Trist stemning {{forumTopicSubject}}
Overvejer efterhånden at slette min profil herinde......!!
Er ikke kun super negativ, ... for at fået mange gode venner og meget hjælp herinde
Tak til jer
MEN..... syntes også nogen gange at man bliver haglet ned. Og folk har så travlt med at det de gør, kun er det rigtige!!
Der er mange forskellige måde at være hundeejer på (og selvfølgelig er der nogen der ikke er egnet).... men der skal være plads til alle. Uanset om ens hund sover i sofaen eller på gulvet, om det er en fin racehund eller en "hul i hækken", om man fodre sin hund med brugsens det bedste eller Royal Canin!!
Jeg siger ikke at man ikke må have forskellige holdninger, eller at man ikke må komme ud med det...... Men der er nogen herinde der nok burde tænke lidt mere over hvordan de skrev tingene i de indlæg de besvare!!
Bare en lille kommentar her på falderebet......
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
Det er trods alt ikke så længe siden de fleste hunde sov i et skur i haven, spiste rester og i hvertifald ikke havde stamtavler...
Som så mange andre ting bla børn,materielle ting, så er hunde blevet små status symboler
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.599
Det er jo lige gyldigt hvilket dyr, emne osv. det er så er der forskellige holdninger til det og ja soom du siger alle skal ha' ret til deres meninger men de må gerne sige deres mening med respekt for de andres meninger og holdninger til tingene. I samfundsfag har jeg lært at vi skal sige 'Jeg synes bla bla bla ... MEN på den anden side kan jeg også godt se at bla bla bla' Så man kommer til at argumentere og på den måde respektere andres mening og holdning, men desværre er det ikke alle der kan holde tonen pænt.
Aner ikk om mit budskab kom frem??
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 52
Ind imellem tør man næste ikke oprette eller svare på et indlæg..... for man er sikker på at man bliver haglet ned!!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg ønsker dig det bedste fremover. God vind
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
så lader du jo "de hurtige" bestemme og vinde over dig........
husk negativ opmærksomhed er bedre end ingen.............derfor luk øjnene for dem der skriver dumt og nyd alle de andre der hygger sig her på HG. meld dig evt. ind i en hygge gruppe, det har jeg gjort og vi har det bare supert sammen...........
jun 2007
Ville bare af med det, og se om jeg var den eneste der havde det sådan !!
Syntes bare det er så træls.... at hvis man gerne vil have råd eller hører andres meningen om et eller andet,.... så får man måske 2 positive svar og 17 negative!!
Jeg mener at det er fuldstændig lige meget om man har en race hund eller en Kærligehedshund...., men det er der rigtig rigtig mange herinde der ikke gør!!
jun 2007
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
apr 2006
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg personligt synes HG er et dejligt sted. Jeg forsøger selv at holde en pæn tone så godt jeg kan, og er som regel også blevet mødt med imødekommende svar, selvom man ikke er enig. Jeg dropper ofte ud af tråde, hvis jeg synes de bliver for personlige og kører for meget på fnidder. Der er jeg måske lidt fej? Men jeg er på HG for at lære nyt, møde nye mennesker og hunde, ha' det sjovt og evt. også hjælpe andre med min egen begrænsede viden.
Jeg synes i hvert fald ikke du skal føle dig forfulgt eller blive slået ud af at nogen skriver grimt - måske oveni købet direkte til dig - for det er trods alt kun et internet forum. Vælg det fra du ikke kan bruge til noget og hyg dig med alt det gode, som absolut også foregår herinde
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Er denne tråd udledt af den PB, jeg sendte til dig? For den PB var MEGET venligt ment og jeg var glad for svaret:-)
apr 2006
mar 2006
Hvis ikke man vil diskutere med folk skal man bare undgå at oprette tavler/ikke- og muskelhundedebatter, og sørg for at ringe til dyrlægen FØR man opretter "HJÆÆÆÆLP" tråde.
Det ville også være rart hvis folk ikke truede med sletning hver gang de var utilfredse med ting der kan løses via HA eller "hop videre" metoden. Det er blevet en meget tom trussel efterhånden, for det er meget sjældent at sletningen bliver en realitet (eller at folk kan lade være med at oprette en ny bruger 2 uger senere).
