674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Alene hjemme Alene hjemme

Hejsa. smiley
Jeg har ham her den skønne skønne schæferhvalp. (hvalp og hvalp. han er næsten 4 mdr).
Men han spiser virkelig voldsomt af væggene, når han er alene hjemme. Er der nogen der har erfaringer med et par gode tips..?
Og så hopper han også rigtig meget op, og snapper ud efter en...?
Vi skal begynde til hundetræning hos en politiforening her den 10 august. Men tænkte at der måske var nogen herinde, der havde et godt tips eller to. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #2   15. jul 2014 Det kan godt være, at jeg skal prøve det. Har selv tænkt tanken. Der er bare så mange der syntes det er synd, så har ikke ville gøre det. Så slipper man jo for en masse dumme kommentar. smiley

• #5   15. jul 2014 Ja, det er rigtig nok. Hvor længe er de sårn ca i bide perioden?

• #7   15. jul 2014 Ja okay. Men tak for hjælpen.
    Hvad plejer du, at gøre hvis de hopper meget op. Og snapper ud efter en?

• #8   15. jul 2014 Altså der er intet ondt skabt i ham. Han ved bare ikke bedre. smiley

• #10   15. jul 2014 Ja okay. smiley Det vil jeg prøve. Det er bare lidt farligt, fordi han snapper også efter en, når man fx. bukker sig ned for at samle ting op eller sårn noget. Og det er mest ens hoved. Og især for folk der ikke kender ham. smiley

• #11   15. jul 2014 Jeg synes det er en helt utrolig dårlig ide bare at proppe hunden i bur, uden at finde årsagen til problemet. Er hunden angst, keder den sig eller hvad...? Hvis den er angst så er svaret at alenehjemme træne den forfra. Hvis den keder sig så sørg for at den er rigtig godt træt når den bliver forladt, fx. ved hjælp at et godt sporsøg.

• #13   15. jul 2014 Bur er symptombehandling!
    Find årsagen og træn! Alt andet er sjusk.

• #14   15. jul 2014 Er enig med Malene og Huskierne.
    Et bur løser ikke problemet...
    Start helt forfra med alene-hjemme-træningen, og sørg for hunden er velstimuleret - Både mentalt og fysisk når i træner det.

Og det er en naturlig leg for de fleste schæfere at hoppe op og snappe ud efter en - Kender mange som havde det "problem".
    Ofte gøre folk den fejl, at de skubber den ned og skælder ud = Den får opmærksomhed, og leg (bliver skubbet ned) ud af det.
    Den skal lære, at den absolut INTET får ud af det... Ignorer den fuldstændig og stå/sid helt passivt, og beløn/ros i det øjeblik den stopper.

• #16   15. jul 2014 Jeg har altid været imod bur, MEN! Rigtig mange hunde kan ikke overskue at være alene hjemme hvis de har for stort et område og her virker buret rigtigt godt. Mange lærer deres hvalp at buret er "deres sted" smiley De får mad der, sover der og slapper af deri. Det kan jeg ikke se noget galt i.. Lågen bliver jo ikke lukket fra dag 1! I buret lære hvalpen at slappe af. Man kan jo altid gøre det at man sætter buret i det rum hvor man tænker hunden skal opholde sig når man ikke er hjemme og så lade lågen stå åben og evt skærme resten af huset af.. Ja, jeg kan altså ikke se noget forkert i det..Og det er altså ikke synd!

• #17   15. jul 2014 Hvis hunden føler sig mere tryk i buret, så vil den selv søge derind, det vil sige, lågen skal altid stå åben! At forlade en hund i mange timer, indelukkets på så lidt plads, at den ikke kan komme væk fra evt uheld, er efter min mening dyremishandling og at anbefale at stoppe en 4 mdr gammel hvalp i bur er simpelthen for dårligt!

• #20   15. jul 2014 Det må man sige, at det satte en masse tanker igang hos mig. smiley
    Men jeg fjerner buret fra tankerne igen.
    Der er ikke nogen der så måske kender nogle gode øvelser til tidsfordriv så? smiley

• #21   15. jul 2014 Altså tænker legetøj osv.

• #22   15. jul 2014 Som jeg skrev tidligere:
    Start helt forfra med alene-hjemme-træningen, og sørg for hunden er velstimuleret - Både mentalt og fysisk når i træner det.

Når en hund er alene, skal den sove og slappe af - Ikke lege rundt med legetøj og stresse op.
    Sørg i stedet for at hunden får den aktivitet den har brug for SAMMEM med jer, og ikke når den er alene smiley

Du kan evt. google alene-hjemme-træning - Der er masser af gode råd smiley

• #24   15. jul 2014 Tak. Det vil jeg helt sikkert lige gå ind og se efter så. smiley
    Hvordan stimulere i jeres schæfere på bedst mulige måde? (Hvis nogen af jer, er ejer af denne alt for lækre race). smiley

• #25   15. jul 2014 En god ting vil være spor;)
    I det hele taget alt der involverer næsen;) fx at finde tabte ting, finde sit foder i græs og så videre

• #26   15. jul 2014 Ja okay. smiley
    Indtil videre der har han også kun fået hans foder i sårn en foderbold eller på græsplænen. smiley

• #27   16. jul 2014 Mad gives på græsplænen, spor, lydighed og finde tabte ting.

Går til træning onsdag + søndag smiley

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce