871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Må finde et nyt sted at gå tur:-( Må finde et nyt sted at gå tur:-(

Ja så gik tingene lige helt fint, og Diva har fået en ny legekammerat, men efter idag har jeg besluttet at finde et nyt sted at gå tur! Vi går altid en fast rute, den er simpelthen så dejlig, især i det gode vejr. Men... For et stykke tid siden mødte jeg jo en løs jagthund derude, og blev godt gal i skralden på hende der har den. Så idag da mig og en veninde er ude at lufte hundene -vel og mærke i snor self- møder vi hende damen igen med hunden. Den er godt nok i snor, men hun stopper op og siger at det bare er sidste gang jeg har snakket sådan til hende, hvortil jeg så svare at så må hun jo have hendes hund i snor. Jamen det var sku da mig der ikke burde have den hund jeg har når jeg ikke kunne styre den.. (jeg står stadig med Diva i snor, er trukket lidt væk så hun kunne passere) jeg siger bare at jeg i det mindste har min hund i snor, hvortil jeg får kastet i hovedet at hun har haft hun i flere år end mig, så jeg skal hvert fald ikke belære hende.. Endvidere blir hun ved og siger så at hendes kun er en hvalp og at min står og loger så jeg skal ikke være så hysterisk og kunne bare lade hundene hilse.. ehm, jeg vælger bare at gå da jeg sjovt nok mener jeg kender min hund bedst! Det værste ved sådanne situationer er, at jeg har et voldsomt temp når det gælder min hund! Jeg rystede hele vejen hjem bare fordi hun havde sagt at jeg ikke kunne styre Diva og ikke burde ha sådan en hund.. Nu tror jeg bare vi finder et nyt sted at gå, selvom det er lidt træls..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må finde et nyt sted at gå tur:-(
  • #1   15. apr 2010 Åh ja kender den følelse alt for godt. Især når den anden part "bare ikke fatter det".
    Men det er ærgeligt at andre ejere skal ødelægge det for andre.
    Og man bestemmer jo selv hvem ens hund skal hilse på..
    Vores får principielt ikke lov til at snakke med andre hunde når han er i snor (de bliver bare viklet helt ind og kan føle sig truet), men det er der sku ikke ret mange der forstår eller respekterer.

• #2   15. apr 2010 Helene: Det er os helt vildt her på det sidste:-( Men det er kun derude, så nu må jeg bare gå en anden vej!

Marianne: Det var træls.. Har det helt på samme måde som dig:o)

• #4   15. apr 2010 Cirkeline - selvfølgelig er det da din skyld... Du skal ifølge loven have din hund i snor såfremt du ikke har den under fuld kontrol, hvilket du tydeligvis ikke har...

Jeg havde reageret på præcis samme måde - hverken du eller andre skal bestemme hvem mine hunde skal hilse på !!!! Synes det er utroligt at det er så svært at forstå, at man ikke lader sin hund rende over til fremmede hunde før man har spurgt ejeren om lov...

• #5   15. apr 2010 Cirkeline : det er jo ikke kun store bidske hunde som kan lave ravage når de ikke er i snor. Helt klart dig der er galt på den - lad være med at overveje at bruge din snor. Brug den

• #6   15. apr 2010 Bleh, folk burde holde deres hunde i snor med mindre de er i områder med særlige regler.

Cirkeline K - Jeg synes helt bestemt du skulle holde din hund i snor, specielt hvis ikke du kan kalde den til dig.
    I mit eget tilfælde kan Laika oftest ikke med fremmede hunde, når hun er i snor - størrelsen er underordnet. Selvom det er spil for galleriet, så både lyder og ligner hun altså indimellem én, som kunne finde på at æde den anden hund. Hvis jeg møder løse hunde steder, hvor jeg kan nå at slippe hende, så er der ingen problemer (fra hendes side), men det er jo langt fra altid en mulighed. Det kan derfor være en rigtig ubehagelig oplevelse for både Laika, mig samt den løse hund og ejer.

• #7   15. apr 2010 Cirkeline - du modsiger dig selv... Din hund løber hen til damen med de to hunde - om han står lidt derfra er jo egentlig sagen uvedkommende - ergo har du ikke styr på din hund.. I så fald går jeg da ud fra at du så ville have kaldt ham til dig... Derudover skriver du nu at du altid spørger ejerne om lov først.. Hvordan hænger det sammen med den situation med damen og de to hunde i snor??

En ting er helt sikkert - jeg taler heller ik pænt til folk, der ik ka forstå at de ska holde deres hund i snor... Er ikke interesseret i at mine hunde skal have dårlige oplevelser med fremmede hunde ! Og kommer de hen, så gør jeg hva der skal til for at beskytte mine hunde..

Tror du ville have et andet syn på sagen, hvis du havde haft en hund, der ikke kunne med fremmede hunde...

• cirkeline k
    cirkeline k Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #8   15. apr 2010 Hej igen-er ikke sur-men tværtimod glad for at høre jeres mening-er jo altid godt at få et godt råd fra andre. Og da jeg aldrig har oplevet det før-er det svært at vide hvordan man skal reagere. Når alt kommer til alt vil man jo bare det bedste for ens hund.
    Vores område er nemlig privat-kun for dem der bor der med en stor fælles have-og hundende må gerne være løs der-såfremt de bor der og ikke gør helt vildt eller udviser truende adfærd over for andre.
    Os der bor der tager vores hunde med ned i vores område og de hygger og leger sammen. Og sådan skal det jo også helst være. Når vi er ude andre steder går han altså altid i snor.
    Men nogengange kommer der jo folk forbi som ikke bor der med deres hunde-selvom de ikke må. Så syntes det er en lidt svær situation-for os som bor der har det jo godt med hinandens hunde-og det er altså mange hunde.
    Men tak for kommentarene

• #9   15. apr 2010 Puha hvor jeg ogsp kender den følelse.. Der er også flere her hvor jeg bor jeg har diskuteret med.. Hunden betyder jo alt for en, så man bliver rigtig ked af det i sådanne situationer..

Så sent som igår da jeg gik aftentur med min hund, i snor selvfølgelig, mødte jeg en kvinde hvis hund bare løb hen til min selvom jeg gik en stor bue udenom netop for de ikke skulle mødes. ( Da min hund er begyndt ikke at kunne lide alle ander han-hunde ). Så siger jeg meget pænt til hende om hun gider kalde sin hund til sig. Så svarer hun " Det kan jeg sku da ikke".. WHAT? Så blev jeg sku sur.. Hvis man ikke kan det og har en hund der går sådan hen til andre uden tilladelse, må hun lade vær med at gå med den uden snor.. Puhaaa jeg blev godt nok irriteret..
    Jeg sagde jo så at hun SKULLE få hendes hund til sig, så siger hun " det gør ikke noget". Øhhh det er vi altså TO om at bestemme.. Sikke noget mærkeligt noget at sige..

Kommentér på:
Må finde et nyt sted at gå tur:-(

Annonce