{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Kæmpe dilema !! {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde venner:)
Jeg står i et kæmpe dilema, jeg har en hund (Luca) lige siden jeg fik hende fra viderformidling, har hun været meget utryk når hun har været "ude" væk hjemme fra. hun er blevet meget glad for at være derhjemme sammen med mine forældres hund, da jeg bor derhjemme. Når jeg er hjjem ved andre ligger hun under sengen i flere timer. også hvis der kun er mennesker og dyr hun kender og sm hun gerne vil lege med derhjemme.
Hun er meget bange og udadreagerende når hun er hos andre (dette er blevet bedre, men ikke godt endnu)
Nu står jeg og skal flytte hjemme fra, og mine forældre vil gerne beholde hende hjemme hvis jeg ikke føgler jeg kan tage hende med, de to hunde kan ikke undvære hinanden og min familie kan ikke undvære min hund, men det er jo min hund og jeg vil gerne have hende med. men jeg følger mig egoistisk hvis jeg tager hende med. fordi det er jo kun for min skyld ! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
- Jeg vil bare meget gerne have hende med .
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpe dilema !!
  • #1   28. apr 2010 Jeg ville lade hende blive, når nu hun endelig er blevet tryg.

• #2   28. apr 2010 Det ville jeg osse Jeanette

• #3   28. apr 2010 For mig lyder det til hun vil have bedst af at blive ved dine forældre..
    Så må du komme og besøge hende der så tit du kan smiley

• #4   28. apr 2010 Det er bare så svært, at give slip !

• #5   28. apr 2010 Det lyder som om at din hund hár valgt hvor den vil bo...

• #6   28. apr 2010 Det bliver bare ikke det sammen. Jeg går tur med hende to gange om dagen på nuværende tidspunkt. og jeg er meget i hundeskoven (hvor hun elsker at være) Vi har nogle venner hun godt kan lidt. og jeg tror ikke hun kommer til at føgle den store forskel på det område. jeg ved bare at mor og fars hund heller ikke kan undvære hende. !
    Jeg kan godt se det er synd for hende i starten og at det bliver hårdt, men tror i ikke det går over efter lidt tid. de to kan jo lege når vi kommer på besøg.

• #8   28. apr 2010 Jeg tror det vil gaa over med tiden.. det er jo lidt som da hun foerst flyttede ind til jer fra hendes hundemor.. det kan ogsaa vaere hun derved bliver mere tryg ved at komme med rundt fordi hun kan se at det sker der slet ikke noget ved..

jeg ville give det et forsoeg og hvis det virkelig ikke gik saa kan hun jo altid komme tilbage til dine foraeldre.. smiley

• #9   28. apr 2010 Tusind Tak !!

Jeg tror hun er urtyk fordi da jeg fik hende havde hun været 4 andre steder og jeg fik hende da hun var 11 uger !
    Men det er jo min hun stoler på, det ved jeg vi går til træning sammen og vi sover sammen. vi laver meget sammen og jeg ved ikke om jeg kan flytte fra hende.

• #13   28. apr 2010 Jeg synes det lyder som om du allerede har taget valget og vil have hende med. Synes dog du skal tage det op til kraftig overvejelse, for hun er hvor hun har det bedst.
    nej det vil aldrig blive det samme med en anden hund, men du kan få noget der er mindst lige så godt, og samtidig har du gjort det bedste for din hund.

ellers er alternativet da at lade hende blive nogle uger, og savner hun dig alt for meget kan du jo tage hende med, men går det hende ikke på at du er flyttet kan hun jo få lov at blive (ved det lyder hårdt, men hun er jo ikke et menneske og har det måske bedre med en af egen race frem for med dig?).

• #14   28. apr 2010 Jeg lod min hund blive ved mine forældre da jeg flyttede, da jeg ikke ville han skulle med i lejlighed, når han var vantil at kunne gå ude og inde som det passede ham. Han er også en smule psykisk og bryder sig ikke så meget om nye steder, han har tit været oppe ved mig, og passer ham også tit (har lejlighed med have, så de har også mulighed for at snuse rundt der ude).

Jeg valgte at få en ny hund i stedet for at tage min gamle med, det var en rigtig hård beslutning, og da jeg var på vej ned for at hente min nye hund var jeg rigtig ked af det og følte jeg svigtede ham.
    MEN jeg har aldrig fortrudt! Han har det bedst hjemme ved mine forældre, og de elsker ham lige så højt som jeg gør, og han får ture i skoven som før osv. Den eneste forskel er at han ikke går til træning mere, men da han er en ældre herre har han det helt fint med bare at være der hjemme.
    Han er stadig min hund, og jeg er med i alle beslutninger med ham, jeg jeg hente ham så tit jeg vil, og er rigtig tit ved mine forældre så ser ham meget og det er dejligt smiley

Du skal se på hvad din hund vil have bedst af, det er svært, men hunden kan ikke snakke selv, så det er dig der bliver nød til at træffe beslutningen...

