Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  analkirtel-snask- farve??
  • #1   13. apr 2010 Enzos er mere over i det grønne......

Og nej der skal sæbe til smiley

• #2   13. apr 2010 Theo fylder et år idag, og det er første gang han har gjort det..

• #3   13. apr 2010 De tømmer dem jo normalt når de skider... Så derfor lægger man ikke mærke til det....
    Præcis hvor tit ved jeg faktisk ikke. Men hvertfald mere end kun 1 gang om året smiley
    Jeg vil gætte på, uden at vide det, at det sker en gang om ugen ca

• #4   13. apr 2010 Sille kan ik selv tømme sine analkirtler, trods fin afføring.

Så det gør dyrlægen. Og jeg vil sige at det er lorte-farvet... altså brunt, og ja det lugter pænt meget.

Er jo det der giver lugt til afføringen, så andre hunde kan snuse hvilken en hund der har været og lagt den bæ (som man selvfølgelig samler op)

• #5   13. apr 2010 Et godt kødben i ny og næ gør at hunden nemt og naturligt får tømt analkirtlerne når den har afføring, da en alt for lind afføring ikke presser nok på ved udgangen, om man så må sige ;o) Det bevirker at der kan komme for meget pres i kirtlerne (altså hvis de ikke bliver tømt naturligt) så det på et tidspinkt bare SKAL ud, eller der kan opstå betændelse som lukker kirtlerne til, og så skal hunden selvfølgelig have hjælp til at få dem tømt.

Jeg har aldrig set mine hunde tømme analkirtlerne andet end hvad jeg regner med foregår når de lægger en pølle. Men mener det normalt er brunligt og kan variere i nuancerne.

• #6   13. apr 2010 Det er vel ikke et must og vide alt om anal kirtler ? Så skal vi jo alle sammen efterhånden uddannes til dyrlæger hvis det er ....

• #7   13. apr 2010 *Laura* Du har helt ret, men derfor er det jeg skriver måske rart nok at vide alligevel. Hvis f.eks. et kødben kan gøre at hunden klarer det selv, fremfor at man skal rende til dyrlægen hver gang.

Og til Sam - Jeg er næsten overbevist om at en hundeshampo kan være nødvendig, for jo, det stinker ganske fælt!

• #8   13. apr 2010 Hehehe, ja det stinker smiley Dog kan man få fjernet analkirtlerne helt, hvis de er til så stor gene, at hunden dårligt kan gå af smerter. Nogle gange kan snasken godt være rødlig, da der sagtems kan komme lidt blod med, hvis de er betændte. Dog hvis de er meget betændte, skal dyrlægen gøre det.

På mine to tøser, hvor jeg bruger foderet WolfsBlut, har der ingen prblemer været med analkirtlerne smiley

• #10   13. apr 2010 Et typisk tegn på hunden, hvis den ikke får tømt dem og de irriterer, er at den "kører" numsen hen over jorden/gulvet især når den har lavet men også på andre tidspunkter, og evt. også slikker sig meget bagi eller tømer dem indendørs som trådstarters hund åbenbart har gjort. Gør den ikke nogen af delene kan man gå ud fra at den klarer det selv.

• #12   13. apr 2010 Jeg må indrømme at jeg ikke studerer min hunds pøller nærmere, med mindre jeg har mistanke om, at der kan være noget galt, så det kan jeg faktisk ikke rigtigt svare dig på smiley

• #14   13. apr 2010 Mie: Osse når hunden i forvejen har en fast afførring.... Kan kødben så hjælpe?
    Og hvilken slags skal det være?

• #15   13. apr 2010 Bettina - Min hund får især okse, lam, hest, ged og kylling og gris. Svinekød er det ikke alle hunde der kan tåle og det er også noget af det der ofte giver hunden hårdest afføring, så man skal jo heller ikke give hunden forstoppelse. Men en knogle i ny og næ, også selvom hunden har alm. fast afføring kan måske hjælpe lidt til at presse lidt ud. Men jeg synes du skal snakke med din dyrlæge om det. H*n ved meget mere om det og kender din hund. Nogle hunde har fra naturen sværere ved at tømme dem, selvom deres foder og tarmsystem fungerer fint.

• #16   13. apr 2010
    Tænkte bare man kunne prøve smiley Hvis hun f.eks. har leget meget, så kan hun godt få lind afføring...

Så tænkte jeg kunne prøve med et enkelt ben, men jeg er ikke så klog med det smiley Men er det sådan noget råt noget?`(barf) ?

Sille er en cavalier og de har tildens til ikke at kunne tømme deres analkirtler, men jeg har valgt at se tiden an, da hun kun er 1 år og 8mdr...
    Synes det er blevet lidt bedre med tiden. Nu er der da gået 2,5 måned før hun viser de første tegn... Tidligere skulle de tømmes en gang om måneden, for at der ik gik betændelse i (blev overfyldte)...
    Vil jo helst undvære operation hvor man fjerner dem smiley

Det eneste Sille pt ikke kan tåle er Frolic... Dem kaster hun op igen... Alt andet hun har prøvet (dog ikke barf), kan hun sagtens tåle

• #17   13. apr 2010 Prøv at gå ned til en slagter eller supermarked og købe et råt ben (næsten lige meget hvad) f.eks. kraftben (dem man bruger til suppe) eller giv hende et kyllingelår, og så lad hende have det lidt tid. Tag det igen og se hvordan hun reagerer. Så kan hun få resten næste dag, hvis mavsen er ok.

Husk benene skal være rå.

Jeg fodrer med tørkost, men giver lidt rå ben og kød ved siden af, og det trives min hund fint på.

• #18   13. apr 2010 Tak for svar, så blev jeg det klogere:)

• #19   13. apr 2010 Jeg synes faktisk Mille ofte lige sender en stinkbombe min vej, fx hvis hun sidder på mit skød eller lignende. Så kan der pludselig være en lille våd plet på mit lår, og det stinker af rådden fisk! Så måske skulle man prøve det med kødbenet. Det er i hvertfald ret ulækkert, og man kan lige så godt skifte bukser med det samme.. ;O)

• #20   13. apr 2010 Miemiv

Det var skam ikke din kommentar jeg hentydede til smiley

• #21   14. apr 2010 min maya fik opereret sine anal kirtler væk for 3 mdr siden ca,det bedste vi har gjort for hende hun kunne ikke tømme dem selv og slikkede sig konstant bagi især om natten, og de sidste par gange dyrlægen tømte dem var de betændte så hun skulle på pensilin så dejligt de væk nu.

• #22   14. apr 2010 *Laura* - Helt ok smiley

• #23   14. apr 2010 Minførste hanhund var som hvalp meget bange for at køre i bil. Han sad så på skødet, og to gange tømte han analkirtlerne af skræk. En ordentlig portion. Som det dog stank. Siden kom han til at elske bilen.

• #24   14. apr 2010 Der bør ikke anvendes sæbe omkring tarmåbningen, kun rent vand.

Kommentér på:
analkirtel-snask- farve??

Annonce