{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.166 visninger | Oprettet:

vores tæve humper vores hanhund??? {{forumTopicSubject}}

Vi har et problem med vores dejlige tæve..

Hun err begyndt at humpe vores hanhund... først troede vi det va en engangs forstilling, men nu gør hun det konstant... hun går direkte hen til ham og springer op på ryggen aff ham..

er der nogen der kan hjælpe os med at få hende til at stoppe og måske forklare hvorfor hun gør det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores tæve humper vores hanhund???
  • #1   8. apr 2010 er hun ved at komme i løb eller har hun lige været

  • #2   8. apr 2010 hun domerner ham (=

  • #3   8. apr 2010 jamen jeg tror måske at hun skal til at i løb, men kan ikk sige det med sikkerhed.. hun har hvertfald ikk været det... han er bare på ingen måde interesseret i hende og bider hende når hun gør det

  • #4   8. apr 2010 løbske tæver kan godt blive lidt for "sexet" op til løb min mors golden tæver humper også helt vildt... især op til løb... dominans kan det også være

  • #5   8. apr 2010 Pyha, der kan være så mange grunde:

    -løbetid
    -stress
    -understimulering
    -dominans

    I må simpelhen bare hive hende ned hver gang hun gør det. Evt. også kigge på hendes hverdag. Er der sket nogle forandringer, der kunne stresse hende? Kan det være pga. løbetid? Har hun an afbalanceret hverdag med aktivitets og hvile perioder? Får hun nok fysisk aktivitet og hjernearbejde? Får hun for meget? osv.


  • #6   8. apr 2010 altså vi passede min svigermors hanhund.. han er kastereret.. ham havde vi i en uge og derefter er hun så begyndt at humpe vores hanhund....

    så troede det ku være noget med det at gøre... vi hiver hende ned hver gang og har også skilt dem ad når vi ik er der fordi jeg var bange for det kku være hun sku i løb...

    men han gider hende slet ikk og bider hende hver gang hun gør det....

    men det er bare at prøve sig frem så??


  • #7   8. apr 2010 Ja, jeg vil også sige dominans.

  • #8   8. apr 2010 Hvis I har passet en anden hund, så kan det sagtens være en efterfølgende stress reaktion på det, så jeg ville bare forsætte med at hive hende af (prøv at se om I kan stoppe hende inden hun hopper op) og så ellers sørge for at hun bliver aktiveret på det niveau, der passer bedst til hende. smiley

  • #9   8. apr 2010 Det har ikke en dyt med dominans at gøre ihvertfald

    EMNE:Min hund parrer ben. puder og andre hunde under leg.

    MYTE: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.

    FAKTA: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogel ydre påvirkninger. Denne sindstilstand fører til det, man kalder for en overspringshandling (i dette tilfælde denne parringsadfærd). Parringsadfærden ses allerede fra tre-ugers-alderen, hvor man næppe kan tale om dominans.


Kommentér på:
vores tæve humper vores hanhund???

Annonce