{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Agility (hund 1 år og 4 mdr) {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er startet til agility med min hund, og det er bare lige sagen for både hende og jeg.
Hun er kun 1 år og 4 mdr. så derfor tager vi det self. stille og roligt med høje spring osv.

Hun har fået tjekket hendes hofter og det var A/A.
AD var (1/0)
Hun blev tjekket for spondylose som 1-årig og der var hun fri.
man hun skal tjekkes igen som 2 årig.

Mit spørgsmål er så, kan agilityen være skadeligt for hendes ryg, i denne alder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility (hund 1 år og 4 mdr)
  • #1   14. apr 2010 Din agilitytræner bør vide hvordan en ung hund skal trænes ..
    Bla er slalom hårdt ....
    Dyrket med måde ( som det er med al sport ) tror jeg ikke der sker noget slemt ved det


  • #2   14. apr 2010 Jeg har selv "smadret" en golden med A-hofter og 0 på albuer ved at tro at alt var i findeste orden, da han var 1 år gammel:-(. Desværre var træneren ude af stand til at vurdere at det ikke var skide smart at springe med en 1 årig golden og jeg var helt ny i gamet:-(

    JEG ville nøjes med de ting, som er på gulvet. Pose, tunnel, bomme på jorden. Slalom, A-brædt, balance og vippe ville jeg vente med til om ½ års tid.

    Derimod ville jeg træne fremadsending!! Det kan stort set aldrig blive for meget:-)


  • #3   14. apr 2010 Altså der er jo en grund til at hunden skal være minimum 1½ år for at starte konkurrencer.
    Man skal starte stille og roligt med små sprig og lærer hunden dem stille og roligt og ja fremad sendelse er en vigtig ting og kan ikke overdrives.
    knuzz


  • #4   14. apr 2010 Okay, aldersgrænsen er 1 ½ år for agility. og er også der man må gå til konkurrencer.

    Så kan man regne med at det er der omkring at hun må begynde at træne lidt hårde?


  • #5   14. apr 2010 Mette - Hvordan træner man fremadsending?

  • #6   14. apr 2010 Man vil jo ikke gøre skade på sin hund.
    På vores hold er vi begyndt med de fleste ting (de springer self. meget lavt).
    Men kan da bare blive bange for at det er for tidligt


  • #7   14. apr 2010 Jeg synes ikke det er for tidligt.

    min dyrlæge sagde at jeg måtte belaste min kleiner hårdere når hans vækstlinier var færdigudviklet (omkring 14 måneder sagde han til os).

    Min hund var også gennemrøngent fotograferet og fejlede intet. Vi startede stille op, og ventede med de krævende ting. Vi startede konkurrence da han var halvandet år (han var super lærenem og det gik meget stærkt med at lære ham det hele).

    Nu er han to år og løber super godt! og vi har ingen problemer oplevet med led eller andet smiley han virker sund og rask. (jeg har haft en hund som havde ondt (dårlige hofter) så ved godt hvordan det ser ud).

    så jeg ville da bare træne hvis jeg var dig smiley men vente med a-bræt og slalom samt høje spring. (Spring mellemhund hvis det er en stor hund du har).
    Og så må du formode at træneren har styr på det smiley


  • #8   14. apr 2010 Vi skulle meget gerne starte til AG om et år når hun er gammel nok.
    vi har allerede tilmeldt os. selvom det er noget jeg rigtig gerne vil og jeg tror min pige vil elske! så har jeg heletiden gjordt det klart for mig selv at når hun er 1 år så skal hun testes i hoved og røv for at være sikker på hun kan klare det er der så et problem ja så må vi jo opgive agility og finde på noget andet vi kan lave sammen der ikke belaster hendes evt. skavanker.
    Men som de andre siger så burde din træner være erfaren nok til at vide hvad der er bedst smiley men det jo vel ligesom med mennesker den skal jo havde bygget muskler op og vendet sig langsomt til de forskellige øvelser.


  • #9   14. apr 2010 Ally er også utrolig lærenem og ELSKER det bare!!
    Men vi prøver at tage det lidt stille og rolig med A-bræt osv. og nøjes med at tage små spring.
    Også håber jeg på at jeg gør det rigtigt for min hund smiley


  • #10   14. apr 2010 Jamen, vi er alle forskellige........:-)

    JEG ville bare nøjes med "gulvtingene" og så vente med A-brædt, vippe og slalom:-)Fremadsendelse er, meget kort fortalt, at man kan "dirigere" hunden fremad og ikke behøver et løbe foran/ved siden af den hele vejen rundt:-)



Kommentér på:
Agility (hund 1 år og 4 mdr)

Annonce