{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Trist stemning {{forumTopicSubject}}

Overvejer efterhånden at slette min profil herinde......!!
Er ikke kun super negativ, ... for at fået mange gode venner og meget hjælp herinde smiley Tak til jer smiley
MEN..... syntes også nogen gange at man bliver haglet ned. Og folk har så travlt med at det de gør, kun er det rigtige!!
Der er mange forskellige måde at være hundeejer på (og selvfølgelig er der nogen der ikke er egnet).... men der skal være plads til alle. Uanset om ens hund sover i sofaen eller på gulvet, om det er en fin racehund eller en "hul i hækken", om man fodre sin hund med brugsens det bedste eller Royal Canin!!
Jeg siger ikke at man ikke må have forskellige holdninger, eller at man ikke må komme ud med det...... Men der er nogen herinde der nok burde tænke lidt mere over hvordan de skrev tingene i de indlæg de besvare!!

Bare en lille kommentar her på falderebet......

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trist stemning
  • #1   11. apr 2010 Ku ikke være mere enig

• #2   11. apr 2010 Jamen, kan da kun give dig ret...
    Det er trods alt ikke så længe siden de fleste hunde sov i et skur i haven, spiste rester og i hvertifald ikke havde stamtavler...
    Som så mange andre ting bla børn,materielle ting, så er hunde blevet små status symboler

• #3   11. apr 2010 Tror desværre ikke at der kan gøres så meget ved det.... DESVÆRRE! Har været på en del forumer efterhånden og lige præcis dét emne kommer næsten altid op på et tidspunkt synes jeg.
    Det er jo lige gyldigt hvilket dyr, emne osv. det er så er der forskellige holdninger til det og ja soom du siger alle skal ha' ret til deres meninger men de må gerne sige deres mening med respekt for de andres meninger og holdninger til tingene. I samfundsfag har jeg lært at vi skal sige 'Jeg synes bla bla bla ... MEN på den anden side kan jeg også godt se at bla bla bla' Så man kommer til at argumentere og på den måde respektere andres mening og holdning, men desværre er det ikke alle der kan holde tonen pænt.

Aner ikk om mit budskab kom frem?? smiley

• #4   11. apr 2010 Hej Trine, mette J og Henriette: nøj nøj hvor skønt at finde ud af at jeg ikke er den eneste smiley så dejligt.
    Ind imellem tør man næste ikke oprette eller svare på et indlæg..... for man er sikker på at man bliver haglet ned!!

• #5   11. apr 2010 Det er ærgeligt at du ikke føler dig tilpas med diskussionerne herinde, men jeg gør opmærksom på at der ikke er deltagelsespligt - man kan sagtens kun deltage i feel-good tråde hvis det er det man vil.

Jeg ønsker dig det bedste fremover. God vind smiley

• #6   11. apr 2010 Overvejer efterhånden at slette min profil herinde......!! hvorfor ???
    så lader du jo "de hurtige" bestemme og vinde over dig........

husk negativ opmærksomhed er bedre end ingen.............derfor luk øjnene for dem der skriver dumt og nyd alle de andre der hygger sig her på HG. meld dig evt. ind i en hygge gruppe, det har jeg gjort og vi har det bare supert sammen...........

• #7   11. apr 2010 Til skønhederne: har jo heller ikke slettet noget endnu :-&
    Ville bare af med det, og se om jeg var den eneste der havde det sådan !!

Syntes bare det er så træls.... at hvis man gerne vil have råd eller hører andres meningen om et eller andet,.... så får man måske 2 positive svar og 17 negative!!
    Jeg mener at det er fuldstændig lige meget om man har en race hund eller en Kærligehedshund...., men det er der rigtig rigtig mange herinde der ikke gør!!

• #8   11. apr 2010 Til A.C: som jeg skrev er det ikke det med at have forskellige holdninger..... (for det er jo det man ofte efterlyser), men måde folk nogen gange skriver det!! Bare fordi man måske ikke lige vælger deres måde,,.... derfor bliver det jo ikke nødvendigvis dårligt!!

