{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.464 visninger | Oprettet:

Dårlige hvalpe ! {{forumTopicSubject}}

33 sekunder siden
hej HG.
Jeg vil lige advare jer. Jeg har købt en Old english bulldog ved Trine Østergaard, jeg måtte aflive den efter 5 mrd. pga. OCD i skuldre og albue det kostede 26,000kr i dyrlæge regning. og har gjort MEGET ondt på mig og min familie!!
da jeg tog kontakt til Østergaard var hun fuldstændig ligeglad !! og hun har bare travlt med at bortforklare !!! hun sælger hunde hvor der står i får stamtavle med, er heller ikke sandt, har stadig ikke modtaget stamtavle på den hvalp som vi fik aflivet, det er 7 mrd siden vi købte ham ! det er bare ikke iorden at en kennel kan blive ved på den måde. håber at i overvejer en ekstra gang inden i køber ved Østergaard Bulldog.
Venlig hilsen.


Kommentarer på:  Dårlige hvalpe !
  • #1   8. dec 2018 Puha en oplevelse smiley

  • #2   8. dec 2018 jeg havde en amerikans bulldog der var lavet af af to hunde fra Østergaard og kommer aldrig til at anbefale dem. har mange historier derfra. men øv at du har haft den oplevelse også ??. grundet det er jeg gået over til DKK racer og går meget op i sundhed

  • #3   8. dec 2018 Jeg er også begyndt at kigge efter " sunde " racer. for jeg har ikke lyst til at skulle dette igennem igen smiley

  • #5   8. dec 2018 Forstår jeg godt Thomas. men husk at læse op på racer og være kritisk og stil gerne sprøgsmåltegn til tingene. jeg bruger gerne 1- flere år på at finde den rette avler.

  • #6   8. dec 2018 jeg udstiller ikke nogle, jeg advare bare folk så de ikke kommer i samme kedelig situation som mig.
    og jeg ved en del om racen da jeg har haft dem i 10 år før den lille hvalp.



  • #7   8. dec 2018 Jeg har og gør altid en del ud af at sætte mig ind i racerne, da hunde virkelig har er min interesse smiley

  • #8   8. dec 2018 Jeg har også stået med en hund på knap 3 år, vi måtte sige farvel til. Hele kuldet var noget skidt, og den ene blev kun 9 mdr. De avlere var også fuldstændig ligeglade, og hold op hvor bliver hjertet knust, når man må give op,

  • #9   8. dec 2018 ja det er frygteligt ! det er jo ens lille " barn " eller sådan bliver hundene ihvertfald behandlet hos mig smiley hehe

  • #10   8. dec 2018 Først og fremmest, så er jeg da ked af det på dine og hundens vegne, føler med dig.

    Men du har jo din købskontrakt, hvor der vel står, at du får stamtavlen senere, samt alle dyrlægeerklæringerne ?

    Du har to års reklamationsret på hunden, så du tager købskontrakt og dyrlægeerklæringerne, går op til en advokat og stævner hende, det er det eneste rigtige at gøre, hvis hun skal stoppes, for hvis ingen gør noget, så bliver hun jo ved.
    Måske kan du finde frem til andre købere der har haft samme oplevelse, så kan i slå jer sammen.


  • #11   8. dec 2018 det var også lidt det jeg tænkte på da jeg skrev herinde, hvis man er flere til at står sammen, står man lidt bedre. jo jo jeg har skam kontrakt og dyrlægeerklæringerne samt røntgen billeder. jeg skulle have styr på tingene.

  • #12   8. dec 2018 Hvordan kan hun bortforklare ?

  • #13   8. dec 2018 Forbrug.dk


  • #14   8. dec 2018 ja, Jamen det er bare dårlige undskyldninger og løgn historier for at " trække tiden " i håb om at vi køre død i det tro jeg. ( Sådan virker det ihvertfald. )
    Både min kone og jeg har talt i tlf og skrevet med Østergaard kennel, og det er det indtryk vi står til bag med. smiley


  • #16   8. dec 2018 Nej det kunne man jo godt frygte smiley

    Men mange tak ! jeg skal nok skrive til dig smiley


  • #17   8. dec 2018 Det er så sørgeligt når en opdrætter ikke står ved deres avl. Det kan ske for en hver, at alt ikke går som det skal, men stå ved det.
    Jeg håber inderligt at i ikke giver op og opdrætter lære noget af det her ( selvom at jeg har mine tvivl om det sidste smiley )


  • #18   8. dec 2018 I alle de år jeg har kendt til OEB har jeg aldrig hørt noget godt om de fabrik, så hun bliver næppe klogere eller mere etisk...

