Kæmpe dilema !! {{forumTopicSubject}}
Hej alle hunde venner:)
Jeg står i et kæmpe dilema, jeg har en hund (Luca) lige siden jeg fik hende fra viderformidling, har hun været meget utryk når hun har været "ude" væk hjemme fra. hun er blevet meget glad for at være derhjemme sammen med mine forældres hund, da jeg bor derhjemme. Når jeg er hjjem ved andre ligger hun under sengen i flere timer. også hvis der kun er mennesker og dyr hun kender og sm hun gerne vil lege med derhjemme.
Hun er meget bange og udadreagerende når hun er hos andre (dette er blevet bedre, men ikke godt endnu)
Nu står jeg og skal flytte hjemme fra, og mine forældre vil gerne beholde hende hjemme hvis jeg ikke føgler jeg kan tage hende med, de to hunde kan ikke undvære hinanden og min familie kan ikke undvære min hund, men det er jo min hund og jeg vil gerne have hende med. men jeg følger mig egoistisk hvis jeg tager hende med. fordi det er jo kun for min skyld ! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
- Jeg vil bare meget gerne have hende med .
På forhånd tak.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Så må du komme og besøge hende der så tit du kan
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 74
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
jun 2009
Jeg kan godt se det er synd for hende i starten og at det bliver hårdt, men tror i ikke det går over efter lidt tid. de to kan jo lege når vi kommer på besøg.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 534
jeg ville give det et forsoeg og hvis det virkelig ikke gik saa kan hun jo altid komme tilbage til dine foraeldre..
jun 2009
Jeg tror hun er urtyk fordi da jeg fik hende havde hun været 4 andre steder og jeg fik hende da hun var 11 uger !
Men det er jo min hun stoler på, det ved jeg vi går til træning sammen og vi sover sammen. vi laver meget sammen og jeg ved ikke om jeg kan flytte fra hende.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
nej det vil aldrig blive det samme med en anden hund, men du kan få noget der er mindst lige så godt, og samtidig har du gjort det bedste for din hund.
ellers er alternativet da at lade hende blive nogle uger, og savner hun dig alt for meget kan du jo tage hende med, men går det hende ikke på at du er flyttet kan hun jo få lov at blive (ved det lyder hårdt, men hun er jo ikke et menneske og har det måske bedre med en af egen race frem for med dig?).
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Jeg valgte at få en ny hund i stedet for at tage min gamle med, det var en rigtig hård beslutning, og da jeg var på vej ned for at hente min nye hund var jeg rigtig ked af det og følte jeg svigtede ham.
MEN jeg har aldrig fortrudt! Han har det bedst hjemme ved mine forældre, og de elsker ham lige så højt som jeg gør, og han får ture i skoven som før osv. Den eneste forskel er at han ikke går til træning mere, men da han er en ældre herre har han det helt fint med bare at være der hjemme.
Han er stadig min hund, og jeg er med i alle beslutninger med ham, jeg jeg hente ham så tit jeg vil, og er rigtig tit ved mine forældre så ser ham meget og det er dejligt
Du skal se på hvad din hund vil have bedst af, det er svært, men hunden kan ikke snakke selv, så det er dig der bliver nød til at træffe beslutningen...
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Det ender med at du får en nervøs og spoleret hund, som i sidste ende kunne ende ud i aflivning... Så lad du nu hunden blive i trygge omgivelser...
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Dér har den et trygt hjem med en anden hund den kan læne sig op af og føle sig sikker omkring.
For at se har hunden allerede valgt hvor den vil bo, og det synes jeg skal respekteres! At flytte den til endnu et nyt sted, hvor dine forældre og deres hund mangler tror jeg vil gøre din hund mere nervøs, nu hvor den i forvejen har en svag psyke..
Det er rigtig hårdt, men det er det bedste, og du kan jo se hunden når du besøger dine forældre : )
jun 2009
jun 2009
mine forældre sagde at det var en dårlig ide. men npr man ser sådan en lille hund, der bare mangler et hjem, det var bare lige hende..
Jeg har bestemt mig for at prøve at tage hende med !
Fordi jeg tror godt på at efter lidt tid så bliver hun god igen. og ellers kan hun komme hjem igen .
tak alle sammen. .
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
apr 2009
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Det er et egoistisk valg og ikke ikke taget med hundens bedste interesse for øje.
