5.990 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

vægt skema ? lille hund ? vægt skema ? lille hund ?

Hej. .. vi købte hund igår, og jeg ville lige hører om der findes et vægt skema eller sådan noget ? ud fra højde og længde ? jeg syntes nemlig han er små fed *Gg*

Han er ca 28 cm ved skulderen (plus - minus en del pels.
og ca 30 cm lang , igen plus minus noget pels smiley
vejer 6,1kg

Han er en blandning af chihuahua og papillon .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægt skema ? lille hund ?
  • #1   3. apr 2010 natasja , det er det smiley hende vi købte af har haft ham fra hvalp , set mor og far og har haft fin kontakt til dem. han er 2½år gammel .

• #2   3. apr 2010 men er der så nogle der kan fortælle mig hvad han burde veje ? smiley

• #3   3. apr 2010 En blanding kan man ikke sætte vægtskema på.. Min egen blanding "burde" efter sine racers blanding veje omkring 30 kg.. Og han vejer så 40..

Du må vente og se til hunden er udvokset og har en passende kropsbygning - hvad den vejer der; det er hvad den bør veje =)

• #4   3. apr 2010 M og familie. Jeg vil give dig ret i at ud fra din beskrivelse, vejer han for meget.
    Tror ikke det gør noget hvis den kommer på slankekur.

Køb et godt slankefoder og giv mad ud fra hvad den burde veje.
    Jeg vil mene den burde veje omkring de 4-4 1/2 kg.
    Det er drøjt at komme i gennem men kan lade sig gøre.
    En 1/3 af maden bruges som guffet

• #5   3. apr 2010 nina: er en hund på 2 1/2 år ikke udvokset efter din mening? hos mig er den i hvert fald, og især når der er tale om en lille race..

Se på hunden, har den kurver og former, buer den fx ind efter brystkassen, har den "deller" ved siden af de ædlere dele, vralter den, er der gangbesvær osv. Joey vejer også meget af en lille hund at være, men han er i perfekt foderstand det til trods, så det er ikke altid du kan gå ud fra vægten..

• #6   3. apr 2010 jeg vil også sige - glem vægtskemaer. det er meget mere retvisende at se på hunden. når du mærker den henad siden skal du gerne kunne føle en antydning at ribbenene (ikke meget, bare konturerne). og som amicus skriver, har den deller rundt omkring eller problemer med at dreje sig hele vejen om og slikke sig bagi (som hunde jo gør). den skal være pæn at se på, glad, livlig og veltilpas. det kan du sikkert bedst vurdere selv når du er sammen med den.

• #7   3. apr 2010 mærk ham på ribbenene, du skal tydelig kunne mærke dem, er de pakket inde i fedt er han for tyk

• #8   3. apr 2010 jeg kan IKKE mærke ribben, jeg har ikke set ham slikke sig bagi, når jeg mærker på ham føler jeg lidt som man mærker på en gravidmave , total udspilet ...
    okay, jamen så vil vi gå igang, jeg syntes også at han ben er lidt små til ham smiley

jeg tror forresten også at han har madlede (altså at han ikke kan tage mere mad) så han spiser ganske lidt hundemad smiley men det er fint at den ikke er madglad .

tak for jeres svar smiley

• #9   3. apr 2010 Han har samme mål som min chihuahua/dværgpincher - Og hun vejer 3,5-3,6 kg. Og hun er i perfekt foderstand - Men hun er mere atletisk bygget end din blanding.
    Men umiddelbart synes jeg han lyder ret tung, og hvis du slet ikke kan mærke nogle ribben tror jeg han er lidt overvægtig (men tror han er kræftigere bygget end min)? : )

• #10   3. apr 2010 ja han er lidt kraftigere bygget , tror jeg , end din, det er bare alt den pels (ekstrem stor pels) og så at han ikke engang forsøger at slikke sig i rumpen smiley men hvis man kigger hans ben i hans profil, så ser de da ikke så kraftige ud , jeg vil jo gerne at det passer sammen det hele smiley og at hunden ikke tager skade hvis han er for stor , eller han er for stor, men hvor meget ? smiley

• #11   3. apr 2010 Altså, jeg kan på ingen måde vurdere om han er overvægtig ud fra billederne! Det hele er jo pels, det er noget nemmere med korthårede.. *GG* Men kan du ikke mærke ribben, så er han overvægtig, ingen tvivl.
    Hans idealvægt er jo meget svær at vurdere - men ud fra hans mål, tror jeg at han skal tabe omkring 1 kg - 5 kg for sådanne en blanding med pels, tror jeg er meget realistisk? : ) Men mærk på ham som gramene falder af.. : )

• #12   3. apr 2010 tak , ja det vil jeg gøre smiley altså jeg havde også tænkt at han skulle tabe 1kg og så må jeg tage den derfra, jeg ville bare lige hører at jeg ikke var den eneste der tænkte den tanke, det lyder jo af meget til sådan en lille fyr (:

• #13   3. apr 2010 hold da op smiley nu har jeg lige vejet ham selv , 6,8kg vejer han sørme c'',) jøøsses .

