704 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Alene hjemme næsten hele tiden Alene hjemme næsten hele tiden

Vi bor til leje på et nedlagt landbrug. Huset er delt op i 2 og udlejeren bor selv i den ene halvdel af huset. De har 4 hunde, hvoraf den ene altid er med på arbejde osv.
Nu er jeg jo ikke hjemme hele dagen, men min oplevelse er at hundene tit er alene hjemme fra kl 07 til 21 om aftenen, uden at komme ud. Når de så kommer hjem, så lukker de dem bare ud og så kan de så lige få lov til at rende lidt rundt. Det er gamle hunde.
Jeg har flere gange oplevet at de har skrevet til mig om jeg vil lukke dem ud fordi de ikke kommer hjem om natten.
Jeg har sagt til dem at jeg synes at det var synd at de er så meget alene, og så sagde hun bare at "det var da blevet bedre, de sidste to dage havde de da været hjemme kl 17" Altså synes hun at det er tidligt at komme hjem kl 17 når de kørte hjemmefra kl 07 om morgenen.
Så sent som i går skrev jeg til hende at jeg synes de skulle overveje om de skulle blive ved med at have hunde når de aldrig er hjemme. Og så skrev hun bare at hun tit er hjemme flere timer om formiddagen. Det er nu ikke min oplevelse. Men det er jo ikke mig hun snyder. Det er jo hundene.
De arbejder mange timer om dagen, og i weekenderne er de næsten aldrig hjemme og har derfor en "hundepasser" der kommer og er der i weekenden.

Jeg synes det er enormt fustrerende både at høre på at hundene gør i mange timer i træk, men også at tænke på hvilket liv de har..
Skulle bare lige ud med det.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme næsten hele tiden
  • #1   28. aug 2011 får det til 14 timer .. smiley hvor de er alene .. det ville jeg dælme ikke byde mine nuffere.. kan godt forstå du er helt i vildrede. Det da ikke lige sådan en "sambo" men har lyst til at have. Det da lige til at blive dårlig over..
    jeg ville sige maks 9 timer alene , MAKS ... ville aldrig byde dem mere, så må man dælme tilrettelægge det noget bedre..

Min kæreste har nogle gange 3-4 gange om måneden, 24 timers vagter, jeg sørger for ikke at lave aftaler den dag, så jeg er hjemme det meste af tiden. (går sygemeldt, ) men hvis jeg havde haft arbejde havde jeg kun været væk fra 9.30 - 17.30. og han får fri klokken 8 på de vagter, så skifter vi lige "pasning" . smiley
    kan aller bedst li hvis de kun er alene i 6 timer. Så synes jeg jeg gør noget godt og passer godt på dem, men samtidig lærer dem at være alene hjemme. Jeg er næd til at komme ud af huset, så de ikke bliver helt forvirret når jeg pludselig skal ud og arbejde 6-8 timer om dagen..

Kan du ikke lokke dem til at få hundepasseren til at komme i hverdage os .. et par gå ture vare da på sin plads.

• #2   28. aug 2011 Kender desværre også et par hunde der alene i meget laang tid. ( vi snakker ikke en normal arbejdsdag)

Det skærer i mit hjerte, når jeg kan høre dem stå og gø/hyle i timevis.

Men folk holder hund på forskellig måder

• #3   28. aug 2011 Ja jeg sagde også til hende at jeg havde dårlig samvittighed hvis jeg vidste at jeg først kom hjem kl 16 (Kører kl 07.30) Men det er noget der sker virkelig sjældent. det er jo langt fra hver dag...

Jeg synes bare at det er så svært, for hvis man melder dem, så ved de jo godt hvem der har gjort det.

Det er bare ikke et værdigt hundeliv..

• #4   28. aug 2011 det ikke fair . smiley stakkels nuffere

• #5   28. aug 2011 Stakkels hunde. Men ikke en tøjhund var et bedre valg.

• #6   28. aug 2011 Zenta er alene hjemme i 10 timer 3 dage om måneden og jeg har det SÅ dårligt med det. Det er 10 timer ialt med kørsel frem og tilbage.

Dog virker Zenta ret upåvirket af det, hun kommer bare ud til døren og strækker sig og daffer så i haven for at tisse.

Har det især dårligt med hun skal holde sig i 10 timer. Hun drikker ikke vand når hun er alene hjemme, andet end en lille smule.
    Min dyrlæge siger hun sagtens kan holde sig i 10 timer uden der sker noget, men det hjælper ikke rigtig på hvad jeg syntes om det.
    Mit ABSOLUTE maks antal timer er 10 timer og ikke så meget som 1 min mere end det.
    Og det sker kun når jeg har de lange vagter 2-3 gange om måneden.

Normalt er jeg hjemme efter 7-8 timer i hverdagen, altså med kørelse frem og tilbage.

Kommentér på:
Alene hjemme næsten hele tiden

Annonce