7.202 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Alene hjemme. Hele huset eller et rum? Alene hjemme. Hele huset eller et rum?
Når jeres hund(e) er alene hjemme er de så i et rum eller i hele huset ? Hvordan har i det med at bruge et bur ?
Hvor stort skal rummet evt være ?
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Jeg ville ikke bruge bur, så hellere et lille rum.
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
når jesse er helt alene har han dog hele huset... det var han vant til fra hvalp.....
T
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.894
Jeg kunne ikke finde på at putte min hund i bur, selvom jeg godt ved at man kan gøre buret til et rart sted, det føles bare ikke rigtig for mig. men er heller ikke nødvendigt : )
Så sådan er det her hjemme.
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
- som er rimeligt stor
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Herhjemme bruger vi bur, når de feks skal have kødben, og vil en af hundene ha´ fred, går de selv i buret.. Chucky lukker sågar lågen efter sig med poten;o)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Bur? Jeg holder ikke kanariefugle.
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Svar: 15
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Tror bare de ligger i sofaen og kurven hele dagen.
I min gamle lejlighed brugte jeg bur til Silas, da han var bange for at være der, og han tissede af angst. Buret hjalp ham til at være tryg, så det var løsningen der.
Men her i den nye lejlighed har buret aldrig været pakket ud
Synes man skal finde den løsning der passer ens hund bedst
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Vi har ingen problemer med alene hjemme hunde, dog er Baloo lidt hæs når vi kommer hjem lige i øjeblikket, han er jo lidt ked af det, men kun fordi der er en tæve i løb.
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Nogle hunde bliver frustreret over at skulle vogte et helt hus og i afmagt splitter de ting af og er meget urolige.
Andre hunde kan være klaustrofobiske, og skal helst ikke være i et for lille rum.
Vores er i gangen, ( temmelig stor) de har deres kurve og mad og vand.
skal de være alene i mange timer kommer de i hundegården som er tilknyttet et rum ved garagen de kan gå ind i.
En hund som er meget fustreret og splitter meget af, kan have meget glæde af at være i et bur, buret skal være så stort at den kan sidde og stå , ligge og der er plads til mad/ vand.
Sådanne hunde falder til ro og sover bare og mange bliver så glade for deres bur at de bruger buret som kurv som deres fri sted.
Det er ikke en straf for en hund at have et bur, det kan tværtimod blive hundens fristed.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Jeg har det sådan, at hvis vi i sin tid, havde lært Hemingway at være i bur, så var han ikke død den dag i dag. Han var så stresset, og jo mere plads han havde - jo mere stressede han. (Det havde intet med alene hjemmetræningen at gøre. Alt var gået efter bogen, og der har aldrig været problemer med andre hunde, men han kunne bare ikke overskue ret meget før han gik op i det røde felt - og det var ligemeget hvad det drejede sig om. Plads, leg, andre mennesker...)
Et bur er absolut ikke nogen ideel løsning, og har heller aldrig haft brug for det med andre hunde, men med Hemingway ville jeg ønske vi havde gjort brug af et.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Helt generelt set, så syns jeg at brug af bur er at springe over hvor gærdet er lavest i mange tilfælde. Hvis man står i en situation hvor det er nødvendigt, så skal det virkelig indlæres ned til mindste detalje.
Derudover så er pladsspørgsmålet så afhængigt af hunden, at man er nødt til at se på sin egen hund, for at vurdere hvad denne vil være bedst til at administrere.
Vores egen har pt køkkenet, da hun ellers ikke kan finde ud af at ligge sig ned og slappe af.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Han var bange for at være uden for buret, når jeg gik, fordi han gik i samme rum som hoveddøren (1 værelses) og han kunne ikke lukkes væk fra det rum - kun i buret, som havde et tæppe over sig. Det var et problem der opstod efter han blevet kastreret - og et problem der har løst sig selv efter vi er flyttet til en lejlighed hvor der er en gang, hvor døren lukkes ud til hoveddøren.
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 652
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Jeg vil ikke give hende mindre plads (kan heller ikke for der er ikke flere døre) eller i bur, for hun flytter tit sovested. Jeg tror bare det er et spørgsmål om, hvad man har vænnet dem til.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Sjovt nok er det kun i det ene værelse, hun prøver at komme op i vindueskarmen......Sikkert for at kunne se mere.
Men den gamle hund vi havde, Nikki han havde kun et værelse, det befandt han sig bedst med.....
Så tror det er meget individuelt fra hund til hund.....
Alene hjemme. Hele huset eller et rum?