Alene hjemme næsten hele tiden Alene hjemme næsten hele tiden
Vi bor til leje på et nedlagt landbrug. Huset er delt op i 2 og udlejeren bor selv i den ene halvdel af huset. De har 4 hunde, hvoraf den ene altid er med på arbejde osv.
Nu er jeg jo ikke hjemme hele dagen, men min oplevelse er at hundene tit er alene hjemme fra kl 07 til 21 om aftenen, uden at komme ud. Når de så kommer hjem, så lukker de dem bare ud og så kan de så lige få lov til at rende lidt rundt. Det er gamle hunde.
Jeg har flere gange oplevet at de har skrevet til mig om jeg vil lukke dem ud fordi de ikke kommer hjem om natten.
Jeg har sagt til dem at jeg synes at det var synd at de er så meget alene, og så sagde hun bare at "det var da blevet bedre, de sidste to dage havde de da været hjemme kl 17" Altså synes hun at det er tidligt at komme hjem kl 17 når de kørte hjemmefra kl 07 om morgenen.
Så sent som i går skrev jeg til hende at jeg synes de skulle overveje om de skulle blive ved med at have hunde når de aldrig er hjemme. Og så skrev hun bare at hun tit er hjemme flere timer om formiddagen. Det er nu ikke min oplevelse. Men det er jo ikke mig hun snyder. Det er jo hundene.
De arbejder mange timer om dagen, og i weekenderne er de næsten aldrig hjemme og har derfor en "hundepasser" der kommer og er der i weekenden.
Jeg synes det er enormt fustrerende både at høre på at hundene gør i mange timer i træk, men også at tænke på hvilket liv de har..
Skulle bare lige ud med det..
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
jeg ville sige maks 9 timer alene , MAKS ... ville aldrig byde dem mere, så må man dælme tilrettelægge det noget bedre..
Min kæreste har nogle gange 3-4 gange om måneden, 24 timers vagter, jeg sørger for ikke at lave aftaler den dag, så jeg er hjemme det meste af tiden. (går sygemeldt, ) men hvis jeg havde haft arbejde havde jeg kun været væk fra 9.30 - 17.30. og han får fri klokken 8 på de vagter, så skifter vi lige "pasning" .
kan aller bedst li hvis de kun er alene i 6 timer. Så synes jeg jeg gør noget godt og passer godt på dem, men samtidig lærer dem at være alene hjemme. Jeg er næd til at komme ud af huset, så de ikke bliver helt forvirret når jeg pludselig skal ud og arbejde 6-8 timer om dagen..
Kan du ikke lokke dem til at få hundepasseren til at komme i hverdage os .. et par gå ture vare da på sin plads.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Det skærer i mit hjerte, når jeg kan høre dem stå og gø/hyle i timevis.
Men folk holder hund på forskellig måder
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 40 Svar: 115
Jeg synes bare at det er så svært, for hvis man melder dem, så ved de jo godt hvem der har gjort det.
Det er bare ikke et værdigt hundeliv..
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.007
Dog virker Zenta ret upåvirket af det, hun kommer bare ud til døren og strækker sig og daffer så i haven for at tisse.
Har det især dårligt med hun skal holde sig i 10 timer. Hun drikker ikke vand når hun er alene hjemme, andet end en lille smule.
Min dyrlæge siger hun sagtens kan holde sig i 10 timer uden der sker noget, men det hjælper ikke rigtig på hvad jeg syntes om det.
Mit ABSOLUTE maks antal timer er 10 timer og ikke så meget som 1 min mere end det.
Og det sker kun når jeg har de lange vagter 2-3 gange om måneden.
Normalt er jeg hjemme efter 7-8 timer i hverdagen, altså med kørelse frem og tilbage.
Alene hjemme næsten hele tiden