{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Hvalp med dårlige tænder /hvad styrker {{forumTopicSubject}}


Hej

Min veninde har en hvalp på 8mdr, og af en eller anden årsag har han sarte tænder (bortset fra den mælketand han fik opereret ud i dag.. Den ville sgu ik ud selv)...
Men alle hans fortænder er knækket... Jo han leger vildt og støder ind i bordet...
Men min egen hund knækker ikke sine tænder...

Dyrlægen sagde til veninden at han havde meget dårlige tænder (ikke plak osv) af en hvalp at være (skal siges hun ikke har haft ham fra hel lille)....

Hvordan kan man styrke hans tænder, så de bliver tykkere... og stærkere og mere holdbare?
(hun fik ik lige spurgt dyrelægen)...

Er det kalk han mangler,,, eller?

Gode råd sødes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp med dårlige tænder /hvad styrker
  • #1   7. apr 2010 Har du nogen ide om, hvad han er blevet fodret med tidligere? For det kunnne godt tyude på fejlernæring. Har aldrig hørt om hvalpe med dårlige tænder.

    Men et godt sammensat hvalpefoder med masser af mineraler skulle jo være ok. Og derudover nogle ben at tygge i - gerne rå knogler, det kan hvalpe sagtens tåle, hvis de får lidt ad gangen - og evt. lidt yoghurt, ost og A38 som også indeholder kalk, fosfor m.m. Kød og knogler styrker, da de indeholder masser af kalk, jern, og andre mineraler, som er naturlige for hunden, og så får den brugt gummer og tænder ved at tygge og gnave, hvilket sætter gang i blodomløbet i gummerne.


  • #2   7. apr 2010 Der er intet at gøre .. tænderne er for længst færdigdannet og kan ikke længere opbygges.

  • #3   7. apr 2010 Miemiv: tak for dit svar. Jeg ved desværre ikke hvad han har fået tidligere.

    Platugler: Man kan så vidt jeg ved da altid forsørge at styrke dem, så de ikke bliver sværere og sværere, og til sidst falder et bort...
    Pt... er det "kun" halve fortænder... altså knækket vandret.


  • #4   7. apr 2010 Du kan undlade at give bideting og ligende, så de ikke slides - du kan kontakte en dyrlæge med speciale i tænder og evt få lagt et beskyttende lag på - MEN du kan ikke gøre tænder stærker... de er færdig og optager ikke kalk eller ligende mere... desværre.

Kommentér på:
Hvalp med dårlige tænder /hvad styrker

Annonce