• #9   11. apr 2010 Tror ikke hg handler så meget om tavle hunde eller ej....Men nu er dette forum spækket med så mange og forskellige mennesker, nogle har hunde for deres egen skyld, nogle har hunde for sportens skyld, hunde for avlens skyld og hunde bare for det plejer man at have i familien. Vi kan aldrig blive enige og når vi debatterer emner der har noget at gøre med vores dyrebare øjesten så kan man hurtigt føle sig trådt på. Man kan jo ikke se objektivt på sit eget køterdyr *s* og ofte vil det blive opfattet som om at man bliver haglet ned....Dog ses der så mange tråde med useriøs avl, "min hund har blødt ud af **** i 43 timer, hvad kan det være" osv osv OG netop her bliver rigtig mange mennesker rigtig forarget ;D

• #10   11. apr 2010 ja det er rigtig trist............men det er jo nok fordi det er så nemt at skrive noget "grimt" når man sidder bag en skærm........ jeg kender godt din følelse og har også taget diskutioner omkring at alle Border burde hyrdetrænes.............men jeg elsker altså mine Bordere som de er og ikke er "hyrdehunde"

• #11   11. apr 2010 Jeg synes det er meget trist at du føler det på den måde. Som en anden har nævnt bestemmer man jo selv hvilke diskussioner man har lyst til at deltage i - og hvor længe.
    Jeg personligt synes HG er et dejligt sted. Jeg forsøger selv at holde en pæn tone så godt jeg kan, og er som regel også blevet mødt med imødekommende svar, selvom man ikke er enig. Jeg dropper ofte ud af tråde, hvis jeg synes de bliver for personlige og kører for meget på fnidder. Der er jeg måske lidt fej? Men jeg er på HG for at lære nyt, møde nye mennesker og hunde, ha' det sjovt og evt. også hjælpe andre med min egen begrænsede viden.

Jeg synes i hvert fald ikke du skal føle dig forfulgt eller blive slået ud af at nogen skriver grimt - måske oveni købet direkte til dig - for det er trods alt kun et internet forum. Vælg det fra du ikke kan bruge til noget og hyg dig med alt det gode, som absolut også foregår herinde smiley

• #12   11. apr 2010 Nu vil jeg gerne lige høre trådstarter:

Er denne tråd udledt af den PB, jeg sendte til dig? For den PB var MEGET venligt ment og jeg var glad for svaret:-)

• #13   11. apr 2010 Susanne.............en lukket gruppe vi har haft i 2 år vel efterhånden.....

• #14   11. apr 2010 Hvis folk skriver grimt i forum eller på PB, så er det bare at melde dem til HA'erne. Tilsvining og udhængning er ikke i orden herinde. Men altså, det er muligt at have en holdning omkring avl uden at det betyder at man hader alle der er uenige (eller deres hunde for den sags skyld - at man ikke mener at en hund skal avle er ikke = at den skal dø, og det er der skræmmende mange mennesker der ikke forstår herinde).

Hvis ikke man vil diskutere med folk skal man bare undgå at oprette tavler/ikke- og muskelhundedebatter, og sørg for at ringe til dyrlægen FØR man opretter "HJÆÆÆÆLP" tråde.

Det ville også være rart hvis folk ikke truede med sletning hver gang de var utilfredse med ting der kan løses via HA eller "hop videre" metoden. Det er blevet en meget tom trussel efterhånden, for det er meget sjældent at sletningen bliver en realitet (eller at folk kan lade være med at oprette en ny bruger 2 uger senere).

Igen - der er ingen deltagelsestvang. Kan du ikke lide debatten, så deltag ikke og hop videre til noget du har det bedre med. Det er din ret som bruger herinde. I mellemtiden dyrker andre retten til at ytre deres mening, hvilket i nogle tilfælde resulterer i lidt heftigere debatter (inden for brugerbetingelsernes rammer - ellers tilkald en HA). Ofte kan det godt ligne hakken når 10 mennesker skriver nøjagtigt det samme i en tråd, men det hænger i højere grad sammen med at alle gerne vil høres end at folk tror at man ikke kan læse det første indlæg.

Husk at det "bare" er internettet. Det kan slukkes, og folks meninger har INGEN indflydelse på dit virkelige liv medmindre du selv giver dem den magt. smiley

• #15   11. apr 2010 Danni - Mange tak *rødmer* Og ILM!

Jeg har efterhånden fundet ud af at HG mere eller mindre er hvad man selv gør det til smiley - Ligesom i resten af verden faktisk....

• #17   11. apr 2010 Rikke: jeg synes HG skal være for alle der elsker hunde, uanset på hvilket plan og om det med el uden tavle er uden betydning........

Susanne: nej vi tager ikke flere ind...........vi har været de samme i lang tid og har det godt sammen.

• #18   11. apr 2010 hvad sker her nu ???? hvorfor er # Labber-fan # N frosset ???

• #20   11. apr 2010 Man kan se folk som "politi", eller man kan se det som folk der har erfaring og viden som man kan drage nytte af. Det er et spørgsmål om perspektiv.

Jeg er selv startet herinde som totalt uvidende på avlsfronten, og vel egentlig også stamtavlefronten siden jeg kun havde købt tavlehund for at udstille, men har lært rigtigt meget ved at læse og stille spørgsmål når folk der ved mere om emnet skriver. Og helt ærligt, hvem ved mere om emnet end den guldgrube af erfarne opdrættere vi har herinde?

