{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kvæler halsbånd (din mening)
  • #1   28. apr 2010 Sålænge man har lært at bruge det ordenligt har jeg ikke noget problem med hel- og halvkvælere.



  • #2   28. apr 2010 Jeg bruger dem ikke synes det så synd når man ser folk der kommer gående/slæbende efter deres hund med kvælerhalsbånd på uden rigtig at prøve og opdrage hunden. Vi bruger seler eller alm. læderhalsbånd kan ikke se det nyttige i kvælerhalsbånd

  • #3   28. apr 2010 Bruger retrieverline uden stop - lidt samme koncept som kvæl. Jeg synes det er fantastisk, fordi det er så nemt at få halsbåndet af og på. Men jeg ville aldrig bruge det medmindre hunden forinden havde lært at gå pænt i snor. Det bør i mine øjne ikke bruges til indlæring.

  • #4   28. apr 2010 Jeg bruger kædehalsbånd med fuldt kvæl til min hund..

    Jeg har i sin tid brugt det til at indlære en perfekt lineføring (korrigere vha lyden kæden laver), og idag hvor han er færdigtrænet bruger vi den på lige fod med agilityline og retrieverline.

    Jeg kan godt lide nemheden i det, let at få af og på - min hund går ikke med halsbånd med mindre den har line på.

    Jeg har så trænet min hund til at gå på plads i linen, han bliver ikke kvalt, for han trækker ikke.. Ikke engang en lille smule.
    Linen er afslappet og løs, hundens venstre skulder er (i linen) altid ved mit knæ..

    Det er simpel indlæring (for dem der kan), og hvis din hund trækker som en hest for vogn ville jeg bruge en sele sammen med kæden, netop for ikke at skade hundens strube, hals og nakke.


  • #5   28. apr 2010 Nina - *loool*. Er vild med din billedlige forklaring for en hund der trækker.

    Er i øvrigt enig i at det er fuldt brugbart når det fra start er indlært korrekt, og hunden reagerer på lyden af kæden, og ikke det at den bliver kvalt.


  • #6   28. apr 2010 Jeg forstår ikke hele konceptet med at hunden skal lære betydningen af lyden. Er der nogen der kan forklare det?

    Hvad er det netop, at hunden forbinder med den lyd og hvordan indlærer man det, så lyden betyder: stop med at trække?


  • #7   28. apr 2010 min lille pincher har bare et lille laederhalsbaand smiley men mine foraeldres lab mix og farmors golden har begge kaeder med kvael og saa laenge de ikke traekker og personen i den anden ende ikke hiver kan jeg ikke se hvorfor folk ikek skulle kunne bruge dem.. smiley

  • #8   28. apr 2010 Lonnie - hehe.. ; )

    Siri - Du kan sammenligne det lidt med hvordan hunden fanger klik=godbid..

    Kæden på hunden, kæden laver lyd og du siger plads - hunden retter ind, du roser og belønner. Det er frygteligt forenklet i skrift, men du ved hvor svært det er at forklare hvert lille signal og kropssprog træningen indeholder =)

    Når kaoz ko har kæden på retter han selv ind når der korrigeres med kæden. Har han retroverline på (den siger jo ikk noget) skal jeg have kommando på før han opfatter at det lette nyk i linen betyder "ret ind" ; )


  • #9   28. apr 2010 Køb en sele som din hund kan have på når i går tur, ellers en halsbånd når han/hun bare render rundt derhjemme og leger

  • #10   28. apr 2010 Ja, så er jeg med. Så kædelyden er betinget med godbid. Men hvordan undgår man så at kæden kommer til at fungere på samme måde som klikket? For hvis den gør det, så belønner man jo netop hunden for at stramme kæden...

    Det er første gang jeg nogensinde har hørt den indlæringsform (desværre). Normalt hedder det jo: hunden lærer at kædelyden = lige om lidt kommer der et ubehag. Altså indlært via positiv straf.


  • #11   28. apr 2010 Siri - Kædelyd = mundtlig kommando = ros/godbid ved korrekt udførelse.

    Senere er kædelyd = plads * ros

    Senere Kædelyd - ret ind og pay attencion ; )


  • #12   28. apr 2010 Smid l'rtet ud....

  • #13   28. apr 2010 Er der ikke ret stor risiko for at få en form for yoyo-effekt med den metode? Nu har jeg jo aldrig selv prøvet, så jeg aner det simpelthen ikke.
    Kan bare forestille mig at man meget hurtigt får lavet en kombi, der hedder: kædelyd-pladskommando-ret ind-godbid.
    Lidt ligesom dem der stopper, når hunden trækker og så straks giver en godbid. De får også ofte en yoyo-hund.


  • #15   28. apr 2010 Jeg bruger dem ikke selv længere og foretrækker andre metoder, Lia har aldrig gået med andet end et blødt nylonhalsbånd og så træner vi ellers med kontaktøvelser, guffer og stop-op metoden, men som et træningsredskab og brugt korrekt på en hund, som reagerer hensigtsmæssigt på halsbåndet, så kan brug af kvælerhalsbånd ikke få mig op af stolen.

