{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.874 visninger | Oprettet:

Vores tæve humper børn {{forumTopicSubject}}

Vores tæve på 4 år, humper ud i luften, når der er et lille barn til stede. Min svigerinde fødte i oktober og når vi har dem på besøg eller alle sammen er samlet hos svigermekanikken, så humper vores tæve ud i luften, når hun snuser til babyen. Hun er meget forsigtig ved ham, men alligevel laver hun de humpebevægelser. Det er ikke kun, når hun er i direkte kontakt med ham, det kan også være, mens hun går.
I starten troede jeg det var dominans, men nu har jeg læst et par tråde her inde og folk skriver, at det kan være stress/usikkerhed.
Er det også jeres bud?
Og hvad skal man gøre for at afhjælpe det? Må man sige nej og få hende til at stoppe, eller skal man ignorere det?
Det virker ofte som en bevægelse hun gør pr. instinkt og ikke et direkte valg om at ville humpe babyen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores tæve humper børn
  • #1   4. feb 2015 Det er fordi hun stresser i situationen. Jeg gætter på at hun ikke er præget på børn som ung?

  • #2   4. feb 2015 Vi har desværre ikke haft hende fra hvalp, men nej hun er ikke tryg ved børn. Naboens datter er meget interesseret i hende og selvom hun (hunden) er meget kælen og nysgerrig, så opsøger hun aldrig børn.
    Hvordan skal vi reagere, når hun humper min svigerindes baby?
    Jeg er selv gravid nu og jeg vil også meget gerne vide, hvordan vi skal gribe situationen an, når jeg en gang har født.
    Og tusind tak for svar.


  • #3   4. feb 2015 Tænker også, at hun stresser. Er dog ikke sikker på, hvad du kan gøre.

  • #4   4. feb 2015 Jeg ville fjerne hende fra situationen og stoppe hende i det. Selvfølgelig ikke skælde ud, men få hende i ro.

  • #5   4. feb 2015 Du skal køre en desensibiliseringsprocess.
    Når hun reagerer neutralt i nærheden af børn, kan du bygge et nyt forhold op og præge hende på hvad der venter jer.
    Lad hende deltage i forberedelserne, vask tøj, gå tur med barnevognen, lyt til babylarm. Alt sammen inden baby kommer til.
    Det er lidt et sats at bringe barn til verden med en hund i huset som ikke holder af børn. Det vil kræve grundige forberedelser og altid et øje på hunden. Læs op på dæmpende signaler. Dem skal du kende og forstå.


  • #6   4. feb 2015 Mange tak for svar. Jeg ved godt at det er et sats med en baby og en usikker hund.
    Vi ser kun min svigerinde en gang om måneden, så at lade hende deltage tøjvask, ture med barnevognen og lade hende lytte til babyalarmen kan først blive, når vi selv får den lille. Og nej jeg kunne aldrig finde på at lade hund og baby være uden opsyn.


Kommentér på:
Vores tæve humper børn

Annonce