• #14   3. apr 2010 Hehe! : ) Ja en lille slakekur er nok en god idé så!

• #15   3. apr 2010 ja ved du hvad .. jeg kan ikke mærke nogen form for ribben , og længere nede på maven buler det endnu mere ud smiley ja altså hellere købe en overvægtig hund end en der fejler alt muligt andet *Gg*

• #16   3. apr 2010 hvis maven er meget hård og udspilet at mærke på, kan han også have problemer med fordøjelsen og have meget luft i maven, det passer sammen med hans madlede - han har simpelthen ondt i maven. måske du skulle tage et smut forbi dyrlægen med ham og få det tjekket på en eller anden måde. måske han skal have skånekost i en periode?

• #17   3. apr 2010 Synes også det lyder som om han er for tyk. M.h.t. den lidt udspilede mave: Har du fået checket ham for orm?

• #18   3. apr 2010 ja han har ikke orm, det blev tjekket ved sundhedstjek lige inden vi købte ham,

jeg har nok mere tænkt at med hans madlede , kan hænge sammen med at vi er 2. hjem ... altså samme ejer fra hvalp og 2½år frem.

jeg ringer til min dyrlæge hvis det ikke er blevet bedre tirsdag, han virker nemlig slet ikke til at have ondt i maven ..

jeg er blevet anbefalet at give ham ris , også fordi at hende der havde ham før lavede ´mad til ham , med krydderier og han fik deres aftensmad siden af + sin hundemad - dagligt , de var ikke helt danske og sikke mange krydderier i køkkenet + et ordenligt glas chili.. hun sagde at hans mave var vant til lidt af vært (ikke at jeg syntes at det er rigtigt) men det ville vel ikke skade at holde en riis kur nogle dage ?

• #19   3. apr 2010 han skal nok have lidt protein også, så en kombination af kogt kylling og ris ville være fin skånekost tror jeg...

• #20   3. apr 2010 Det kunne godt lyde som om han er blevet overvægtig/fejlernæret med alt det forskellige som de har givet ham. Prøv at give ham små mængder af et godt foder, uden for meget fedt og tilsætte lidt bouillon, tun i vand m.v., så han spiser sit foder og får godt gang i forbrænding og fordøjelse. Og så skal han have en masse motion.

• #21   3. apr 2010 kogt kylling, filet eller en hel kylling ? (altså ikke på engang) smiley og hvor længe tror i `? og slet ingen "hundemad" ?

han får mindst 3 lange gå ture om dagen, og så kommer han med ud (hvis han vil) hvergang vi går ud og ryger.
    så ja jeg tænkte også at motion måtte være en lille vej frem.

okay, så må jeg ud og kigge foder, jeg fik jo bare hans med (: rufus hedder det, jeg har aldrig hørt om det,

• #22   3. apr 2010 det lyder som noget fra supermarkedet. ikke at det ikke kan være godt nok, men måske er det ikke så godt for ham?

hvilken slags kylling er hip som hap, bare rent kød, evt uden skind. prøv med et par dage eller måske en uge og se om det hjælper. lidt kogte grønsager sammen med kylling og ris skulle også være godt. og så lad hundemaden ligge imens. lav evt nogle tern af kylling som du kan bruge til guffer. de kan med fordel tørres i ovnen i 20 min ved 150 grader, så er de ikke så snaskede at have i lommen smiley

• #23   3. apr 2010 tak smiley så kan han få blomkål i i aften(: det skal vi andre nemlig have .. nej noget billigt foder er vel meget godt :)jeg har bare aldrig lige set det mærke ,..

okay , ja altså , guffer er ikke nødvendigt, han vil nemlig ikke spise godbidder lige pt smiley men det skal da prøves . han har spist en kvart delle og delt 40g hunde mad med min kat i dag (katten gik til den ) .. så ja jeg glæder mig til at komme igang med noget skånemad (: det er da synd hvis han har ondt i sin lille mave (:

• #24   3. apr 2010 ja uha - kan levende forestille mig hvis det var mig, så ville jeg nok heller ikke have lyst til at spise noget...

• #25   3. apr 2010 nej , jeg havde nok heller ikke haft den store appetit smiley tak for rådet, jeg er ved at kokkerere *Gg*

• #26   3. apr 2010 Kylling, kogt fisk og godt udkogt ris skader i hvert fald ikke.

Rufus er et billigt discountfoder som sælges i Aldi. Ikke noget jeg vil anbefale.

• #27   3. apr 2010 fører aldi rufus ? det vidste jeg ikke smiley nej skal jeg vælge et billigt foder ville jeg anbefale det til 10kr kg i aldi , i en grøn pose , med 3kg i, den ligger godt i test smiley

jeg har givet ham kylling, ris , og blomkål, det var ikke meget han spiste, men lidt smiley så nu er min kat igang ;p

Kommentér på:
vægt skema ? lille hund ?

Annonce