    Der hvor kæden hopper af for mig (haha) er når det ikke bruges korrekt og hunden stadigvæk hænger for enden af linen og kvæler sig selv - og hvor ejeren tilsyneladende helt tilfældigt i ny og næ giver et ordentlig ryk i et allerede stramt halsbånd.


  • #16   28. apr 2010 Jeg bruger lidt af hvert. Har både kvæl og almindelig halsbånd. Men bruger mest kvæl - det er lidt nemmere når jeg lufter 3 hunde på en gang.

  • #17   28. apr 2010 Siri - Jo hvis man ikke er obs på at træningen skal gå videre, og forventningerne til hunden skal blive højere..

    Hvis man spørger Kaoz skal han belønnes efter hver og en lille ting han gør, han kan også finde på spontant at danse, vinke eller bakke for at se på det udløser noget lækkert ; )

    I bund og grund handler hundetræning jo om at gøre hunden villig til at arbejde på din kommando og være tilfreds med at få lov at arbejde, arbejder en hund kun for kiks har man jo fejlet i at gøre træningen sjovere ens kiksen er lækker - kan du følge mig?

    Reiki Master - Hvorfor?


  • #18   28. apr 2010 Siri - Når jeg lige finder en hjælper en dag vil jeg gerne filme det til dig.. Overdrevet naturligvis så du også kan følge med i hvornår der korrigeres og hundens reaktion. Normalt er det ikke synligt når jeg laver lyd med linen nemlig..

    Kaoz har som det første fået indlæret kontakten og at følge min krop uanset tempo og retning, så det er lidt bøvlet at vise indlæringsdelen på en færdigtrænet hund ; )


  • #19   28. apr 2010 Helt sikkert Nina - jeg er rørende enig. Jeg kunne bare forestille mig at det kan skabe problemer med den metode, hvis ikke man er super obs på at rykke kravene for at hunden ikke danner kæder.

    Men det er naturligvis også lidt det samme ved indlæring uden kvæl. Jeg foretrækker nu engang min klikker - den kan jeg lidt bedre styre lyden på:)


  • #20   28. apr 2010 Vi bruger kædehalsbånd. Det er aldrig i kvæl, altid låst.

    Hvad min mening er om det.. det har jeg ikke den store mening om. Som med alle andre træningsredskaber er det rigtig fint for dem, der kan finde ud af at bruge det og noget være skrammel for dem, der ikke kan.


  • #21   28. apr 2010 Jeg bruger selv kvæler til mine. Specielt Lilly, da hun kan komme ud af alm halsbånd og de fleste seler. Det er for hendes sikkerheds skyld jeg bruger det, da hun har været tæt på at blive kørt ned, efter hun blev bange og hev sig ud af sit halsbånd og smuttede på vejen.
    Hun kan sagtens gå pænt, så kvælerfunktionen bruges ikke så tit. Desuden kommer hun selv og tager sit kvælerhalsbånd på (når jeg holder det) - hvor hun stikker af med halen mellem benene hvis jeg finder en sele frem.

    Silas bruger jeg kvæler til engang imellem - men mest alm halsbånd. Hans hals er normal størrelse - hvor Lillys hals er større end hendes hoved.

    Synes det er fint nok at bruge - med måde. Det er ikke meningen hunden skal kvæles unødvendigt.


  • #22   28. apr 2010 Kaoz og jeg har opgivet klikkeren ; )

    Han skulle jo have indlært klik = godbid.. Når kaoz forventer en godbid slikker han sig om munden... Gær hvad han gør nu når han ser klikkeren? ; )

    Kaoz ko trænes bedst med ja/nej og kropssprog.. Klikkeren er kun til at slikke sig om munden med ; )


  • #23   28. apr 2010 Hah - ja, man skal dælme være hurtig med klikkeren! For ligeså nemt det er at indlære det rigtige, ligeså nemt er det sgu at indlære det forkerte! Tro mig - jeg kender det:)

  • #24   28. apr 2010 Uhh, Nina, jeg vil også RIGTIG gerne se sådan en video!!

  • #25   28. apr 2010 Kaoz er nok også noget nær den sværeste crossoverhund at have med at gøre *GGG*



  • #26   28. apr 2010 Min mening er at det ødelægger min hunds pels - ergo no go..

  • #27   28. apr 2010 Arj jeg forsøgte lige at lave en video... den lægger jeg ikke ind LOL

    Men du må gerne se det CH (og siri), men min mås skal ikke ud på HG og flagre LOL)

    Nogen filmtekniker bliver jeg aldrig, men en glad hund der bliver korrigeret af kædehalsbånd, det har jeg da opnået ; )


  • #28   28. apr 2010 Rico har kvælerhalsbånd på, men vi bruger det ikke til andet end pynt og hundetegn. Vi bruger KUN sele på gåture

  • #29   28. apr 2010 Hah... hold da op! Der er da ikke noget i vejen med at vise mås til hele HG:)
    Det er lidt interessant, den metode du beskriver. Tror lige jeg vil eksperimentere lidt med det (mere af nysgerrighed end af nød - dyret trækker jo ikke).