Din hund er et usikkert og bange væsen som endelig har fundet et tryg sted at være og det tager du fra den, håber da det gør godt..... for hundens skyld.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
Herhjemme bliver der aflivet ca. 15.000 raske hunde om året og jeg vil næsten vædde en kasse cola på at din bliver en af dem, på et tidspunkt.
jun 2009
Jeg tænker bare at når to hunde er så tæt knyttet kan det være svært i starten, men man kan sige det er ikke sundt at min hund ikke engang kan gå tur alene den kan ikke være alene hjemme, den hyler når den er alene. det har slet ikke ro i sig selv, derfor ville det være forfærdenligt hvis mine forældres hund går hen og dør, jeg tror ikke det skader den at komme hjemme fra og lære at hvile i sig selv. og ikke i andre.
Det tror jeg kan ske hvis jeg tager hende med, så kan de ses men de er ikke så afhængelige af hinanden. hvis det går helt galt så kommer hun hjem igen.
apr 2009
jun 2009
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Og at du ved, at den, der betaler prisen for at du får det som du vil have det er hunden?
At det er den, der indgår kompromisser fordi du ikke magter at tage dens perspektiv?
Det er en lidt tragisk tråd denne her. En lille hund, der har skiftet hjem alt for mange gange er endelig faldet til. Og så skal den rykkes op med rode nu, for at blive rykket op en gang til om et halvt år.
Det er skræmmende at se, hvordan hensynet til ejeren så ofte overgår hensynet til hunden. Det gør mig ærligt talt lidt trist...
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
jun 2009
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Hvordan tror du lige hunden vil have det med at blive flyttet så meget rundt??? Den har været så mange forskellige steder i sit unge liv allerede. Stakkels vovse siger jeg bare..
Lad den nu for pokker nyde livet der hvor den er, istedet for at spolere den!!!
jun 2009
Jeg aner ikke hvad jeg skal.. jeg ved godt alle siger at jeg ikke skal have hende med, men jeg håber bare så meget på at det går.. '
jeg vil gerne gøre det bedste for hende, men jeg er ikke sikker på det er bedst at holde hende hjemme.
aug 2006
jun 2009
aug 2006
Det er alle som en i denne tråd fuldstændig enige om.
Jeg vil lige spørge dig igen og håber du vil svare denne gang:
Er du villig til at se dig selv i spejlet og leve med de konsekvenser hunden skal leve med, hvis det ikke går?
jun 2009
aug 2006
At din hund stoler på dig siger intet om, hvorvidt den vil være i stand til at håndtere endnu en flytning. En hund knytter sig ikke kun til et menneske, men til alle dem omkring den. Og i den grad til den hund, som du jo selv beskriver den er meget glad for at være sammen med.
At lade en hund, der har den historie flytte væk fra alt det kendte kun for at skulle gøre det igen om et halvt år ER superegoistisk, når der er så oplagt en mulighed for at undgå det.
Som minimum bør du lade hunden blive ved dine forældre indtil du flytter til din permanente bolig og så derefter vurdere, om I er så knyttede som du tænker I er, eller at hunden i virkeligheden er ligeså knyttet til sin øvrige familie.
jun 2009
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Og ikke mindst tænker jeg på og det er hunden, du vil det bedste eller du kun tænker på dig selv?
jun 2009
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Og det er langt fra sikkert den kan falde til hos dine forældre igen efter endnu en flytning. Den kan nemt tage endnu mere skade, og en aflivning er så resultatet.
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
hvorfor ikke lade hunden blive hos dine forældre og få dig en anden hund . du kan jo altid besøge din hund når du besøger dine forældre ..
så lad den blive hos dine forældre hvor den har det godt og er tryk.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
De har fået en hund *"på nakken" som de egentlig ikek har ønsket, men nu du skal flytte og alle kan se det bedste for hunden er at blive, så tilbyder de dig denne løsning.
Var jeg dig, havde jeg sagt ualmindelig mange gange tak til forældrene! Nogle hunde trives bare ikke med det liv vi gerne vil give dem. Så må vi bøje vores tilværelse så det alligevel er ok.
Det er et af de satser man tager, når man anskaffer sig en hund med en fortid.. Man ved ikke hvad man ender med. Og her står du nu med en hund, der ikke kan klare livet alene.
Du kan træne og træne og træne - måske bliver det bedre - måske ikke.
Hvorfor ikke bare vælge den lette løsning og lade vær at fjerne hende fra de trygge rammer? Du ved hvad hunden har - du ved ikke hvad den vil få i en ny tilværelse som ene hund..
Kæmpe dilema !!