• #15   28. apr 2010 Du blir´ nød til at tænke på hunden her og ikke dig selv... Så du skal helt klart lade hunden blive hvor den er nu!!
    Det ender med at du får en nervøs og spoleret hund, som i sidste ende kunne ende ud i aflivning... Så lad du nu hunden blive i trygge omgivelser...

• #17   28. apr 2010 Jeg vil tænke på hundens bedste og sætte mine egne behov til side, derfor ville jeg lade hunden blive ved dine forældre.
    Dér har den et trygt hjem med en anden hund den kan læne sig op af og føle sig sikker omkring.
    For at se har hunden allerede valgt hvor den vil bo, og det synes jeg skal respekteres! At flytte den til endnu et nyt sted, hvor dine forældre og deres hund mangler tror jeg vil gøre din hund mere nervøs, nu hvor den i forvejen har en svag psyke..
    Det er rigtig hårdt, men det er det bedste, og du kan jo se hunden når du besøger dine forældre : )

• #18   28. apr 2010 Ved du hvad Gizmo, jeg har de bedste forældre, og det kan du ikke udtale dig om. det jorde mig ned fordi jeg føgler jeg står i et dilema, jeg spørger fordi jeg ikke ved det, ikke fordi jeg gerne vil hakkes på. jeg syntes ikke sproget herinde er så pænt, man kan ikke lave et opslag uden at blive hakket på. sådan noget med at mine forældre ikke var der, hvad er det for noget at skrive. det rammer mig da på en ubehagelig måde !

• #20   28. apr 2010 Det er også helt i orden..
    mine forældre sagde at det var en dårlig ide. men npr man ser sådan en lille hund, der bare mangler et hjem, det var bare lige hende..
    Jeg har bestemt mig for at prøve at tage hende med !
    Fordi jeg tror godt på at efter lidt tid så bliver hun god igen. og ellers kan hun komme hjem igen .
    tak alle sammen. .

• #21   28. apr 2010 'Skæg' beslutning du har taget udfra de råd du har fået med på vejen i mine øjne er det egoistisk men sådan er vi jo så forskellige!!!!

• #22   28. apr 2010 Lad hunden blive hvor den er

• #23   28. apr 2010 Ja det var dog en mærkelig beslutning, se dog på hvad folk vejleder dig til.. Håber du hurtigt finder ud af hvad der er bedst for din hund, inden det bliver endnu værre med hendes psyke!

• #24   28. apr 2010 Jeg undskylder min udtalelse der kommer nu, men når du tager sådan en beslutning på trods af at du godt ved det ikke er det rigtige at gøre, er du ifølge mig ikke moden nok til at have ansvaret for en hund.
    Det er et egoistisk valg og ikke ikke taget med hundens bedste interesse for øje.
    Din hund er et usikkert og bange væsen som endelig har fundet et tryg sted at være og det tager du fra den, håber da det gør godt..... for hundens skyld.

• #25   28. apr 2010 Jeg synes det vil være utrolig synd for din hund at tage den med. Du spiller jo russisk roulette med dens velbefindene/livskvalitet osv.

Herhjemme bliver der aflivet ca. 15.000 raske hunde om året og jeg vil næsten vædde en kasse cola på at din bliver en af dem, på et tidspunkt.

• #26   28. apr 2010 Ja det kan godt være den er lidt skæg.
    Jeg tænker bare at når to hunde er så tæt knyttet kan det være svært i starten, men man kan sige det er ikke sundt at min hund ikke engang kan gå tur alene den kan ikke være alene hjemme, den hyler når den er alene. det har slet ikke ro i sig selv, derfor ville det være forfærdenligt hvis mine forældres hund går hen og dør, jeg tror ikke det skader den at komme hjemme fra og lære at hvile i sig selv. og ikke i andre.
    Det tror jeg kan ske hvis jeg tager hende med, så kan de ses men de er ikke så afhængelige af hinanden. hvis det går helt galt så kommer hun hjem igen.

• #27   28. apr 2010 Og russisk roulette er IKKE hverken en mand eller en pige med rottehaler og ternet nederdel!

• #29   28. apr 2010 Jeg tror den her hund (Luca) er blevet kørt for meget op. det dør sku ikke af at komme hjemme fra.. den er bare nervøs og under bedring.

• #30   28. apr 2010 Jeg håber du ved - selvom du fabrikere en grund der ser sympatisk ud - at du udelukkende gør det for din skyld og ikke for hundens?

Og at du ved, at den, der betaler prisen for at du får det som du vil have det er hunden?

At det er den, der indgår kompromisser fordi du ikke magter at tage dens perspektiv?

Det er en lidt tragisk tråd denne her. En lille hund, der har skiftet hjem alt for mange gange er endelig faldet til. Og så skal den rykkes op med rode nu, for at blive rykket op en gang til om et halvt år.
    Det er skræmmende at se, hvordan hensynet til ejeren så ofte overgår hensynet til hunden. Det gør mig ærligt talt lidt trist...

• #34   28. apr 2010 hmm... så husk lige at tage fri fra arbejde/skole i ca 4 uger når du er flyttet, så du kan lære hende at være alene hjemme på den rigtige måde og i hendes tempo, som helt sikkert er langsommere end med en hund som i forvejen hviler i sig selv...