• #21   11. apr 2010 Eller.. "totalt uvidende" er måske en overdrivelse. Jeg havde selfølgelig ringet til racerep og snakket arvelig sygdomme og den slags inden hundekøb. Men ud over det, nej, vidste ingenting.

• #22   11. apr 2010 ****Skønhederne... - Det fik jeg også lige øje på og undres......

• #23   11. apr 2010 Altså. Lige for at få tingene på det rene.

Jeg har IKKE sendt grimme PB`er til trådstarter!! Det ligger mig noget så fjernt at gøre den slags!!

Jeg har tværtimod skrevet at jeg var GLAD for at de ikke havde brugt en bestemt hanhund til deres højløske tæve!!

Denne hanhund er nemlig testet for HD og AD OG den har D hofter og 2 på albuer, men tilbydes alligevel som avlshund OG har lavet 3 kuld hvalpe indtil nu.

Se, DET er virkelig noget, der kan pisse mig af herinde!!!! Jeg ved godt at det også foregår andre steder, men herinde er det bare synliggjort!!!

Enten tester man ikke eller også bruger man hunden uanset testens resultat!!

I dette tilfælde er det er DKK hanhund, men eftersom han ikke kan blive avlsgodkendt i DKK p.gr.a. hans hofte- og albuestatus, så avler man sq da bare UDEN tavle!! Her spørger folk åbenbart ikke?

• #24   11. apr 2010 Derfor frysningen:

http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=50399

Ikke p.gr.a. tråden her:-)

• #25   11. apr 2010 Nu har hun sikkert SLET ikke lyst til at slette sig...

• #26   11. apr 2010 åh nej............

• #27   11. apr 2010 *Nu har hun sikkert SLET ikke lyst til at slette sig...*

På grund af hvad?

• #28   11. apr 2010 Mette

Frysningen. Ikke dig, selvom du altså <i>er</i> en frygtelig politimand når du sådan fortæller folk at de overvejer avl med en syg hanhund. smiley

• #29   11. apr 2010 Søster:

JA, jeg er frygtelig. Også hvad det angår. Jeg ved det godt:-(

Undskyld:-((

• #30   11. apr 2010 Godmorgen til alle på denne interessante tråd.
    Jeg har læst de fleste indlæg her til morgen, og kan nikke genkendende til adfærden i svarene. De har bestemt også provokeret mig, i starten mere end nu.
    Jeg synes stadig det er spændende at følge med i hundefolkets oplevelser og deltager også ind imellem.
    Frysningen af trådstarter undrede også mig, men grunden må være at hun har skrevet en besked til en, som havde nogen hvalpe til salg. Man må kun skrive der, hvis man er interesseret i at købe.
    Ellers et interessant emne. Go søndag til alle.

• #31   11. apr 2010 Forresten, mon ikke Lapper fan bliver tøet op snart, nu er det jo ikke den største forbrydelse hun er skyldig i, mon ikke vi alle kan komme til at skrive i et forkert felt?
    Håber at se dit navn herinde fremover.

• #32   11. apr 2010 Naaah..... HG er sq et dejligt sted.... her ER plads til alle..... (vel at mærke alle der behandler deres dyr med respekt!)

nogle mennesker har bare en tendens til at tage tingene ALT for nært.....overfortolke... og læse det de gerne selv vil have, der skal stå......
    syns det er fedt at folk siger deres uforbeholdne mening... er det ikke den man spørger efter, ved at oprette en tråd?

og det der med at betro sig til nogen..... tjaaahhhh.... what comes around, goes around..... og det er jo ikke forbudt at tænke sig lidt om, når man fortæller noget til fremmede mennesker... man vælger jo selv...

T

• #33   11. apr 2010 susanne - hmmm... man kan jo kun se folk til tænderne.....
    og vil da bestemt mene, at hvis man tænker sig lidt om, kan man sagtens betro sig til et par stykker... hvis man vel at mærke ikke røvrender dem... det går jo begge veje..... ;0)

T

• #34   11. apr 2010 Susanne:

Nu går denne tråd ud på sprogbruget på HG. Ikke om personlige vendettaer:-).

• #35   11. apr 2010 Umuli

Nu er du vel godt klar over at det er forbudt at linke til konkurrerende sider, så det indlæg lægger også op til en frysning?

Må jeg foreslå at du sender en PB i stedet?

• #36   11. apr 2010 Du har måske brugt din daglige sletningsmulighed til noget andet, og er ikke i stand til at skrive til en HA og bede dem slette for dig?

Nogen burde gøre noget. Det er ikke fair!

Kommentér på:
Trist stemning

Annonce