{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

hundenes stemmer {{forumTopicSubject}}

Nu er foråret over os og dermed er vi mange der er ude i det grønne og hygge os.

Folk kommer imod en , folk kommer bagfra en , mere eller mindre alle snakkende.

Jeg har så her på det sidste gået og lyttet til stemmernes toneforskelle og prøver at gætte mig til alderen på personerne uden at se på dem først.

Ja børn er nemme nok , men jo ældre personen er bliver det sværer at identificere alderen korrekt ( men det går nu meget godt med gætteriet)

Og så var det lige at jeg tænkte ;

- ændre hundenes toner sig også med alderen ?
- kan de også identificere alderen på den anden hund bare ved at lytte til dens tone ?
- kan de også høre forskel på han og hundhunde ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundenes stemmer
  • #1   18. apr 2010 hmmm jeg kan høre forskel på de hundes gøen som jeg kender, men om de ændre sig med årene det ved jeg godt nok ikke

• #2   18. apr 2010 Connie ;

jeg tænker mere , om hundene imellem kan skelne alderen og kønnet kun ved at lytte.

vi mennesker kan jo identificere alder og køn på et andet menneske , bare ved at lytte til stemmen

• #3   18. apr 2010 Ved ikke lige med om det ændrer sig med alderen. Men vi har mange hunde i området, som jo af og til gør, nogle mere end andre, vores gør aldrig når de andre i vores område gør. Hvis der til gengæld er en hund på besøg i nærheden, eller nogen der kører hertil for at lufte hunde, og de giver lyd, ja så svarer vores tilbage. Så noget kan de høre, men hvor mange oplysninger de får ud af det, ja det er vist kun hundene der ved det smiley

Kommentér på:
hundenes stemmer

Annonce