• #35   28. apr 2010 Ja! Jeg leger et hus med have .

• #38   28. apr 2010 Syns´ godt nok du er meget egoistisk smiley Du tænker udelukkende på dig selv og ikke på at hunden kommer til at savne sin hundeven, skal være helt alene hjemme uden sin ven + at du skal flytte i hus med din kæreste om et halvt års tid!!!
    Hvordan tror du lige hunden vil have det med at blive flyttet så meget rundt??? Den har været så mange forskellige steder i sit unge liv allerede. Stakkels vovse siger jeg bare..
    Lad den nu for pokker nyde livet der hvor den er, istedet for at spolere den!!!

• #39   28. apr 2010 pinky babs :
    Jeg aner ikke hvad jeg skal.. jeg ved godt alle siger at jeg ikke skal have hende med, men jeg håber bare så meget på at det går.. '
    jeg vil gerne gøre det bedste for hende, men jeg er ikke sikker på det er bedst at holde hende hjemme.

• #40   28. apr 2010 Er du villig til at se dig selv i spejlet og leve med de konsekvenser hunden skal leve med, hvis det ikke går?

• #41   28. apr 2010 Den hund og jeg har været så meget igennem, det er jo mig der har lært den at den kan være tryk hos mig. eller det er jeg ved at lære den. det ville være bedre hvis nogle ville komme med noget jeg kan bruge til noget, fif til hvad jeg skal gøre for at gøre hende tryk, eller noget i den retning.

• #42   28. apr 2010 Katrine, ja - det ville være bedre for DIG. Men det bedste for hunden er at blive hvor den er.
    Det er alle som en i denne tråd fuldstændig enige om.

Jeg vil lige spørge dig igen og håber du vil svare denne gang:

Er du villig til at se dig selv i spejlet og leve med de konsekvenser hunden skal leve med, hvis det ikke går?

• #43   28. apr 2010 Det går, fordi jeg ved med sikkerhed at min hund stoler på mig.. det kan godt klare sig igennem det..

• #44   28. apr 2010 I så fald undrer det mig meget, at du overhovedet lavede denne tråd?

At din hund stoler på dig siger intet om, hvorvidt den vil være i stand til at håndtere endnu en flytning. En hund knytter sig ikke kun til et menneske, men til alle dem omkring den. Og i den grad til den hund, som du jo selv beskriver den er meget glad for at være sammen med.

At lade en hund, der har den historie flytte væk fra alt det kendte kun for at skulle gøre det igen om et halvt år ER superegoistisk, når der er så oplagt en mulighed for at undgå det.

Som minimum bør du lade hunden blive ved dine forældre indtil du flytter til din permanente bolig og så derefter vurdere, om I er så knyttede som du tænker I er, eller at hunden i virkeligheden er ligeså knyttet til sin øvrige familie.

• #46   28. apr 2010 Den er knyttet til min familie, og jeg tror ikke den er ligeså knyttet til mig om ½ år..

• #48   28. apr 2010 Undre mig over hvorfor du spørger.
    Og ikke mindst tænker jeg på og det er hunden, du vil det bedste eller du kun tænker på dig selv?

• #50   28. apr 2010 Signe siger jeg skal prøve

• #52   28. apr 2010 Hvad skal man sige. Ja , du er egoistisk, når du nænner og rive den stakkels hund op med rode igen.
    Og det er langt fra sikkert den kan falde til hos dine forældre igen efter endnu en flytning. Den kan nemt tage endnu mere skade, og en aflivning er så resultatet.

• #53   28. apr 2010 ja bare du har det godt så skide være med hunden . det er jo kun en hund . og går det galt ja så kan du jo altid aflive den og få en ny flot..

hvorfor ikke lade hunden blive hos dine forældre og få dig en anden hund . du kan jo altid besøge din hund når du besøger dine forældre ..

så lad den blive hos dine forældre hvor den har det godt og er tryk.

• #54   28. apr 2010 Jeg synes du skal sige ualmindelig mange gang tak fordi dine forældre gerne vil tage din hund ind!
    De har fået en hund *"på nakken" som de egentlig ikek har ønsket, men nu du skal flytte og alle kan se det bedste for hunden er at blive, så tilbyder de dig denne løsning.
    Var jeg dig, havde jeg sagt ualmindelig mange gange tak til forældrene! Nogle hunde trives bare ikke med det liv vi gerne vil give dem. Så må vi bøje vores tilværelse så det alligevel er ok.
    Det er et af de satser man tager, når man anskaffer sig en hund med en fortid.. Man ved ikke hvad man ender med. Og her står du nu med en hund, der ikke kan klare livet alene.
    Du kan træne og træne og træne - måske bliver det bedre - måske ikke.
    Hvorfor ikke bare vælge den lette løsning og lade vær at fjerne hende fra de trygge rammer? Du ved hvad hunden har - du ved ikke hvad den vil få i en ny tilværelse som ene hund..

Kommentér på:
Kæmpe dilema !!

Annonce