Igen - der er ingen deltagelsestvang. Kan du ikke lide debatten, så deltag ikke og hop videre til noget du har det bedre med. Det er din ret som bruger herinde. I mellemtiden dyrker andre retten til at ytre deres mening, hvilket i nogle tilfælde resulterer i lidt heftigere debatter (inden for brugerbetingelsernes rammer - ellers tilkald en HA). Ofte kan det godt ligne hakken når 10 mennesker skriver nøjagtigt det samme i en tråd, men det hænger i højere grad sammen med at alle gerne vil høres end at folk tror at man ikke kan læse det første indlæg.
Husk at det "bare" er internettet. Det kan slukkes, og folks meninger har INGEN indflydelse på dit virkelige liv medmindre du selv giver dem den magt.
aug 2007
Jeg har efterhånden fundet ud af at HG mere eller mindre er hvad man selv gør det til
apr 2006
Susanne: nej vi tager ikke flere ind...........vi har været de samme i lang tid og har det godt sammen.
apr 2006
mar 2006
Jeg er selv startet herinde som totalt uvidende på avlsfronten, og vel egentlig også stamtavlefronten siden jeg kun havde købt tavlehund for at udstille, men har lært rigtigt meget ved at læse og stille spørgsmål når folk der ved mere om emnet skriver. Og helt ærligt, hvem ved mere om emnet end den guldgrube af erfarne opdrættere vi har herinde?
mar 2006
aug 2007
maj 2007
Jeg har IKKE sendt grimme PB`er til trådstarter!! Det ligger mig noget så fjernt at gøre den slags!!
Jeg har tværtimod skrevet at jeg var GLAD for at de ikke havde brugt en bestemt hanhund til deres højløske tæve!!
Denne hanhund er nemlig testet for HD og AD OG den har D hofter og 2 på albuer, men tilbydes alligevel som avlshund OG har lavet 3 kuld hvalpe indtil nu.
Se, DET er virkelig noget, der kan pisse mig af herinde!!!! Jeg ved godt at det også foregår andre steder, men herinde er det bare synliggjort!!!
Enten tester man ikke eller også bruger man hunden uanset testens resultat!!
I dette tilfælde er det er DKK hanhund, men eftersom han ikke kan blive avlsgodkendt i DKK p.gr.a. hans hofte- og albuestatus, så avler man sq da bare UDEN tavle!! Her spørger folk åbenbart ikke?
maj 2007
http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=50399
Ikke p.gr.a. tråden her:-)
mar 2006
apr 2006
maj 2007
På grund af hvad?
mar 2006
Frysningen. Ikke dig, selvom du altså <i>er</i> en frygtelig politimand når du sådan fortæller folk at de overvejer avl med en syg hanhund.
maj 2007
JA, jeg er frygtelig. Også hvad det angår. Jeg ved det godt:-(
Undskyld:-((
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 88
Jeg har læst de fleste indlæg her til morgen, og kan nikke genkendende til adfærden i svarene. De har bestemt også provokeret mig, i starten mere end nu.
Jeg synes stadig det er spændende at følge med i hundefolkets oplevelser og deltager også ind imellem.
Frysningen af trådstarter undrede også mig, men grunden må være at hun har skrevet en besked til en, som havde nogen hvalpe til salg. Man må kun skrive der, hvis man er interesseret i at købe.
Ellers et interessant emne. Go søndag til alle.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 88
Håber at se dit navn herinde fremover.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
nogle mennesker har bare en tendens til at tage tingene ALT for nært.....overfortolke... og læse det de gerne selv vil have, der skal stå......
syns det er fedt at folk siger deres uforbeholdne mening... er det ikke den man spørger efter, ved at oprette en tråd?
og det der med at betro sig til nogen..... tjaaahhhh.... what comes around, goes around..... og det er jo ikke forbudt at tænke sig lidt om, når man fortæller noget til fremmede mennesker... man vælger jo selv...
T
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
og vil da bestemt mene, at hvis man tænker sig lidt om, kan man sagtens betro sig til et par stykker... hvis man vel at mærke ikke røvrender dem... det går jo begge veje..... ;0)
T
maj 2007
Nu går denne tråd ud på sprogbruget på HG. Ikke om personlige vendettaer:-).
mar 2006
Nu er du vel godt klar over at det er forbudt at linke til konkurrerende sider, så det indlæg lægger også op til en frysning?
Må jeg foreslå at du sender en PB i stedet?
mar 2006
Nogen burde gøre noget. Det er ikke fair!
Trist stemning