde fordi det er spændene se hvordan de arbejder.!!
    Også med hyrdehunde...
    Men der er så mange racer der er skønne.!!

• #16   1. apr 2010 haha fedt at se at det ikke kun er mig der elsker jagthunde!

Jeg overvejer også meget meget stærkt at tage jagttegn. Har faktisk lige siddet og læst en masse om jagttegn på nettet og jeg tror virkelig at det kunne være spændende at tage og så begynde at tage på jagt i ny og næ. Enten med Bella eller også kunne jeg få mig en større jagthund og jage større dyr, så som ræve.

• #17   1. apr 2010 Jeg er også enormt glad for jagthundens drive og egenskaber.

F.eks. i dag var jeg i skoven og jeg kan falde helt i staver, når jeg ser ham går rundt med snuden i jorden, snuse, grave efter mus..
    Når han har fået færten af noget, så kører det hele på ham og det "drive" er så fedt.
    Hans enorme gode evne til at ville og ikke give op. Kaster man en pind og han ikke har set, hvor den lander, søger han indtil han finder den, uanset områdets størrelse.

Mickey er en blanding af labrador og tysk ruhåret (ruhåret hønsehund).

Laddie (en sheltie), som er min bonus hund, er jeg selvfølgelig enorm glad for, men han vil aldrig være en hund, som "passer til mig"...

• #18   1. apr 2010 Jeg er helt tosset med Stående hønsehunde.

Nina H - Jeg bor i en 2 vær lejlighed i Hvidovre med 2 korthåret hønsehunde og har jagttegn. Mine hunde er sunde, glade og får alt den motion de behøver (og sikkert også mere til smiley ) Så kom ikke her og sig at man behøver at have en stor gård eller lign. for at have jagthund.

• #19   1. apr 2010 Laura A - fik du jagttegn før eller efter du havde fået dine hunde?

Cat. F - det var faktisk efter at have kigget på din ruhår at jeg fik lyst til at skrive denne tråd. Hehe

• #20   2. apr 2010 Jeg er specielt vild med Weimaranere. Er opvokset med dem, men vil ikke selv gå på jagt, så synes, det ville være synd at have en, der "kun" skulle i skoven osv. Men hold da op nogle fantastiske hunde!

• #22   2. apr 2010 Cat. F - jamen han ser så skøn og fræk ud! Hihi

*Maria* - det ved jeg godt. Men jeg tror virkelig at det kunne være fedt at gå på jagt! Snige sig rundt ude i naturen og skyde fasaner og ræve... Ved godt at det sikkert ikke helt er sådan en jagt foregår, men altså... hehe smiley

• #23   3. apr 2010 Nina H - Mine hunde var ca et halvt år da jeg begyndte at tage jagttegn. men havde været med på jagt som klapper og havde da også haft hundene med et par gange.. Det fedeste ved jagten er klart hundearbejdet.. smiley

Kommentér på:
Jeg elsker jagthunde!

Annonce