  • #30   28. apr 2010 Jeg bruger et nylonhalsbånd med halvkvæl til Bobby, udelukkende fordi han er god til at smyge sig ud af alm. halsbånd, hvis ikke de sidder vildt stramt. Det gjorde han i starten vi havde ham, når han så andre hunde, for at komme over at hilse. Halvkvæl er jo så også skide nemt at tage på og af hunden. Dog skal det siges, at halsbåndet kan justeres i længden, så jeg har justeret det sådan, at når det er "strammet" helt ind, så sidder det blot tæt (kvæler ikke).
    Og Bobby trækker ikke, så det sidder altid dejlig løst på hans hals.

    Jeg har et lign. til Bølle, men bruger både sele, alm. halsbånd og halvkvæl til ham. Han trækker heller ikke.


  • #31   28. apr 2010 Det kunne være sjovt at vide fra Jer, der bruger kvælfunktionen, om I alle har hunde, der ikke trækker?

  • #33   28. apr 2010 Alle remedier, der kan bruges........og dermed også misbruges.

  • #34   28. apr 2010 Jeg bruger ikke kvæler på mine, havde en kort periode en rundsyet læder kvæler til Gizmo men den var aldrig i kvæler funktion, altid låst. Men når han så var løs fik han altid ulvekloen fast i kvælerenden fordi den gled ind når han gik, så det var hurtigt slut.

    Nu bruger jeg en sele til Gizmo og et fast læderhalsbånd til Fluffy, ingen af dem trækker med mindre de skal hen til en legekammerat de har spottet. Men de har aldrig noget på inden dørs, så det er kun til træning og på ture de har dem på.


  • #35   28. apr 2010 jeg bruger næsten altid sele. Jeg kunne aldrig finde på at bruge kvæl da jeg har hørt at det kan lave store skader på nakken af hunden.
    Da jeg fik mine hunde fra spanien brugte jeg halvkvæl for at de ikke skulle stikke af for mig hvis de blev bange for noget. Dette halsbånd kan jeg stadig finde på at bruge hvis jeg skal steder hen hvor min hund kan gå i panik. Eks byen hvor der er mange lyde og mennesker der kan virke farlige for min galgo smiley


  • #36   28. apr 2010 Jeg bruger sele på Coda men det halsbånd hun har er et halsbånd jeg fra www.hike.dk med halvkvæl. Det er et bredt halsbånd i forret nylon (tror jeg).
    Jeg synes det er godt fordi det er helt løst når snoren er løs men når den strammes sørger halvkvælet for at hun ikke kan trække hovedet ud men den strammer alligevel ikke halsen så hun bliver kvalt!
    Sær formulering!
    Jeg synes ikke om kvæler halsbånd med mindre hunden ikke trækker og i så fald forstår jeg ikke hvad man skal med det smiley (og jeg har læst det med lyden) men generelt er jeg ikke fortaler for halsbånd. Vi har det bare for en sikkerheds skyld, hvis selen går i stykker eller hvis coda har en dårlig periode hvor hun smutter ud af selen.


  • #37   28. apr 2010 Elisabeth: Jeg bruger også konsekvent kvæl eller halvkvæl på alle mine plejehunde fra Grækenland. Jeg tør simpelthen ikke tage chancen. Hvis de bliver bange og trækker sig bagud, så glider de nemt ud af halsbåndet.

  • #38   28. apr 2010 Jeg bruger Hurttas halvkvæl af den gamle model, som går over flere nakkehvirvler. De er rigtig gode, og jeg ser dem absolut ikke som et "rigtigt" kvælerhalsbånd, som dem man kan købe som kæder.

    Hundene "elsker" dem, og til agility er de nemme at tage af på når det er hundens tur til at løbe en bane.


  • #39   28. apr 2010 Jeg har en kæde med fuld kvæl til Tayson,men jeg har faktisk ikke brugt den til andet end pynt. Kunne dog også sagtens bruge den som hverdagshalsbånd da han ikke trækker det mindste men jeg foretrækker hans blødereezydog halsbånd han har haft i 3 år:)

  • #40   28. apr 2010 CH - Begge mine hunde trækker i ny og næ. Den ene mere end den anden smiley Dog bruger jeg kun kvælerhalsbånd i træningsmomenter, hvor jeg ved, at jeg og hund har fokus på hinanden - eller burde have *ss*. Jeg bruger med vilje ikke kvæler på almindelig gåtur med begge hunde, da jeg ved min konsekvens ryger når jeg har begge på gåtur. - Og så ville funktionen blive som på naboens overvægtige lab, der strangulerer sig selv i sin kæde når de er ude og gå.

Kommentér på:
kvæler halsbånd (din mening)

Annonce