  • #19   8. dec 2018 A - Jeg skulle altså ikke gennem forbrugerklagenævnet med Taliban.
    Jeg gik til advokat, og ifølge advokaten så ville han hive opdrætteren i retten, hvis ikke hun betalte.
    Det blev så ikke nødvendig, for lige så snart opdrætteren fik brev fra advokaten blev hun meget omgængelig og pengene kom straks.

    Det var faktisk heller ikke så dyrt, kan ikke huske det nøjagtige beløb, men det var mellem 1000 og 1200 kr.


  • #20   8. dec 2018 Anne Julie - det kunne være, at hun blev både klogere og mere etisk, hvis der endelig var nogen som ikke gav op, men kørte det hele vejen.
    Bliver hun slæbt i retten den ene gang efter den anden, så bliver det dyrt for hende og når tegnebogen tømmes, så kan sådan en person godt blive så etisk at hun stopper produktionen.


  • #21   8. dec 2018 Tja, hvis man havde forhørt sig lidt inden hvalpe køb, så ville man helt klart vide man skulle holde nallerne derfra.

    Man er desværre bare ikke altid så opmærksom. Stakkels jer og stakkels hvalp. Håber i får en anden sund hund på et tidspunkt.


  • #22   8. dec 2018 Anni, selvfølgelig vil advokaten gerne tage sagen, for pengene tikker ind hos ham fra første sekund. Det ændrer ikke på at retten vil udsætte sagen på nævnsbehandling, hvis én af parterne beder om det (og det gør de som regel, for det er ret meget billigere end at gå i retten), eller hvis den ene part har retshjælpsdækning via sin forsikring. Hvis retten bagefter skal behandle sagen, fordi den ene part er uenig i nævnets kendelse, bliver sagsomkostningerne typisk mindre, da sagen er forberedt.

    I øvrigt er det totalt spild at bruge en advokat. Han man bare en smule snilde, bør man selv køre alle småsager. Ingen grund til at bruge en bunke penge på en advokat for det.


  • #23   8. dec 2018 jeg takker mange gange for de svar:) og jeg gider ikke op! jeg går 100% ind for at dyr skal have det godt og behandles ordenligt! og har fået nok af folk som ødelægger racer, så det skal stoppes!
    og ja når folk bliver ramt på penge pungen hjælper det som regel


  • #24   8. dec 2018 Jeg er enig med A her. Jeg ville klart følge hendes råd. advokater er gode ved mere komplicerede sager eller senere i et forløb

  • #25   8. dec 2018 Selv en døv høne kan være blind, eller noget. Min Chili var fra en Østergård-tæve, og hun var perfekt. 0kr i dyrlægeregninger indtil hun som næsten 11-årig fik leverkræft.

  • #26   8. dec 2018 min første OEB var også fra Østergaard, dejlig dreng smiley men måttes aflives efter 9 1/2 år pga kræft.

    Derfor valgt vi samme kennel igen, men denne gang var sagen en anden smiley og tog jo derefter kontakt til hende i håb om en smule forståelse og måske en fornuftig løsning på det, men nej.


  • #28   8. dec 2018 Det handler jo ikke bare om en syg hvalp. Det handler om en syg hvalp med en arvelig sygdom, og en opdrætter der er fløjtende ligeglad. Og det er dér kæden hopper af!

    Alle opdrættere laver af og til en syg hvalp, og nogle så syge at de ikke overlever. Men en ansvarlig opdrætter betaler købesummen tilbage uden at blinke - og måske endda mere end købesummen.

    En opdrætter bør sikre sig at avlsdyrene er sunde, og at der er tjekket for de mest almindeligt forekommende sygdomme. Det er næppe en nyhed at bulldogs kan døje med leddene. Så måske kunne man sige at opdrætter burde have sikret sig relevant undersøgelse af avlsdyrene.

    Der kom en dom fra Højesteret forrige år, med en stor hvalp der blev aflivet som følge af alvorlig HD. Opdrætter kom til at betale købesummen retur, men ikke dyrlægeregningerne. Opdrætter havde så også sikret sig status på avlsdyrene inden parring.


  • #29   8. dec 2018 Hvis de var ordentlig opdrætter, så vil de gå mere op i sundhed ved forældre dyrene og stoppe avlen på dem der ikke er sunde nok! Det er ikk første gang jeg hører sådan om dem. De har sikkert også lavet nogen der ikk fejler noget. Men at de blir ved med avle på hunde selvom de ved hvordan tidligere kuld har været. Det er skammeligt! Og desuden skal de stå op til deres ansvar over for hvalpe køber. Det er ikke første gang der kommer problemer derfra. Det er svineri!

  • maria j
    maria j Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 1
    #32   17. sep 2020 Hej Thomas.

    Må jeg spørge hvad det endte ud med, fik i penge tilbage eller tilbudt ny hvalp? Står i samme situation lige nu med Østergaard


Kommentér på:
Dårlige hvalpe !

Annonce